x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Verbeter je vindbaarheid in Google

5 tips die je vindbaarheid in Google verbeteren

Tips om uw vindbaarheid in Google te verbeteren: SEO
23 januari 2015 - Met een gebruiksvriendelijke, informatieve en leesbare website maakt u een goede indruk bij bezoekers. Je kunt zelf door middel van SEO (zoekmachine optimalisatie) invloed uitoefenen op de vindbaarheid in Google. Bijvoorbeeld het optimaliseren van je webteksten. In dit artikel een aantal belangrijke tips.

Ontdek direct de SEO score van je site! 

Doe de Webcheck 

1. Vind de juiste zoekterm

Het optimaliseren van je websiteteksten begint met het vinden van zoektermen. Dat vereist wel wat onderzoek. Voor een loodgieter lijkt het vanzelfsprekend om het zoekwoord ‘loodgieter’ te gebruiken. Nadeel van dit zoekwoord is dat alle loodgieters uit Nederland hier hetzelfde over denken. Hierdoor is de concurrentie hoog en wordt het moeilijk om hoog te scoren in Google. De onderstaande tips ondersteunen je bij je zoektocht naar zoektermen:

  • Kies een zoekterm die minimaal uit 2 woorden bestaat (bijvoorbeeld 'verstopt doucheputje')
  • Verwerk de plaatsnaam in je zoekterm
  • Bekijk het zoekvolume met behulp van de zoekwoordplanner van Google
  • Met de zoekwoordplanner stelt je ook de concurrentie vast
  • Gebruik zoektermen die aansluiten op de diensten en producten die je aanbiedt. Hierdoor verhoog je de conversieratio (het percentage bezoekers dat tot actie overgaat), omdat bezoekers vinden waar zij op zoek naar zijn.

2. Laat de zoektermen op de juiste plaatsen terugkomen

Als je de juiste zoektermen gevonden heeft, verwerkt je deze op je website.

Niet direct zichtbaar op de website, maar wel belangrijk voor het verwerken van de zoektermen, zijn de paginatitel en -beschrijving. Deze teksten zie je terug in de zoekresultaten van Google. Daarnaast moeten de afbeeldingen van alt-teksten worden voorzien, zodat Google kan lezen wat er op de afbeeldingen staat.

Ook in de content van je website moeten de zoektermen terugkomen. Plaats de zoektermen in het menu, de koppen, inleidingen en tekst. Door zoektermen dikgedrukt te maken, kun je deze benadrukken. Het is ook positief als de zoektermen links naar andere pagina’s/websites zijn of als de zoektermen verwerkt zijn in bulletpoints.

3. Schrijf je tekst voor de bezoeker, niet voor Google

Voor Google staat de gebruikerservaring voor gebruikers van Google voorop. Voor de positie van je website in de zoekresultaten wordt daarom naar de betrouwbaarheid en leesbaarheid van teksten gekeken.  Onderdeel hiervan is dat je teksten niet overmatig veel zoektermen mogen bevatten (keyword stuffing). Dit straft Google af en heeft een nadelig effect op de vindbaarheid van je website. DTG beveelt aan om maximaal 5 procent van de tekst uit zoektermen te laten bestaan.

4. Geef je vindbaarheid een boost door linkbuilding

Google houdt rekening met het aantal links op internet dat naar je website verwijst. Hoe meer links naar je website verwijzen, hoe belangrijker je website wordt ingeschat. Hierbij is het wel van belang dat de links relevant en betrouwbaar zijn.

Ook interne links zijn van belang. Dit zijn de links die binnen je website naar een andere pagina verwijzen. Je kunt bijvoorbeeld vanaf de homepagina doorlinken naar de producten en diensten die je aanbiedt. Dit help je niet alleen om beter gevonden te worden in Google. Maar je bezoekers kunnen je website hierdoor beter doorlopen.

5. Update je website regelmatig

Een voordeel van websites is dat ze altijd aangepast kunnen worden, waardoor informatie steeds actueel is. Google neemt dit ook mee in de plaatsing van je website in de zoekresultaten. Websites die regelmatig worden aangepast, maken meer kans op een goede vindbaarheid in Google. Die punten pak je heel eenvoudig, bijvoorbeeld door wekelijks een leuk artikel toe te voegen aan je nieuwspagina.


Check hier de SEO score van uw website!