x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Een weergaloze website met Wordpress


28 Oktober 2016 - The New York Times, RTL Nederland, Sanoma en Sony: 4 verschillende bedrijven met totaal andere websites. Toch hebben ze 1 ding gemeen: WordPress. Dit contentmanagement-systeem (CMS) is sinds de introductie in 2003 uitgegroeid tot het populairste CMS ter wereld. Ruim een kwart van alle websites die online staan, hebben WordPress als basis. Waarom er zoveel bedrijven kiezen voor dit platform? Het is gebruiksvriendelijk, veilig en de mogelijkheden zijn legio. Met 1 systeem ontelbaar veel websites maken. Elk met een unieke uitstraling. 

De voordelen van WordPress

Een veilige website
In tijden waar computercriminaliteit zich steeds vaker voordoet, is het belangrijk dat je website beveiligd is. Bovendien stelt de Wet bescherming persoonsgegevens het verplicht om digitaal verzenden van persoonsgegevens te beveiligen. WordPress-websites zijn standaard ingericht voor het gebruik van SSL-certificaten. SSL staat voor Secure Sockets Layer. Alle dataverkeer op een site is hiermee versleuteld. Zo zijn bijvoorbeeld de betaalinformatie en persoonsgegevens en bij online aankopen van klanten veilig. Je herkent een beveiligde website aan het slotje en de https:// in de adresbalk. Bovendien is er – door de wereldwijde community van ontwikkelaars – geen enkel CMS dat zo snel van beveiligingsupdates wordt voorzien als WordPress. De community werkt continu aan de veiligheid en functionaliteit.

Flexibel en veelzijdig
Doordat WordPress veruit de grootste community van ontwikkelaars heeft, wordt WordPress steeds verbeterd. De ontwikkelaars bieden naast goede support ook telkens nieuwe functionaliteiten aan.

Gemakkelijk verhuizen
Vrijwel elke serviceprovider ondersteunt WordPress. Hierdoor kun je gemakkelijk je website verhuizen naar een andere hostingpartij.

Relatief goedkoop
Voor een professionele site zoals van Sony zijn investeringen boven een ton heel gangbaar. Toch kom je met een beperkter budget van rond de €10.000 ook al een heel eind. Maatwerkoplossingen voor je website zijn met WordPress namelijk snel te realiseren. Het basissysteem van WordPress maakt het voor ontwikkelaars mogelijk om gemakkelijk nieuwe functionaliteiten eraan toe te voegen. En wil je snel een eenvoudige SEO geoptimaliseerde site? Dan kun je al voor minder dan € 2.000 een WordPress-website bouwen.

Responsive webdesign
Een WordPress-website is door het responsive webdesign goed leesbaar op desktop, tablet en mobiel. Hierdoor is je site gebruiksvriendelijk voor je bezoekers, ongeacht op welk apparaat ze je website bekijken. Bovendien scoort een responsive website beter in de zoekresultaten van Google. Het draagt dus bij aan de vindbaarheid van je website.

Zelf doen of uitbesteden?

Een website bouwen omvat veel meer dan het toevoegen van verschillende functionaliteiten. Misschien vind je het ook lastig om je doelstelling te bepalen en de juiste invulling aan je site te geven. Ook gaat er veel tijd zitten in de bouw, opmaak en het onderhoud van een website. Er komen zaken bij kijken als zoekmachineoptimalisatie en het schrijven van pakkende webteksten. Een project als dit uitbesteden is daarom het overwegen waard. Door de juiste specialisten – denk aan een developer, designer en SEO-tekstschrijver– in te schakelen kun je erop vertrouwen dat dit belangrijke onderdeel van je marketingstrategie professioneel wordt opgepakt.

Je eigen onlinemarketingteam staat paraat
Bij DTG werk je samen met een persoonlijk onlinemarketingteam. Met dit team – bestaande uit onder meer een projectmanager, designer en copywriter – bespreek je al je wensen voor je WordPress-website. Tijdens de ‘kick-off’ breng je samen je doelstellingen in kaart. Iedere 2 weken is er overleg over de voortgang en zie je wat er tot dan toe is opgeleverd. Op deze manier blijf je betrokken bij het bouwproces en kun je bijsturen wanneer je dat nodig vindt.

De structurele aanpak van DTG
Wanneer de doelen zijn bepaald, gaat het DTG team voor je aan de slag. Je krijgt advies over welke functionaliteiten onmisbaar zijn op je website om je doelstelling te behalen. Dit wordt uitgewerkt in wireframe-ontwerpen. Vergelijkbaar met een bouwtekening, maar dan van je website. Hierin worden templates en functionaliteiten vormgegeven. Vervolgens wordt de ‘mockup’ gemaakt: een prototype van de site. De huisstijl en afbeeldingen zijn in het design meegenomen. Je krijgt daarbij ook een styleguide. Dit is een document waarin onder meer de kleuren en typografie staan die terugkomen op de website.

Uniek design
Geen standaard templates, maar een op maat gemaakt design. Dat is een WordPress-website van DTG. De designers en developers werken niet met WordPress-thema’s. Je krijgt altijd een uniek ontwerp dat volledig aansluit op jouw wensen en bedrijfsvisie. Een grote of ingewikkelde website, jouw eigen onlinemarketingteam van DTG realiseert het voor je. Tot in detail.

SEO-proof webteksten
SEO maakt je website beter vindbaar in zoekmachines. Bij een goede, zoekmachinegeoptimaliseerde website kunnen SEO-teksten niet ontbreken. Daarom doet de copywriter voorafgaand aan het schrijven van de webteksten een zoekwoordonderzoek. Op basis van dit onderzoek worden relevante zoektermen gekozen. Vervolgens bekijkt de copywriter hoe de websites van de concurrentie op de gekozen zoektermen in Google scoren. Als het realistisch is om met de gekozen zoektermen beter te scoren, dan verwerkt de copywriter dit in de teksten van je WordPress-site. Blijkt het lastig te zijn om met de gekozen termen de concurrentie aan te gaan? Dan wordt er gezocht naar goede alternatieven.

Behoud SEO-waarde
Als je oude website SEO-waarde heeft opgebouwd, hoeft dit je niet te weerhouden om een nieuwe website te laten bouwen. Bij de bouw van je WordPress-website behouden we de opgebouwde SEO-score van je oude pagina’s. Door zogenoemde ‘redirects’ te maken geven we aan dat de content van een pagina verplaatst is naar een andere pagina. Klikt iemand in de zoekmachine op een oude paginalink, dan wordt er automatisch doorgelinkt naar de nieuwe pagina. Zo voorkom je een 404-error (‘pagina niet gevonden’) en behoud je de positie in de zoekresultaten.

Geen omkijken naar onderhoud
Technische updates aan functionaliteiten op je site voert DTG voor je uit. Daar heb je geen omkijken naar. Tekst en beeld pas je eenvoudig zelf aan of laat je doen door je WordPress-team. Voor advies en ondersteuning kun je altijd terecht bij de helpdesk. Ook ná oplevering.