x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Head 1

Afbeelding kennisartikel22 december 2015 - Hoe genereert u nou echt veel bezoekers met SEO activiteiten? Uiteraard streeft u naar een hoge(re) ranking voor uw website op de Google zoekresultaten pagina, maar weinig mensen weten dat er daarna ook nog kansen liggen.

Met een overtuigende beschrijving vergroot u uw aantal kliks. En dat betekent, inderdaad: meer bezoek en dus meer omzet. Maar hoe schrijft u die overtuigende omschrijving van uw pagina voor het zoekresultaat in Google?

Op de zogenaamde Search Engine Result Page (SERP) oftewel de Google resultaten pagina vindt u een lijst van webpagina’s die het beste aansluiten op een zoekopdracht. Ieder resultaat is voorzien van een ‘snippet’: een klein voorbeeld van content die u kunt terugvinden op de pagina van dat zoekresultaat. Het is de bedoeling om dit voorbeeld zo aantrekkelijk en doeltreffend mogelijk te maken, zodat de bezoeker erop klikt. Hiervoor gebruikt u de Meta Description, ook wel de beschrijving van uw webpagina genoemd.      

De beschrijving ofwel Meta Description
Stel, iemand zoekt op de keywords 'mkb starterslening' (zie afbeelding). Er verschijnen dan automatisch verschillende snippets die te maken hebben met deze zoekopdracht. De voorbeelden bestaan ieder uit:
  1. Een titel
  2. De URL
  3. De beschrijving
Kennisartikel voorbeeld snippet
Deze velden hebben de functie om kort antwoord te geven op de zoekopdracht, zodat de bezoeker ervan overtuigd wordt dat de betreffende website de juiste informatie bevat.

De titel bestaat uit 512 pixels, ofwel 70 karakters. Te lange titels worden automatisch afgebroken, dit kunt u zien aan (…). Google neemt de titel van de webpagina in principe één-op-één over, tenzij de titel onvoldoende relevant is voor de zoekopdracht of inhoudelijk geen goede beschrijving van de pagina is.     

De beschrijving heeft een maximaal aantal karakters van 150, maar het is aan te raden om het iets korter te houden - namelijk 120 karakters – vanwege de afwijkende weergave op mobiele apparaten.

Het belang van een goede beschrijving
Waarom is het niet genoeg om alleen voor een hoge ranking te zorgen? U bent immers zichtbaar en acht de kans aannemelijk dat erop uw link geklikt zal worden. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat er een kans van 18% is dat het eerste resultaat op de SERP wordt aangeklikt. Bij een vijfde plaats is dat nog maar 4%.
Een top 10 positie in Google levert dus niet altijd veel bezoekers. Door de manier waarop uw website in de resultaten wordt vertoond te optimaliseren, krijgt u meer kliks.

Zo zorgt u voor meer kliks

Gebruik onderstaande checklist om uw beschrijving te optimaliseren en meer kliks te genereren:
  1. Gebruik de belangrijkste keywords in uw titel en beschrijving, deze worden door Google uitgelicht en vallen zo extra op bij de bezoeker (plaats deze zoveel mogelijk in de eerste 20 karakters).
  2. Zet uw merknaam pas aan het einde van uw titel, niet aan het begin.
  3. Start uw beschrijving met een werkwoord, zodat de zin actief is en uitleg geeft (zie de voorbeelden hieronder)

    Afbeelding Google beschrijving

    Afbeelding Google beschrijving
  4. Laat uw USP’s terugkomen.
  5. Gebruik verleiding; maak de tekst aantrekkelijk.
  6. Sluit af met een call-to-action, met andere woorden: zet de bezoeker aan tot actie.
  7. Haal inspiratie uit uw AdWords advertenties, let hierbij op de aantallen voor weergaven, kliks en conversie.
Succes met optimaliseren en wij helpen u graag!