x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


7 valkuilen bij het maken en beheren van uw website

Vermijd deze veelgemaakte fouten

Groenteboeren

30 oktober 2015 - Als ondernemer weet u hoe belangrijk het is om ook online goed voor de dag te komen. Zorg er met een eigen website in ieder geval voor dat u niet in onderstaande valkuilen trapt.

Halsoverkop beginnen
‘Bezint eer ge begint’, houd deze tegeltjeswijsheid in gedachten bij het maken van een nieuwe website. Denk vooraf goed na over het doel van de website, uw doelgroep en wat u wilt uitstralen. Biedt u meer dan één dienst, bepaal dan ook uw focus.

Overladen met informatie
In uw enthousiasme is het verleidelijk om al uw kennis te etaleren op de website. Zeker op de homepage is het belangrijk om keuzes te maken. Wat is echt relevant voor bezoekers? Zet aanvullende informatie op een aparte pagina waar u naar verwijst. Een goede tekst schrijven is vaak een kwestie van ‘kill your darlings’.

Houd in gedachten dat u de teksten schrijft voor bezoekers. Richt ze aan uw potentiële klant en gebruik bijvoorbeeld vaker u of je dan wij. Probeer vaktermen te vermijden en houd uw teksten simpel. Kies voor een bepaalde tone-of-voice en gebruik die consequent, ook op buttons, in formulieren en in e-mailverkeer.

Oeps, navigatie vergeten
Niet alleen de informatie is belangrijk, maar ook hoe de bezoeker er komt. Kunnen ze alle informatie gemakkelijk vinden? Worden ze op intuïtieve wijze door de website geleid, zonder te hoeven zoeken? Denk goed na over een heldere menustructuur en links binnen uw website.

Gebrek aan (inter)actie
Staat er op de pagina’s een duidelijke oproep tot actie? Zo’n call-to-action leidt ertoe dat bezoekers doorklikken of contact opnemen. Het zou jammer zijn als u klanten misloopt die door uw prachtige website wél geïnteresseerd zijn, maar niet kunnen vinden wat de vervolgstap is.

Maak het bezoekers gemakkelijk om contact op te nemen. Vermeld in ieder geval uw adres, telefoonnummer en e-mailadres op de website. Het liefst ook een eenvoudig contactformulier met een beperkt aantal verplichte velden.

Te weinig aandacht besteden aan afbeeldingen
Zorg ervoor dat u ook met het beeldmateriaal een professionele indruk maakt. Gebruik geen rommelige, drukke foto’s. Wist u dat we niet alleen tekst, maar ook foto’s van links naar rechts bekijken? Maak bewust gebruik van de lijnen en compositie in een afbeelding. Zorg er bijvoorbeeld voor dat het perspectief, een lijn of de blik van een persoon in de richting van een belangrijke knop of tekst wijst.

De mobiele gebruiker over het hoofd zien
Er zijn bijna 9 miljoen gebruikers van smartphone’s in Nederland, waarvan 55% regelmatig de website van een bedrijf bezoekt via de telefoon. Wanneer uw website niet mobielvriendelijk is, zijn teksten op een kleiner scherm lastig te lezen en wordt de website ineens een onoverzichtelijk geheel. Als uw website responsive is, past deze zich automatisch aan het formaat van het scherm aan. Dit is niet alleen goed voor het gebruiksgemak, maar ook voor uw vindbaarheid. Sinds april 2015 geeft Google namelijk voorrang aan websites met een responsive design.

Vergeten te updaten
Na hard zwoegen staat uw website dan eindelijk online. Klaar! Nee dus. Vergeet na publicatie niet om alle informatie up-to-date te houden. Pas wijzigingen in tarieven, openingstijden en adresgegevens zo snel mogelijk aan. Verwijder verouderde nieuwsberichten en verlopen acties. Controleer ook regelmatig  of alle links nog werken en of u bezoekers niet op een dood spoor zet. In die zin is een website dus altijd ‘under construction’.