x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Klein budget, groot effect!

Vijf social media tips

6 social media tips: klein budget, groot effect17 juni 2015 - Wie een beetje handig is, kan met een klein budget social media groots inrichten. Ook als u weinig tijd heeft om bijvoorbeeld regelmatig op Twitter of Facebook te kijken. Met de volgende 5 tips leert u stap voor stap hoe u social media effectief inzet voor uw onderneming. Zonder dat het u veel tijd kost.

Tip 1: Waar praten mensen over u of tegen u?
Door het internet te monitoren kunt u erachter komen op welke sociale mediakanalen mensen over u of tegen uw bedrijf praten. En welke kanalen dus relevant zijn voor u. De manier om dat grondig te onderzoeken, is met monitoringsystemen als Coosto en Obi4wan. Maar abonnementen hierop drukken zwaar op uw budget. Gelukkig biedt het populaire Coosto ook een gratis versie aan in een meer uitgeklede vorm. Daarmee krijgt u direct inzicht in de toegevoegde waarde van monitoring.

De sociale mediakanalen bieden eigen zoekmogelijkheden aan, maar u kunt ze ook allemaal tegelijk monitoren met het gratis programma Hootsuite. Nadat u zich heeft geregistreerd, koppelt u uw sociale media accounts (maximaal 5) aan Hootsuite en stelt u zoekwoorden in. Het maakt niet uit op welke zoekwoorden u zoekt. Dit kan bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam zijn of het product dat u verkoopt. Zoekt u met een internationaal woord zoals poster of pedicure, schrijf dan na uw zoekwoord lang:nl (bijvoorbeeld 'poster lang:nl'). U krijgt dan alleen de Nederlandse resultaten te zien. Zo bent u bijna realtime op de hoogte van gesprekken die gevoerd worden over de specifieke onderwerpen die u interesseren. En kunt u direct reageren op bijvoorbeeld een vraag, een aanvraag of een klacht van een van uw (potentiële) klanten.

Tip 2: Tools om uw sociale mediakanalen mee aan te kleden 
Welk social medium u ook kiest, een profielfoto heeft u altijd nodig. Ieder sociale mediakanaal stelt zijn eigen eisen aan het formaat van de profielfoto. Kies als profielfoto bijvoorbeeld uw logo. Met het online bewerkingsprogramma Pixlr maakt u in een handomdraai van uw logo de juiste profielfoto.

Op Twitter, Facebook en Google+ heeft u meer aankleding nodig dan alleen een profielfoto. Gebruik bijvoorbeeld een mooie foto van uw bedrijfspand, bedrijfswagen, gevelreclame of andere herkenbare uitingen als omslag- of achtergrondfoto.

Tip 3: Bespaar tijd: plan uw updates van tevoren in
Tijd is geld. U heeft overdag wel iets anders te doen dan berichten op Twitter en Facebook te plaatsen. Een veel gehoord en terecht argument als ondernemer. Daarom zijn er ook zoveel Facebookpagina’s waarop helemaal niets gebeurt en Twitteraccounts waarop sporadisch een tweet wordt geplaatst. Met bijvoorbeeld Tweetdeck en/of Hootsuite kunt u heel gemakkelijk vooruit plannen. U schrijft al uw berichten voor uw sociale mediakanalen in alle rust op een moment dat het uitkomt en plant ze voor de rest van de week in. Zo lijkt het net alsof u de hele week online bent. Het enige wat u nu nog hoeft te doen is de bijbehorende app op uw smartphone zo in te stellen, dat u een melding krijgt wanneer er op uw tweet wordt gereageerd.

Tip 4: Adverteren met een klein budget Social media tip 5: Facebook promo
Met een klein budget kunt u al adverteren op social media. Twitter, Facebook en LinkedIn hebben hiervoor meerdere mogelijkheden. Voor €4,- kunt u zichzelf al onder de aandacht brengen via een 'boosted' post op Facebook. Met dit budget bereikt een koffietentje in Amsterdam met 101 fans ineens zo’n 2.900 mensen. Dit zijn vrienden van die fans en daarmee een potentiële doelgroep.

Tip 5: Meten is weten
Zijn uw sociale media inspanningen wel voldoende? Bereikt u de doelgroep die u wilt bereiken? Ontstaat de betrokkenheid die u voor ogen heeft? De meeste sociale mediakanalen bieden u eigen statistieken over uw account waarmee u gratis veel inzicht krijgt. Wilt u net dat stapje verder en meer inzicht hebben in de mate van online betrokkenheid en interactie? Voor $35,- per maand heeft u een abonnement op Sproutsocial.com. Sproutsocial gaat nog iets dieper op de statistieken in dan die van de sociale mediakanalen zelf. Met een ‘free trial’ van 14 weken kunt u direct kosteloos aan de slag!

Social media tip 6: Sprout Social