x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Beter vindbaar in Google door social media

Beïnvloed uw online zichtbaarheid

Beter vindbaar in zoekmachines door sociale media6 juli 2015 - Sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en in toenemende mate ook Google+ zijn niet meer weg te denken van het internet. Er is bijna niemand meer die ze niet gebruikt. Dit geldt ook voor uw klanten. Door aanwezig te zijn op deze netwerken bent u niet alleen dáár beter zichtbaar, maar ook bij de zoekmachines beter vindbaar. In dit artikel leest u hoe die vindbaarheid werkt en hoe u daar als ondernemer van kunt profiteren.

Populariteit, autoriteit en zoekmachines
Zoekmachines zoals Google indexeren miljarden webpagina’s met daarop allemaal verschillende teksten. De uitdaging waar de zoekmachine steeds weer voor staat: tussen al die pagina’s het beste antwoord vinden op de zoekvraag van de gebruiker. Een enorm lastige klus dus. Vergelijk het met een bibliothecaris die op basis van een paar zoekwoorden het beste boek uit de kast moet trekken.

Hoe zoekt een zoekmachine?
Zoekmachines kijken naar de overeenkomst tussen de zoekopdracht van de gebruiker en de tekst op de pagina van uw website. Net zoals een bibliothecaris de kernwoorden van uw vraag en de titels van boeken op elkaar afstemt. In zijn keuze houdt hij natuurlijk rekening met de populariteit van het boek en de autoriteit van de schrijver. Een zoekmachine doet precies hetzelfde: populariteit en autoriteit bepalen de volgorde van de resultaten.

Social media verhogen aantal inlinks
Vóórdat er sociale netwerken waren, keken zoekmachines vooral naar het aantal verwijzingen vanuit andere websites. Grofweg gezegd: hoe meer andere (belangrijke) websites naar u linken (inlinks), hoe groter uw populariteit en autoriteit. En dus hoe makkelijker u bovenaan de resultaten kunt komen. Inmiddels zijn er alleen in Nederland al zo’n 9 miljoen mensen op Facebook en ruim 1,3 miljoen mensen op Twitter. Ook Google+ is sterk in opkomst. Op deze netwerken worden heel veel linkjes naar online artikelen, blogposts en video’s met elkaar gedeeld. Voor zoekmachines een goudmijn aan informatie over wat populair is dus.

Autoriteit van de auteur
Niet alleen de populariteit van de artikelen, maar ook de autoriteit van de auteur is op de sociale netwerken heel goed te bepalen. Wanneer de artikelen over ‘Bougies vervangen’, of ‘Het beste moment voor winterbanden’ van Mercedes-monteur Mario vaak gedeeld worden op sociale netwerken, stijgt de autoriteit van Mario! Offline werkt het al jarenlang op deze manier: hoe meer mensen over een boek spreken, hoe meer aanzien de schrijver krijgt. En hoe groter de kans dat anderen zijn boek aanbevelen.

Actief op social media
Sociale netwerken worden steeds belangrijker voor uw online vindbaarheid. Overweeg dus een bedrijfsprofiel op Facebook, Twitter en/of Google Plus. Bedenk daarbij dat alleen aanwezig zijn met een profiel niet voldoende is, maar het pas zin heeft als u regelmatig updates plaatst. En dat kost tijd.

Tip: promoot en deel elk nieuw artikel of product op uw website ook via de sociale netwerken. Het helpt niet alleen de mensen die u daar volgen, maar ook de zoekmachines om u te vinden!

Google+ voor betere zichtbaarheid
Wanneer u actief bent op Google+ krijgt u zelfs een extra bonus bij Google. Dit werkt als volgt. Stel: Jan en Karel zijn vrienden in het netwerk van Google+. Karel heeft gisteren uw artikel gelezen over het plaatsen van zonnepanelen op zijn dak. Dit artikel vond hij interessant en via Google+ heeft Karel het artikel gewaardeerd met de 'plus 1' knop. Vandaag zoekt Jan via Google naar de kosten voor het plaatsen van zonnepanelen. Google ziet dan dat de vriend van Jan -Karel- gisteren uw artikel heeft gewaardeerd en zal deze prominenter tonen aan Jan. Immers als Karel het waardevol vond, dan zal Jan dat ook wel vinden, nietwaar? Zo helpt Google+ u dus de pagina's op uw site beter vindbaar te maken binnen uw doelgroep.

Kortom
Zoekmachines en social media vormen een goed team om uw online vindbaarheid te vergroten. Aanwezigheid op sociale netwerken helpt zoekmachines inzicht te krijgen in de populariteit van uw artikelen en om uw autoriteitsstatus te bepalen. Hoe groter deze factoren zijn, hoe beter u zult scoren in de zoekresultaten. Wilt u ook beter gevonden worden op social media? Met het Netwerkprofiel staan uw bedrijfsgegevens op meer dan 19 belangrijke websites.