x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Bewegende beelden op uw website: 4 trends

25 februari 2014 - Websites waarop u eerst een flitsende Flash-animatie moest bekijken voor u echt de site mocht bekijken zijn verleden tijd. Tegenwoordig wil een bezoeker gelijk vinden wat hij zoekt. Duidelijk en snel. Dit betekent niet dat een site statisch en saai hoeft te zijn. Nieuwe technieken zorgen voor vele mogelijkheden om uw website effectief te laten bewegen. Nieuwsgierig? Bekijk hieronder de trends.

Trend 1. Creatief gebruik van sliders
De slider of ‘foto-carrousel’ is inmiddels een oude bekende als het gaat om beweging op een website. U weet wel: die banner met verschillende foto's die na een aantal seconden doorschuiven of in elkaar overlopen. Is de slider ouderwets? Dat ligt er aan hoe u het gebruikt. Als u net als kaasboer Jaap tekst toevoegt aan de foto's en die een andere beweging laat maken, wordt de slider plots een exclusieve productpresentatie. Of gebruik de slider om verschillende onderdelen van uw diensten uit te leggen, zoals meesterschoenmaker Hillie's doet.

Afbeelding: een carroussel, gebruikt op de website van Meesterschoenmaker Hillie's.

Wist u dat u in de slider niet alleen foto's kunt gebruiken, maar ook een video, een invoerformulier of gewoon platte tekst? Denk creatief en gebruik een slider bijvoorbeeld voor een gebruiksaanwijzing of ander stappenplan. Twee extra voordelen: de slider werkt erg ruimtebesparend en is door het horizontale scrollen ideaal voor tablets.

Trend 2. Video: indrukwekkend maar nog steeds veeleisend
Video is natuurlijk het toppunt van bewegende beelden op een website. Doordat we allemaal een steeds betere internetverbinding hebben, geldt het bezwaar dat video 'te zwaar' zou zijn steeds minder. Veel grote organisaties zoals Greenpeace gebruiken fullscreen video als achtergrond voor hun indrukwekkende website. Toch zijn er nog steeds struikelblokken: mobiele internetverbindingen zijn vaak minder snel en sommige browsers (waaronder die van veel smartphones) hebben moeite met het laten zien van video als achtergrond. Testen is noodzakelijk, want het zou toch zonde zijn als niet iedereen de video over uw blijde verwachting kan zien?

Trend 3. Klikken wordt kicken: kantelen, draaien, inzoomen en meer
Een andere trend die we steeds vaker in websites tegenkomen, zijn de zogenaamde css3-animaties. Hiermee kunnen buttons, blokken of foto's verrassend veranderen zodra u er met de muis overheen gaat of op klikt. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Op de website van Dubbelfris wordt deze techniek gebruikt om op een cartoon-achtige manier de verschillende smaken visueel te maken. Maar u kunt het net als Ztrdg Magazine natuurlijk ook gebruiken om met tekst meer informatie over foto's te geven. Niet alleen verrassend, maar ook nog eens ruimtebesparend.

Trend 4. Scrollen: one page website en parallax
Maar de meest opvallende trend van de afgelopen maanden is ongetwijfeld de 'one page website'. Een website met alle inhoud in een lange rij onder elkaar. Zichtbaar duidelijk gescheiden door verschillende kleuren of achtergronden. Scrollen mag. Sterker nog: het zorgt net als klikken voor visuele verrassingen die een stuk boeiender zijn dan het simpel openen van een nieuwe pagina.

Zo daagt restaurant Stathe bezoekers eerst uit naar beneden te scrollen en beloont dat vervolgens met het opbouwen van de website. Zou er nog iets gebeuren als je verder scrollt?


Afbeelding: Al scrollend vliegen de menu onderdelen in beeld bij de website van restaurant Stathe

Een one page website is niet alleen visueel aantrekkelijk, maar kunt u ook perfect gebruiken om het verhaal van uw dienst of product in een verrassende, logische volgorde te vertellen. U neemt de bezoeker letterlijk mee in uw verhaal. Een mooi voorbeeld daarvan is de website van fotografenduo Tiepes of die van scheermesjesfabrikant Boldking. Over duidelijk en snel gesproken.

Denkt u na het lezen van dit artikel, ‘Leuk al die mogelijkheden, maar dat is veel te ingewikkeld voor mij’? DTG kan u misschien verder helpen. Op onze portfoliopagina ziet u een overzicht van websites die wij voor andere ondernemers hebben gebouwd.


Website nodig?

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.