x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Succesvol in online marketing met een klein budget

Slimme tips voor u als ondernemer

24 juni 2016 - Voor succesvolle online marketing is een groot budget niet noodzakelijk. Wie niet veel te besteden heeft, moet slim zijn. En creatief. Hoe werkt uw kracht als kleine ondernemer online in uw voordeel? We leggen het u uit. En laat u vooral inspireren door een ondernemer uit de praktijk.

Het begint bij contact maken
Online media hebben vele voordelen: ze zijn vaak gratis in gebruik en de inhoud is meestal makkelijk te verspreiden en te delen. Bijna iedereen heeft wel één of meerdere social media accounts en besteedt daar veel tijd aan. Daarom is online, ook voor u, de ideale plek om nieuwe klanten te werven.    

Download de gratis Facebook checklist

Online media hebben echter ook één groot nadeel: er is geen fysieke nabijheid. De warmte van intermenselijk contact ontbreekt. Mensen doen graag zaken met andere mensen. Een mens luistert, adviseert, helpt of lost op. Protocollen of processen doen dat doorgaans niet. Voor grote bedrijven is dit menselijke contact soms lastig te organiseren. U als kleine ondernemer doet niet anders. U weet wat er speelt in de levens van uw klanten en kunt daar op inspelen. 1-0 voor u. En daar waar u in de gewone wereld al sterk in bent, past u nu ook online toe.

Het gaat bij online media dus om het maken van contact, écht contact. Als u ergens mee moet starten, dan is het met het opbouwen van een sterk online netwerk. Vanuit uw passie en zonder angst om uw kennis en kunde te delen. Oprecht enthousiasme valt op en is besmettelijk. Zeker als dat gepaard gaat met creativiteit. Dat laatste heeft niet iedereen in huis. Hoeft ook niet. Laat u inspireren door anderen. Laat u in dit geval eens inspireren door Marten Schuurman van Socialijs.

Het online succes van de Twitterende IJscoman
In het voorjaar van 2010 lanceerde Marten Schuurman, op dat moment nog student aan de Avans Hogeschool in Den Bosch, de start-up Socialijs. Het idee is briljant in zijn eenvoud: student rijdt met zijn ijskar door Utrecht en houdt via social media volgers en potentiële klanten op de hoogte waar hij is, organiseert acties via social media en gebruikt deze media om op afroep ergens naar toe te fietsen. Het concept is gebaseerd op drie pijlers: dialoog, locaties en acties.

  • Dialoog: Socialijs communiceerde op enthousiaste wijze via verschillende kanalen met zijn klanten. Het inspireerde ook grote bedrijven anders (menselijker) te communiceren op social media.
  • Locatie: Volgers ontvingen via Foursquare een aantal keer per dag updates waar de ijskar van Socialijs zich bevond. Foursquare is weer gelinkt aan Twitter en daarop werden de Socialijs acties gecommuniceerd.
  • Acties: Twitter is een uitstekend kanaal om acties onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. Socialijs kon bijvoorbeeld via Twitter communiceren dat de eerste vijf volgers met een codewoord bij de ijscokar een gratis ijsje kregen. 

Socialijs is vandaag de dag niet meer actief. Was het dan geen succes? Jawel, Socialijs was al snel een begrip in Utrecht, een hit op Twitter en werd een veel besproken marketing case. Marten Schuurman deed er veel kennis van online marketing mee op en kreeg na zijn studie direct een fulltime baan aangeboden bij een gerenommeerd online marketingbureau.

Ingrediënten voor online succes
Het verhaal van Socialijs laat zien wat enthousiasme en creatief denken met een klein budget online teweeg kunnen brengen. Maak gebruik van uw kracht om écht contact te maken met klanten, investeer tijd in het opbouwen van een sterk online netwerk en laat u door anderen inspireren voor creativiteit. Dat zijn de ingrediënten voor online succes met een klein budget. Succes!           

Download de gratis Facebook checklist