x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Hoger in zoekmachines door linkbuilding

hoger in zoekmachines5 februari 2013 - Stel, u heeft een website met informatie over uw meubelbedrijf. Met interessante artikelen over hoe je de tuin mooi kan inrichten met meubels en hoe je meubels lang mooi kan houden. U wilt uiteraard dat uw doelgroep deze artikelen zoveel mogelijk leest, want daarmee trekt u de aandacht en haalt u uw doelgroep over tot aankoop. 

Tijd om ervoor te zorgen dat andere websites naar uw website gaan linken. En niet alleen websites, het is ook zaak om via sociale media linkverwijzingen te krijgen. Dit heet linkbuilding. Linkbuilding is een onderdeel van Search Engine Optimisation (SEO).

Hoe werkt linkbuilding?
Google bepaalt o.a. op basis van inkomende links naar uw website hoe hoog uw website in de zoekmachineresultaten komt als iemand op een bepaald woord zoekt. Een aantal jaar geleden werden links vanaf Startpagina en andere gidsen goed gewaardeerd. Inmiddels zijn ook links via bijvoorbeeld Twitter, Facebook en Google Plus van belang. En dat biedt veel nieuwe kansen voor veel ondernemers. Een link via sociale media die veel verspreid wordt, is eigenlijk een soort aanbeveling. Wanneer iemand tegen zijn 100 volgers op Twitter zegt dat uw product of dienst waardevol was, zegt dat veel meer dan een link die zomaar op een verzamelpagina staat. Externe linkverwijzingen naar uw website beïnvloeden uw positie in de zoekmachineresultaten dus op een positieve manier.

Zelf links naar uw website regelen
Aan de slag dus met het regelen en aanmaken van links naar uw site. Dat kunt u namelijk heel goed zelf doen, al vraagt het om de nodige tijd en discipline.

  • Ga actief aan de slag met uw Facebook pagina en/of Twitter account. U kunt daarmee in uw eigen stijl communiceren met uw doelgroep en ondertussen links delen naar artikelen op uw website.
  • Daarnaast wordt Startpagina nog steeds goed gebruikt, dus zoek ook relevante Startpagina’s op en meld uw website aan bij de beheerder van die pagina.
  • Kijk of er voor de onderwerpen waarover u schrijft een Wikipedia pagina bestaat. Aan Wikipedia pagina’s kunt u zelf informatie toevoegen en de bron er onderaan bij plaatsen. Zo kunt u subtiel verwijzen naar artikelen op uw website die erbij passen.
  • Discussieer actief mee op forums in uw vakgebied. Zorg dat uw profiel daar up-to-date is, mét een verwijzing naar uw website. Soms kunt u in die discussies verwijzen naar artikelen op uw site, maar let wel op of dit mag volgens de regels op het forum.
  • Schrijf ook eens een artikel voor een aanverwante website of weblog. Vaak mag u in het artikel verwijzen naar uw eigen website. Of anders in het stukje dat over uzelf als auteur gaat.
  • Komt u websites tegen die links plaatsen naar interessante artikelen of websites, zoek dan naar de contactgegevens en neem contact op. Vraag of zij misschien een link willen plaatsen naar uw website. Leg altijd netjes uit waarom uw website iets toevoegt aan wat er al staat.

Relevantie en betrouwbaarheid
Let goed op de relevantie van de websites waarop uw links vermeld staan. Een relevante website gaat over onderwerpen die gerelateerd zijn aan uw bedrijf en waarvan u weet dat het betrouwbare informatie is. Het heeft bijvoorbeeld geen zin om op een website te staan die vol staat met banners voor casino’s als u zelf een website over meubels heeft. Google en andere zoekmachines waarderen deze relevantie ook beter, waarmee uw website weer hoger in de zoekmachineresultaten komt.

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.