x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Is jouw socialmediastrategie nog up-to-date?

6 ontwikkelingen uitgelicht

Afbeelding kennisartikel responsive design

Wat gebeurde er afgelopen jaar op socialmediagebied? Wat staat ons te wachten in 2017? In dit artikel praten we je bij over de ontwikkelingen binnen social media die interessant zijn voor de onlinemarketingstrategie van jouw bedrijf.

1. Videocontent is king
Het is je vast al opgevallen dat je Facebook-tijdlijn rijkelijk is gevuld met video-posts. Facebook stimuleert het plaatsen van videobeelden door dit soort berichten een groter bereik te geven. Dat zit zo: plaats je een tekstbericht, dan toont Facebook deze statusupdate aan slechts 4% van je volgers. Met een fotobericht is dat al aan iets meer, 14%. Het grootste bereik haal je met een videopost: gemiddeld 35%. Deze cijfers maken videocontent als onderdeel van je marketingstrategie een stuk interessanter. 

Facebook ontwikkelt zich verder op videovlak en introduceerde halverwege 2016 Facebook Live. Met deze functie kun je live video’s streamen en de interactie met je volgers versterken. De verwachting is dat in 2017 deze dienst vaker wordt ingezet. Als bedrijf kun je hier creatief op inspringen: geef een kijkje op de werkvloer, laat medewerkers vragen van je volgers beantwoorden of geef een productpresentatie. Live streamen is de uitgelezen kans om de interactie met je doelgroep aan te gaan.

2. Hap, slik, weg-content
Op Instagram speelt video ook een grotere rol dan de voorgaande jaren. Sinds april 2016 kunnen gebruikers video’s van 60, in plaats van 15 seconden uploaden. Maar de opmerkelijkste ontwikkeling binnen dit platform is de introductie van Instagram Stories. Een livestreamingfunctie voor tijdelijke foto- en videocontent. Vergelijkbaar met het succesvolle Snapchat. In plaats van enkele seconden zijn je uploads 24 uur zichtbaar voordat ze automatisch verdwijnen. De verwachting voor 2017 is dat tijdelijke content net zo populair wordt als vaste content op een socialmediaprofiel. 

3. Mobiel als uitgangspunt
Instagram en Snapchat zijn volledig mobiele sociale netwerken. Facebook wordt voor meer dan 80% gebruikt via een smartphone. Dit percentage zal in 2017 alleen maar toenemen. Houd dus bij het opzetten en invullen van je socialmediacampagne rekening met het schermformaat van je doelgroep. Verwijs je door naar je website? Zorg dan dat deze mobielvriendelijk is, en het liefst responsive. Een optimale mobiele weergave van je content is belangrijk voor het succes ervan.

4. Social media als zoekmachine
Mensen oriënteren zich vaak online voordat ze een product kopen. Niet alleen via Google, ook via social media. Facebook wordt steeds vaker gebruikt om informatie te zoeken. Facebookgebruikers delen regelmatig hun ervaring over een bedrijf of product. Een belangrijke factor die meespeelt in het aankoopproces van potentiële klanten. Zet social media in 2017 niet uitsluitend in voor reclamecampagnes. Gebruik ze ook voor het plaatsen van klantcases en reviewmarketing.

5. Shoppen via social media
Online aankopen doen via Facebook. Het gebeurt al enige tijd. Advertenties met een ‘koop nu’-button sturen je klant door naar de webshop. Je hebt er wellicht zelf al ervaring mee. In 2017 is het misschien ook mogelijk om via Instagram producten te verkopen. In de Verenigde Staten zijn de shoppable fototags als proef geïntroduceerd: zie je een jas van een bepaald merk, dan kan je via de tag in de foto dit product direct kopen.

6. Retargeting op Facebook
Met hetzelfde of groter Facebookadvertentiebudget minder mensen bereiken. Je zou het niet zeggen, maar dit is een positieve ontwikkeling. Facebook maakt het mogelijk om steeds gerichter te adverteren. Doordat je de advertentiedoelgroep specifieker kunt selecteren, is je campagne waardevoller. Je bereik is in 2017 minder groot, maar wel relevanter dan vorig jaar. 

Samen werken aan je online succes
Staan de marketingplannen al op de agenda of ben je nog zoekende naar welke strategie voor jouw bedrijf in 2017 het effectiefst is? In beide gevallen gaan we graag met jou in gesprek. Werken aan jouw online succes, dat is ook dit jaar ons uitgangspunt. Neem contact op met onze online specialisten en ontdek welke online marketingoplossingen bijdragen aan de realisatie van jouw zakelijke doelstellingen.