x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Verbeter uw vindbaarheid in Google

5 tips die uw vindbaarheid in Google verbeteren

Tips om uw vindbaarheid in Google te verbeteren: SEO
23 januari 2015 - Met een gebruiksvriendelijke, informatieve en leesbare website maakt u een goede indruk bij bezoekers. U kunt zelf door middel van SEO (zoekmachine optimalisatie) invloed uitoefenen op de vindbaarheid in Google. Bijvoorbeeld het optimaliseren van uw webteksten. In dit artikel een aantal belangrijke tips.

Ontdek direct de SEO score van uw site! 

Doe de Webcheck 

1. Vind de juiste zoekterm

Het optimaliseren van uw websiteteksten begint met het vinden van zoektermen. Dat vereist wel wat onderzoek. Voor een loodgieter lijkt het vanzelfsprekend om het zoekwoord ‘loodgieter’ te gebruiken. Nadeel van dit zoekwoord is dat alle loodgieters uit Nederland hier hetzelfde over denken. Hierdoor is de concurrentie hoog en wordt het moeilijk om hoog te scoren in Google. De onderstaande tips ondersteunen u bij uw zoektocht naar zoektermen:

  • Kies een zoekterm die minimaal uit 2 woorden bestaat (bijvoorbeeld 'verstopt doucheputje')
  • Verwerk de plaatsnaam in uw zoekterm
  • Bekijk het zoekvolume met behulp van de zoekwoordplanner van Google
  • Met de zoekwoordplanner stelt u ook de concurrentie vast
  • Gebruik zoektermen die aansluiten op de diensten en producten die u aanbiedt. Hierdoor verhoogt u de conversieratio (het percentage bezoekers dat tot actie overgaat), omdat bezoekers vinden waar zij op zoek naar zijn.

2. Laat de zoektermen op de juiste plaatsen terugkomen

Als u de juiste zoektermen gevonden heeft, verwerkt u deze op uw website.

Niet direct zichtbaar op de website, maar wel belangrijk voor het verwerken van de zoektermen, zijn de paginatitel en -beschrijving. Deze teksten ziet u terug in de zoekresultaten van Google. Daarnaast moeten de afbeeldingen van alt-teksten worden voorzien, zodat Google kan lezen wat er op de afbeeldingen staat.

Ook in de content van uw website moeten de zoektermen terugkomen. Plaats de zoektermen in het menu, de koppen, inleidingen en tekst. Door zoektermen dikgedrukt te maken, kunt u deze benadrukken. Het is ook positief als de zoektermen links naar andere pagina’s/websites zijn of als de zoektermen verwerkt zijn in bulletpoints.

3. Schrijf uw tekst voor de bezoeker, niet voor Google

Voor Google staat de gebruikerservaring voor gebruikers van Google voorop. Voor de positie van uw website in de zoekresultaten wordt daarom naar de betrouwbaarheid en leesbaarheid van teksten gekeken.  Onderdeel hiervan is dat uw teksten niet overmatig veel zoektermen mogen bevatten (keyword stuffing). Dit straft Google af en heeft een nadelig effect op de vindbaarheid van uw website. DTG beveelt aan om maximaal 5 procent van de tekst uit zoektermen te laten bestaan.

4. Geef uw vindbaarheid een boost door linkbuilding

Google houdt rekening met het aantal links op internet dat naar uw website verwijst. Hoe meer links naar uw website verwijzen, hoe belangrijker uw website wordt ingeschat. Hierbij is het wel van belang dat de links relevant en betrouwbaar zijn.

Ook interne links zijn van belang. Dit zijn de links die binnen uw website naar een andere pagina verwijzen. U kunt bijvoorbeeld vanaf de homepagina doorlinken naar de producten en diensten die u aanbiedt. Dit helpt u niet alleen om beter gevonden te worden in Google. Maar uw bezoekers kunnen uw website hierdoor beter doorlopen.

5. Update uw website regelmatig

Een voordeel van websites is dat ze altijd aangepast kunnen worden, waardoor informatie steeds actueel is. Google neemt dit ook mee in de plaatsing van uw website in de zoekresultaten. Websites die regelmatig worden aangepast, maken meer kans op een goede vindbaarheid in Google. Die punten pakt u heel eenvoudig, bijvoorbeeld door wekelijks een leuk artikel toe te voegen aan uw nieuwspagina.


Check hier de SEO score van uw website!