x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Zó houd je overzicht over je social media-accounts

Het voordeel van social media dashboards


17/12/15 - Het aantal verschillende sociale media breidt steeds meer uit. Hierdoor kost het beheren van je berichten op social media meer tijd en is het soms lastig het overzicht te bewaren. Een speciaal beheerprogramma biedt uitkomst.

Speciale programma’s bieden hulp bij het beheren van je social media accounts. Vooral voor ondernemers bieden deze zogenoemde dashboards uitkomst. In plaats van telkens op verschillende websites in te loggen, staat alle informatie op één plek en beheer je je accounts dus ook vanuit één account. Met de meeste van deze systemen kun je:

  • Meerdere social media, zoals Facebook en Twitter, koppelen
  • Berichten (door)plaatsen 
  • Berichten inplannen voor automatische plaatsing op een later tijdstip
  • Je aanwezigheid op social media monitoren 

De exacte mogelijkheden verschillen per dashboard. Zo ondersteunen sommige dashboards niet alle sociale media of zijn de monitormogelijkheden beperkt. Welk systeem het beste is, hangt van je persoonlijke voorkeur af. En ook van je budget, want de meeste systemen hanteren een abonnementsvorm. Een aantal jaar was TweetDeck een veelgebruikt, gratis systeem. Helaas biedt dit systeem nu alleen nog maar de mogelijkheid om Twitter-accounts te beheren. Gelukkig zijn de meeste betaalde systemen wel eerst gratis uit te proberen. Hieronder bespreken we een aantal handige systemen.

1. Hootsuite
Het meest gebruikte social media management dashboard is Hootsuite. Het is ook gelijk één van de uitgebreidste systemen. Alle bekende netwerken, zoals Facebook, Twitter, Instagram, Google+, LinkedIn en FourSquare, werken op Hootsuite. Het programma biedt veel mogelijkheden. Naast het beheren van dashboards, zijn er ook extra’s zoals het beheren van contacten. De vele mogelijkheden van Hootsuite zijn ook gelijk een valkuil. Het programma is niet heel overzichtelijk en het kost wat tijd om de werking goed onder de knie te krijgen. Voor particulieren is er een gratis variant van het programma, waaraan maximaal drie sociale media accounts gekoppeld kunnen worden. Voor (kleine) bedrijven is er de Pro-versie. Voor € 7,99 per maand koppel je maximaal 50 accounts en houd je een uitgebreid rapport van de statistieken bij.

2. Sprout Social
Sprout Social biedt net als Hootsuite veel mogelijkheden. Met dit dashboard beheer je je social media accounts, plant en plaats je berichten, monitor en houd je zicht op statistieken. Bij Sprout Social komen alle berichten van de verschillende sociale media in één inbox, waardoor je niet hoeft te switchen tussen verschillende tabbladen. Ook dit systeem vergt enige tijd om goed in de vingers te krijgen. Sprout Social is een stuk duurder dan de andere twee social media management dashboards. Afhankelijk van welk abonnement je kiest, betaal je tientallen euro’s per maand.

3. Buffer
Buffer is vooral handig voor het inplannen van berichten. Met behulp van het systeem zet je gemakkelijk voor de hele week berichten klaar, die op het gewenste tijdstip worden geplaatst. Buffer kan berichten plaatsen op Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ en Pinterest. De verdere mogelijkheden van het systeem zijn beperkt. Zo heeft buffer.com geen monitormogelijkheid en zijn de analysemogelijkheden beperkt. Daarentegen is het dashboard wel heel overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Ook dit dashboard biedt een beperkte gratis variant voor particulieren. Bedrijven betalen een maandelijks bedrag, de hoogte daarvan hangt af van je wensen. 

4. DTG Social Dashboard
Bij DTG bieden wij onze klanten sinds kort ook de mogelijkheid om hun sociale media via een dashboard te beheren. Het dashboard is een onderdeel van het Netwerkprofiel en biedt je de volgende mogelijkheden:

  • Je social media-accounts aan het dashboard koppelen 
  • Je posts in 1 keer op meerdere plekken plaatsen
  • In 1 overzicht zie je wat anderen over je bedrijf zeggen
  • Je kunt direct reageren op posts
  • Je kunt berichten van tevoren inplannen

Hoe ziet zo'n dashboard eruit?
Nieuwsgierig geworden? In deze video zie je hoe de beheeromgeving van het social dashboard eruitziet. 

Wil je meer informatie over de mogelijkheden? Vraag gratis en vrijblijvend een offerte op en probeer het direct een maand gratis uit!