x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Wat kunt u als ondernemer met LinkedIn?

Het grootste online netwerk van Nederland

linkedin16 februari 2015 - LinkedIn is het grootste en meest waardevolle online netwerk voor professionals. Met 5,3 miljoen Nederlandse leden, 2,7 miljoen unieke Nederlandse bezoekers per maand en duizenden discussiegroepen is LinkedIn een rijke verzameling van professionals, bedrijven en vakkennis.

En voor u als ondernemer een interessante en toegankelijke tool om uw netwerk uit te breiden en te onderhouden, nieuwe klanten en opdrachten te genereren en om kennis op te doen.

Eerste indruk via LinkedIn
Wanneer heeft u zichzelf voor het laatst 'gegoogled'? Als u een profiel op LinkedIn heeft, is er een grote kans dat dit het eerste zoekresultaat is. Als ondernemer is uw persoonlijke online presentatie nauw verwant aan die van uw bedrijf. Overal waar u een presentatie geeft, uw visitekaartje achterlaat of u iemand de hand schudt, onthouden mensen vooral uw naam, welke ze googlen en waardoor ze vervolgens op uw LinkedIn profiel terecht komen. Zorg dus dat uw persoonlijke profiel op LinkedIn er professioneel en up-to-date uitziet. En denk niet alleen aan uzelf: via uw profiel zijn bezoekers immers maar 1 klik verwijderd van uw collega’s en uw bedrijfsprofiel. U krijgt nooit meer een tweede kans voor die eerste indruk, dus zorg dat de informatie actueel en compleet is en u regelmatig nieuwe inhoud toevoegt, zoals nieuws, nieuwe medewerkers, vakkennis en projecten waar u aan werkt.

5,3 miljoen potentiële bezoekers
LinkedIn biedt de mogelijkheid om naast een persoonlijk profiel ook een eigen bedrijfspagina in te richten. 'Ik heb al een website' denkt u nu wellicht. Deze website heeft echter geen 5,3 miljoen potentiële bezoekers per maand. De gouden regel van social media is 'daar zijn waar je doelgroep is' en voor u als ondernemer is dat zonder uitzondering ook LinkedIn. Inmiddels hebben zo’n 145.000 Nederlandse bedrijven een eigen LinkedIn pagina, waarvan de overgrote meerderheid deze niet actief onderhoudt en zodoende maar 1-50 volgers heeft.

De LinkedIn bedrijfspagina van Sawadee reizen heeft bijna 1.700 volgers die de ‘bedrijf updates’ te zien krijgen zodra ze inloggen op LinkedIn. Sawadee gebruikt deze updates vooral voor branding en recruitment. Met elke interactie (een like, reactie of gedeeld bericht) bereikt Sawadee weer het netwerk van die volger. En als u dan bedenkt dat iedereen gemiddeld 250 contacten heeft, kan het aantal volgers snel voor u groeien. Nog een voorbeeld: HP is het eerste bedrijf in de wereld dat het voor elkaar heeft gekregen om één miljoen volgers te hebben op LinkedIn.

Binnen uw bedrijfsprofiel krijgt u van LinkedIn uitgebreide mogelijkheden om uw producten en/of services te promoten. Op elke product- en servicespagina kunt u in tekst, beeld én zelfs video uitgebreid vertellen wat het product of de service inhoudt, met uw contactgegevens er direct naast. Tot slot kunnen uw klanten een aanbeveling achterlaten per product of dienst, welke ze weer delen met hun netwerk. U weet natuurlijk al lang dat mond-tot-mond reclame het beste werkt, en daar speelt LinkedIn slim op in. Tip: kijk ter inspiratie eens naar KLM. Geen mkb-er natuurlijk, maar opnieuw een schoolvoorbeeld van een perfect ingerichte en onderhouden LinkedIn bedrijfspagina.

Digitaal netwerken
Stel: u bent op een netwerkborrel waar u via uw zakelijke relaties nieuwe mensen leert kennen, waar mensen op u afstappen om kennis te maken en waar u met gelijkgestemden kennis deelt. Zie en gebruik LinkedIn als een online versie van een netwerkborrel, met als grote verschil dat u sneller en doelgerichter netwerkt.

Netwerken via LinkedIn doet u zo:

  • Nodig iemand die u net heeft ontmoet uit als nieuw contact met een persoonlijke tekst.
  • Zoek gelijkgestemden via LinkedIn discussiegroepen waarin actief gedeelde vakkennis wordt besproken.
  • Zoek eens in het netwerk van uw relaties naar interessante nieuwe contacten en vraag netjes of iemand u wil introduceren via social media.
  • Neem uw prospectlijst erbij en vul via geavanceerd zoeken zoveel mogelijk informatie in. Per zoekresultaat ziet u via ‘gedeelde connecties’ hoe u aan uw belangrijkste prospects gelinkt bent en zijn ze bereikbaarder dan u dacht.
  • Neem eens een kijkje bij uw concurrentie: wie zijn hun volgers, wie werken er en wat kunt u van hun LinkedIn presentatie leren?

5 gouden LinkedIn tips:

  1. Vermijd functietitels als 'eigenaar' of ‘ceo’, maar vertel liever wat over uw visie, drijfveren en inhoudelijke functie.
  2. Zorg dat uw contactgegevens compleet zijn en koppel uw LinkedIn bedrijfspagina aan de werkervaring op uw persoonlijke profiel.
  3. Attendeer uw zakelijke relaties op uw LinkedIn bedrijfspagina via een nieuwsbrief, uw website of uw e-mailhandtekening.
  4. Stel uzelf netjes voor als u iemand uitnodigt en laat weten waarom u wilt ‘linken’.
  5. LinkedIn is geen saleskanaal; hoe meer u deelt en als kruiwagen fungeert, hoe meer u ervoor terug krijgt.