x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Een mobiele website is geen gewone website

Een mobiele website is geen gewone website1 augustus 2013 - Het gebruik van mobiel internet stijgt al jaren fors en blijft groeien. Toch hebben veel bedrijven nog geen versie van hun website die specifiek is toegespitst op mobiel gebruik. De gewone website is mobiel weliswaar meestal prima te bereiken, maar de indeling, het gebruik én het doel van een goede mobiele website is wezenlijk anders. Vijf verschillen om te onthouden als u werk wilt maken van uw mobiele website.

Vingers versus muis
Een gewone website bedien je met een muis, een mobiele website met grote vingers op een klein scherm. Vandaar dat mobiele knoppen groter en dus niet te missen moeten zijn. De navigatie van een goede mobiele website moet simpel zijn en krijgt vaak een nog prominentere plek dan op de gewone website.

Mobiel klikken op kleine links is lastig en vraagt om inzoomen, terwijl swipen (vegen over het scherm van smartphone of tablet) een mobiele website juist extra mogelijkheden voor navigeren geeft.

Thuis of onderweg
Veel bezoekers van een gewone website zitten thuis of op kantoor achter een PC of laptop, terwijl bezoekers van een mobiele website vaak onderweg zijn. Sterker nog: onderzoek wijst uit dat een flink deel van bezoekers van mobiele websites zich fysiek in de buurt van de winkel of het bedrijf bevindt. Een mobiele website kan hier op inspelen door te openen met een pagina waar een routebeschrijving en openingstijden vermeld staan. Een stap verder gaat het belonen van bezoekers die in de buurt zijn, bijvoorbeeld door op de mobiele homepage aanbiedingen te plaatsen die binnen nu en een uur geldig zijn of een codewoord voor een gratis kop koffie.

Alles willen of 1 doel kiezen?
Het kleine scherm van een mobiele website kan minder informatie bevatten. Een handicap voor gewone websites die (te) veel willen communiceren. Voor een mobiele website een kans om te focussen op 1 doel.

Goede mobiele websites maken een duidelijke keuze door bijvoorbeeld direct de nieuwste aanbieding (met mogelijkheid tot direct afrekenen?), contactgegevens (bellen met 1 druk op de smartphone) of een opvallende foto en korte tekst over een recent project te tonen. De bezoeker wordt niet afgeleid, maar ziet direct 1 duidelijke boodschap.

Flash – No Flash
De achterliggende techniek van een mobiele website verschilt weinig van die van een gewone website. Toch is er een aantal kleine technische verschillen om rekening mee te houden.

Zo ondersteunt een iPhone geen Flash. Toch animaties, video of andere toepassingen van Flash gebruiken? Er is tegenwoordig een flink aantal alternatieven beschikbaar om hetzelfde effect te bereiken (bijvoorbeeld HTML5 en CSS3). Voor video zijn YouTube en Vimeo natuurlijk erg geschikt.

Klein en simpel
Een goede mobiele website is licht en eenvoudig. Dat uit zich niet alleen in het kiezen van 1 doelstelling en de versimpelde navigatie, maar ook door het gebruik van korte teksten en formulieren met alleen de hoognodige invoervelden.

Een goede mobiele website houdt bovendien rekening met het feit dat mobiele verbindingen een stuk trager zijn dan een vaste breedbandverbinding. Gebruik dus geen grote foto's, of onderdelen die eigenlijk vanuit andere websites worden ingeladen (zoals bijvoorbeeld een Facebook fanbox).

Laatste tip: of u nu naast uw gewone website een speciale mobiele versie gaat gebruiken of zorgt dat uw gewone website automatisch een andere indeling krijgt bij mobiel bezoek (responsive design), het is vanzelfsprekend belangrijk dat uw website een mobiele bezoeker herkent en direct de juiste versie voorschotelt (hiervoor bestaan verschillende technische oplossingen). Dan maakt u altijd optimaal gebruik van de voordelen van een website die specifiek voor mobiel gebruik is ontwikkeld én omzeilt u enkele valkuilen.

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.