x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Hoeveel pagina's heeft de ideale website?


4 juli 2014 - De ene website heeft een menu met 3 knoppen, op andere websites kunt u talloze keuzes maken. Wat werkt het beste? Is er een ideaal aantal pagina's voor een succesvolle website? Het antwoord hierop verschilt per site. Sommige producten of diensten vragen namelijk om meer uitleg dan andere. Wel geldt voor duidelijke, effectieve websites vaak het principe 'less is more'. In dit artikel leggen we u uit hoe u  onderscheid kunt maken tussen hoofd- en bijzaken, zodat uw bezoekers nog beter bediend worden.

Basisvraag: wat is de reden voor het bezoek?
Of ze nu al kennisgemaakt hebben met uw bedrijf of niet, bezoekers van uw website hebben vaak een of meer van de volgende basisvragen:

  • Wat doet dit bedrijf?
  • Welke producten of diensten levert dit bedrijf?
  • Hoe en wanneer kan ik dit bedrijf bereiken?
  • Wat heeft dit bedrijf allemaal al gedaan?

Een voorbeeld: bezoekers van de website van vishandelaar Henk Kraan hebben waarschijnlijk 2 basisvragen: wat verkoopt Henk en wanneer kan ik bij Henk terecht? Met de pagina's 'verse vis', 'sushi & visschotels' en 'contact' worden zij op hun wenken bediend. Het ontbreken van andere keuzes, voelt misschien wat kaal, maar juist daarin ligt de kracht. Het antwoord op de basisvraag is de kern van uw website, de rest is eigenlijk minder belangrijk.

Heeft u – net als Henk – meerdere productgroepen? Laat dit onderscheid dan wel direct duidelijk zien door hiervoor verschillende pagina's te maken.

Vervolgvragen: wat wil de bezoeker nog meer weten?
Geeft uw website snel en duidelijk zichtbaar antwoord op de basisvraag van de bezoekers? Dan zou het kunnen dat ze wat langer blijven hangen. 'Volgens mij is dit waar ik naar op zoek ben.' En bij een langer bezoek, kunnen er meer vragen ontstaan:

  • Wat is het verhaal achter de producten?
  • Wat vinden andere klanten van dit bedrijf?
  • Wat is de geschiedenis van dit bedrijf?
  • Welke mensen werken er bij dit bedrijf?
  • Wat houdt de mensen achter dit bedrijf nog meer bezig?

Antwoorden op deze 'vervolgvragen' staan vaak op pagina's met namen als 'over ons', 'wie zijn wij' of in een weblog. Ze kunnen een website completer en beter vindbaar maken, maar stel uzelf altijd de vraag of het voor de bezoeker echt iets toevoegt. Extra pagina's mogen natuurlijk niet de aandacht afleiden van de basisvraag. Maak een keuze welke extra informatie u wilt laten zien en geef deze een duidelijke, eigen plek. Zoals bijvoorbeeld de succesverhalen over Rijschool Arjan of de werkwijze van hovenier Bert Stevens, die een eigen pagina op de website heeft gekregen.

Kortom: een effectieve website heeft geen bepaald aantal pagina's.  Een effectieve website geeft antwoord op de vragen van de bezoekers. Zonder overbodige extra informatie.

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.