x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Zó bereikt u het merendeel van uw volgers!

Plan uw berichten wanneer uw volgers online zijn

Inplannen van social media updates zorgt ervoor dat u uw volgers bereikt
3 augustus 2015 - Een onverwachte meevaller wordt vaak verklaard met 'op het juiste moment op de juiste plek zijn'. Via social media zijn die meevallers vaak beter te regisseren. U kunt namelijk precies zien wanneer uw doelgroep online is én zo de kans vergroten dat het grote deel van uw bezoekers ook daadwerkelijk in contact komt met uw updates. Lijkt u dat een utopie? Niks is minder waar.

Voordat u verder leest: uw concurrenten richten zich ook op uw doelgroep. Van welke social media maken zij gebruik? Kijk regelmatig naar wat zij doen. Welke updates zijn succesvol? Wanneer zijn die geplaatst? Raak geïnspireerd door de manier waarop zij met hun updates omgaan en leer van hun successen.

Meten is weten: wanneer is uw doelgroep online?
Verschillende social media laten gegevens zien waar u ongelooflijk veel informatie uit kunt halen. Zoals de statistieken van uw Facebookpagina. Wanneer u kijkt bij ‘berichten’, ziet u op welke dag het merendeel van uw doelgroep online is. Wanneer u een dag selecteert en met uw muis over de tijdlijn beweegt, ziet u precies hoeveel van uw fans wanneer online zijn.

Plan uw updates in op de momenten dat uw volgers online zijn

Ook Twitter laat zien op welke dag uw updates het meest gelezen worden. Via de statistieken van Twitter krijgt u een analyse van het bereik van uw tweets. Het laat niet de precieze tijd zien waarop uw volgers online zijn, maar wel op welke dag uw tweets het vaakst door uw volgers gelezen worden.

Stel: een schoenmaker uit Alkmaar heeft een zorgvuldige Facebook fanbase opgebouwd die vooral bestaat uit mensen uit de nabije omgeving. Uit zijn statistieken blijkt dat zijn fans vooral om 21.00 uur ’s avonds op Facebook actief zijn. Dan doet de schoenmaker er goed aan zijn aanbieding of nieuws ’s avonds rond dat tijdstip te delen.

Maar wat nou als uw fans of volgers online zijn terwijl u hard aan het werk bent?

Schrijf updates wanneer het u uitkomt
Als u inzicht heeft gekregen in de statistieken van uw social media doelgroep, kunt u aan de slag. Maar wat als blijkt dat 15 uur de beste tijd is en u rond die tijd juist te maken heeft met topdrukte in uw winkel of spitsuur op kantoor? Of wat als ’s avonds om 21.00 uur de beste tijd blijkt te zijn, maar dat ook het drukste moment is in uw restaurant? Voor deze momenten bieden social media platformen de mogelijkheid om uw berichten op een specifieke datum en tijdstip te publiceren. Facebook biedt deze mogelijkheid zelf en voor platformen als Twitter en LinkedIn zijn er handige online programma’s om berichten in te plannen.

Berichten inplannen op Facebook
Op Facebook schrijft u uw update zoals u gewend bent. In plaats van de update direct te plaatsen, klikt u op het pijltje rechts naast het woord ‘plaatsen’. U krijgt dan de keuze om tot een half jaar vooruit te plannen. Wanneer u uw update hebt ingepland, kunt u die altijd nog bewerken, zoals een ander tijdstip meegeven of toch verwijderen.

Plan uw updates in op de momenten dat uw volgers online zijn

Berichten inplannen voor Twitter en LinkedIn
Sociale mediakanalen zoals Twitter en LinkedIn bieden deze planfunctie (nog) niet. Geen nood, met programma’s als Hootsuite en Buffer plant u uw tweets, LinkedIn-updates, maar ook uw Facebookberichten in een handomdraai. U hoeft er geen abonnement voor af te sluiten om die te gebruiken. Beide programma’s hebben een gratis versie. Wanneer u een account hebt aangemaakt, vraagt het programma om de koppeling met uw sociale mediakanalen. Vervolgens bent u klaar om uw updates via Hootsuite of Buffer te schrijven en in te plannen.

In de praktijk
De restauranthouder schrijft zijn berichten in de ochtend met een kop koffie en de kantoormedewerker neemt op zondagmiddag even de tijd om een paar berichten vooruit te schrijven. Gebruik de momenten waarop het u uitkomt om updates te schrijven en in te plannen. En laat tegelijkertijd uw volgers denken dat u altijd online bent!

Tip: blijf wel tussendoor de reacties op updates in de gaten houden. Zodat u, indien nodig, op tijd kunt reageren.