x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


5 tips voor een goede homepage

Een homepage die past bij uw bedrijf

Afbeelding kennisartikel
6 april 2016 - Zoveel ondernemers, zoveel websites en zoveel verschillende homepages. De
één kiest voor een pakkend beeld dat het hele scherm vult, de ander toont gelijk het volledige assortiment. Maar welke dingen zorgen nu voor de beste eerste indruk?


Check gratis hoe uw website scoort! 


We hebben 5 basisvoorwaarden voor een goede homepage op een rij gezet:

- Eigen huisstijl
- Eén boodschap naar uw klant
- Scanbare pagina
- Duidelijk menu
- Schrijf actuele teksten

1. Gebruik uw eigen huisstijl

De website is natuurlijk niet uw enige communicatiemiddel. Uw onderneming heeft visitekaartjes, advertenties, posters, een bord op de gevel etc. Waarschijnlijk zijn al deze uitingen gebaseerd op uw logo en huisstijl. Overal dezelfde kleuren, hetzelfde lettertype en misschien zelfs dezelfde afgeronde hoekjes of lijnen. Een website die hier naadloos op aansluit, zorgt voor optimale herkenbaarheid. Het lijkt een inkopper, maar er zijn nog steeds veel websites die het bedrijfslogo laten zien, maar verder volledig afwijken van de huisstijl.

2. Eén boodschap naar uw klant

Het is verleidelijk om bezoekers bij binnenkomst op uw website direct zo veel mogelijk te vertellen. Wie u bent, wat u allemaal verkoopt, waarom u dat verkoopt, noem het maar op. Toch is een homepage met allerlei verschillende onderdelen snel onoverzichtelijk of zelfs intimiderend. Bij de voordeur van uw winkel of kantoor vertelt u toch ook niet gelijk uw hele levensverhaal? Maak dus een duidelijke keuze in wat u als eerste wilt communiceren. Het 'gevoel' van uw bedrijf? Gebruik dan bijvoorbeeld een mooie foto. Uw uitgebreide assortiment? Toon dan direct een slimme selectie van uw artikelen.

3. Zorg voor een scanbare pagina

Zodra bezoekers op uw homepage komen, 'scannen' zij deze binnen enkele seconden om er achter te komen of dit de plek is waar zij moeten zijn. Zelfs als u voor één duidelijke boodschap heeft gekozen, kan de lay-out van de website verwarrend werken. Gevolg: uw bezoeker vertrekt naar een andere website. Er zijn een aantal tips waarmee u uw homepage snel scanbaar maakt:

Tekst:
- korte teksten (maximaal 2 alinea's)
- bulletpoints in teksten
- duidelijke koppen
- ruime regelafstand

Vormgeving:
- beperkt aantal kleuren (maximaal 5 verschillende)
- opvallende kleur voor de belangrijkste onderdelen
- voldoende ruimte voor foto's en andere afbeeldingen
- herkenbare koppen

4. Zorg voor een duidelijk menu

De homepage van uw website is niet alleen de voordeur van uw website, maar ook een soort wegwijzer. Na de eerste indruk wil de bezoeker meer weten. Wat is hier nog meer te doen? Waar kan ik wat vinden? Zorg dus dat de navigatie (het 'menu' van de website) direct zichtbaar en herkenbaar is. De meest gangbare plek voor de navigatie is bovenin of aan de linker zijkant. Gebruik in uw navigatie duidelijke, algemene termen als 'producten', 'behandelingen' of 'contact', zodat bezoekers niet hoeven te raden wat u precies bedoelt.

5. Houd uw teksten actueel

Al is uw homepage nog zo herkenbaar, éénduidig en scanbaar, ook de inhoud van de teksten bepaalt de eerste indruk. Onze tips voor schrijven-voor-het-web kunnen u helpen goede teksten te schrijven, maar graag noemen we nog 1 valkuil die bezoekers direct rechtsomkeert laat maken: oude gegevens.

Een homepage met daarop een actie die 2 maanden geleden al afgelopen was, is geen uitnodiging om verder te kijken. Datzelfde geldt voor nieuwsberichten van weken geleden. Op een nieuwspagina kunt u ze eventueel nog laten staan, maar op de homepage ziet een (terugkerende) bezoeker liever actuele teksten.

Een laatste tip: de zin 'Welkom op onze website' mag u schrappen. Het maakt uw openingstekst korter en u komt sneller to the point.

Check gratis hoe uw website scoort!