x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Social media etiquette

Gedraagt u zich online?

De do's en dont's op social media 10 augustus 2015 - Met een profiel of pagina op bijvoorbeeld LinkedIn, Twitter of Facebook gaat u het gesprek aan met uw klanten, relaties, collegas en prospects. En net zoals bij netwerkborrels en zakelijke gesprekken kent ook online communicatie haar eigen gedragsregels. Elk social media platform heeft zelfs haar eigen etiquette. Houdt u zich eigenlijk wel aan de regels?

Wat mag wel en wat mag niet?
We zijn er natuurlijk niet om u op uw social vingers te tikken, maar helpen een handje door de belangrijkste do’s en don'ts per platform op een rijtje te zetten. Wie zich aan de etiquette houdt, plukt daar de vruchten van in de vorm van waardevolle online relaties. Doet u dat niet, dan laat u een minder professionele of zelfs negatieve indruk achter. En u weet: ‘u heeft nooit een tweede kans voor die eerste indruk’.

Facebook: gij zult reageren

  • Veel berichten plaatsen mag, maar zorg voor variatie in de timeline van uw fans. Plaats uw berichten niet allemaal tegelijk, maar verdeel uw berichten over de dag.
  • Reageer binnen een paar uur op elke reactie; niet alleen de leuke, maar ook de lelijke. Blijf neutraal, vriendelijk en biedt een oplossing waar nodig.
  • Plaats nooit een bericht op andermans pagina of post om uw eigen bedrijfspagina te liken.
  • Met campagnes als ‘Like ons en maak kans...’ neemt u uw echte fans niet serieus. Creëer liever waarde voor uw fans en sla dit soort acties over. Ze leveren toch geen kwalitatieve fans op.
  • Bedank uw fans voor hun hulp. U heeft snel genoeg door wie uw trouwe fans zijn, wie uw berichten vaker delen met hun netwerk, wie u helpen door antwoorden te geven en wie altijd fanatiek meedoen.
  • Verwijder in principe geen reacties, tenzij ze racistisch of beledigend zijn. Vertel er dan bij waarom u de reactie heeft verwijderd.

Tip: stel gedragsregels op voor uw bedrijfspagina, zodat het voor uw fans helder is wat wel en niet mag. 

do's en dont's social media

LinkedIn: gedraag u als een heer of dame

  • LinkedIn is meester in het verleiden tot uitnodigingen versturen om uw netwerk te vergroten. Trap er niet in, schrijf altijd een persoonlijk bericht bij uw uitnodiging: stel uzelf netjes voor en leg uit waarom u wilt linken.
  • Het is een professioneel platform vol vakgenoten, collega’s en relaties, dus plaats enkel professionele en werk- of branche gerelateerde berichten.
  • Verwelkom elke nieuwe relatie met een persoonlijk bericht. Dit is niet alleen netjes, het versterkt direct de professionele relatie.
  • Verstuur geen massaverzoek voor aanbevelingen. Selecteer zorgvuldig wie u daarvoor uitnodigt.
  • Gebruik de discussiegroepen om kennis te delen en niet als verkoopkanaal.

Twitter: gij zult niet spammen

  • Verlies u niet in hashtags, maar zet de hashtags alleen in als waardevolle toevoeging. Twee hashtags zijn ok, #daarna #wordt #het #vervelend, ziet u?
  • Gebruik nooit alle 140 karakters; laat netjes ruimte over voor iemand om uw tweet te retweeten.
  • U hoeft niet iedereen terug te volgen die u volgt.
  • Natuurlijk mag u nieuwe volgers verwelkomen, maar doe dat persoonlijk en niet met een automatisch bericht.
  • Bewaak de verhouding tussen uw authentieke berichten en commerciële berichten, deze is idealiter 80/20. Hanteer de gouden regel: eerst vermaken, dan pas verkopen.
  • Een kijkje in de keuken van uw bedrijf is goed. Deel echter niet teveel persoonlijke informatie; niemand is nieuwsgierig naar het ontbijt van de directeur.
  • Doe altijd aan bronvermelding: verwijs naar de eigenaar van de foto, het filmpje, artikel of bericht.

Instagram: heb respect voor het beeld

  • Beeld is heilig op Instagram en daarmee ook het copyright. Het is niet mogelijk om andermans foto’s opnieuw te delen of op te slaan. Maak daar dus geen misbruik van.
  • Zonder hashtags geen bereik op Instagram, maar houd het ook hier relevant en overdrijf niet. 11 Hashtags is een gulden middenweg.
  • Bedel niet om volgers en likes met hashtags als #FollowMe en #LikeMe.