x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Contentcuratie: slim gebruik maken van bestaande content

Slager achter de snijmachine
22 september 2014 - Op zoek naar nieuwe klanten? Of behoefte aan klanten die vaker terugkomen? Daarvoor kunt u natuurlijk adverteren of acties inzetten, maar ook het beschikbaar stellen van nuttige informatie (content) kan u helpen bij het vinden en binden van nieuwe klanten. Het maken van goede en aansprekende content kan nog een hele klus zijn. Gelukkig hoeft u het niet allemaal zelf te bedenken: contentcuratie kan u helpen.

Contentcuratie, wat is dat dan?

Contentcuratie is een onderdeel van contentmarketing. Het komt neer op het gestructureerd verzamelen, beoordelen en delen van informatie voor uw (potentiële) klanten. Denk aan de curator van een museum die interessante objecten bij elkaar verzamelt. De curator maakt niets zelf, maar stelt interessante collecties samen. Hij voorziet de objecten van commentaar en maakt ze toegankelijk voor het publiek. En dat kunt u voor uw bedrijf ook doen; interessante content verzamelen, deze voorzien van uw vakkennis, plaatsen op uw website en delen met uw doelgroep. Dat kunnen artikelen zijn, maar ook inspirerende beelden of video’s. En de content die u deelt kan informatief zijn of juist erg vermakelijk. Of een mix daarvan, afhankelijk van uw bedrijf,  uw aanbod en uw doelgroep.

Wat bereikt u met contentcuratie?

Met contentcuratie filtert u informatie voor uw doelgroep en legt u deze uit. Zo creëert u namelijk extra waarde voor de bestaande content. Dit straalt vervolgens op uw bedrijf af; u toont zich specialist in uw vakgebied. Uw website wordt een bron van waardevolle informatie en trekt daarmee bestaande en nieuwe bezoekers. Met relevante content wordt uw website namelijk ook beter gevonden in Google.

Stappenplan voor contentcuratie

Ook aan de slag met contentcuratie? Dan is dit een handig stappenplan:

  1. Zoek interessante bronnen voor uw klanten. Voor de klanten van een biologische slagerij kunnen de recepten van een foodblogger met een voorliefde voor vleesgerechten interessant zijn. De slager kan ook op zoek gaan naar een YouTube-kanaal met goede demonstraties van vleesbereiding.

  2. Verzamel alleen de meest interessante content voor uw klanten.  Alles klakkeloos overnemen van een ander voegt niets toe. Verzamel alleen de beste content. Door de mooiste biologische vleesgerechten te selecteren helpt de slager zijn klanten al met een selectie van relevante recepten. De slager doet dan het voorwerk voor zijn klanten.

  3. Documenteer de content en bronnen die u vindt. Zoals uw klanten, kunt ook u verdwalen op internet. Het aanbod aan interessante content, voor welk interessegebied dan ook, is gigantisch. Leg wat u tegenkomt aan interessante bronnen vast in bijvoorbeeld een eenvoudig Excel document. Wanneer u dat consequent doet, bouwt u een zeer waardevol bestand op. Het is uw startkapitaal voor succesvolle contentcuratie.

  4. Maak een rubriek aan op uw website voor de content. Voor de biologische slagerij kunnen dit een rubriek ‘biologisch vleesrecepten’ en een rubriek ‘perfecte vleesbereiding’ zijn.

  5. Voorzie de content van uw oordeel en bronvermelding. De slager doet op internet het zoekwerk en maakt een zorgvuldige selectie van recepten en demo-video’s voor zijn klanten. Daarmee creëert hij al waarde. Hij voegt nog meer waarde toe door er tips of alternatieve ingrediënten bij te geven. En niet onbelangrijk, bronvermelding van de originele content is een ongeschreven contentwet.

  6. Deel de gevonden content met uw doelgroep. Nieuwe recepten of video’s op zijn website deelt de slager met zijn klanten via zijn nieuwsbrief, op de Facebook pagina en via het Twitter account. En dat doet hij met aansprekende teksten: ‘Het perfecte biefstukje bakken? Bekijk het hier.’ Dat trekt bestaande maar ook nieuwe klanten naar zijn website. De slager wordt zelf een bron van waardevolle informatie als het om biologisch vlees gaat.

  7. Controleer regelmatig de links naar de content-bronnen Wanneer u een link naar bijvoorbeeld een Youtube filmpje op uw website plaatst, is het van groot belang deze regelmatig te controleren, Het staat erg slordig als een link ‘ dood’ blijkt te zijn, en verwijst naar niet bestaande content.