x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Meer klanten door content marketing

Meer klanten met content marketing
3 juni 2013 - Het is enorm in opkomst: content marketing. Oftewel: marketing door kennis en informatie over uw vakgebied te delen. Denk aan de accountant die de laatste belastingregels aan ondernemers uitlegt in een blog op zijn website. Of de schilder die een kort, zelfgemaakt filmpje over een nieuwe verftechniek op zijn Facebookpagina plaatst. In Nederland is content marketing nog een jong vakgebied, overgewaaid uit de Verenigde Staten.

Volgens de Amerikaanse Content Marketing Association wordt 30% van het marketingbudget in de Verenigde Staten geïnvesteerd in content marketing en is er een jaarlijkse groei van 25% te zien. Ook in Nederland zetten steeds meer ondernemers content marketing in, want het helpt ze aan meer en betere leads en aan meer klanten. Wij leggen u uit hoe dit werkt.

Content marketing versus traditionele marketing
Content marketing verschilt van traditionele vormen van marketing. Bij traditionele marketing koopt u veelal advertentieruimte in bij bijvoorbeeld de lokale krant. Bij content marketing maakt u zelf een filmpje of schrijft u zelf een artikel of blog dat interessant is voor uw doelgroep. Deze publiceert u vervolgens op uw website en verspreidt u via social mediakanalen zoals Facebook, Twitter en LinkedIn. Het voordeel van deze vorm van marketing is dat u zichzelf op een relatief goedkope manier in de kijker speelt bij uw doelgroep en u kunt bouwen aan een autoriteitstatus. Want met content marketing laat u zien dat u verstand heeft van uw vak. Welke ondernemer wilt er nou niet in zijn wijk, stad of regio bekend staan als het meest kundige bedrijf binnen de branche? Een bedrijf dat verstand van zaken heeft.

Michelin en Allerhande: de ‘early adaptors’
Eigenlijk bestaat content marketing al lang en krijgt het nu dankzij online media ineens veel meer aandacht. Denk bijvoorbeeld aan Michelin die sinds 1900 reisgidsen publiceert en al in 1910 de eerste wegenkaarten produceerde. Deze boekwerken hielpen automobilisten toen al de weg op, zorgden daarmee indirect voor meer slijtage van autobanden en dus voor potentiële nieuwe klanten voor Michelin. Een ander voorbeeld is de Allerhande van Albert Heijn die al sinds 1954 wordt uitgegeven. In de oorspronkelijke krantversie werden recepten afgewisseld met huishoudtips die de huisvrouw stimuleerden om de bijbehorende producten bij Albert Heijn te kopen.

Michelin gidsVoorbeeld allerhande

Van goed verhaal tot verkoopgesprek
Content marketing begint bij een goed verhaal over uw bedrijf. Ieder bedrijf staat ergens voor. Wat doet of maakt u? Vanuit welke visie of ambitie? Wat maakt uw werk leuk en wat zijn de leerpunten? Wat maakt dat uw klanten zo tevreden zijn? Door dit in beeld en tekst te illustreren ontstaat er een beleving. Als financieel adviseur kunt u uzelf bijvoorbeeld profileren als ‘de bewaker van financiële gezondheid’. Door deze beleving aan te vullen met antwoorden op de vragen van uw doelgroep én de oplossingen die u biedt, ontstaat er een dialoog. Concreet: de financieel adviseur kan bijvoorbeeld antwoorden geven op de meest gestelde vragen over veranderingen in ons pensioenstelsel. Op zijn website kan hij daar bijvoorbeeld algemeen advies over geven en de link naar zijn site posten op zijn Facebookpagina, waar zijn doelgroep dan weer op kan reageren. Deze dialoog is het startpunt voor het verkoopgesprek. Uw doelgroep wordt geprikkeld na te denken over hun specifieke situatie en u kunt helpen deze voor ze in kaart te brengen.

Content die werkt
Denk voor de inhoud van content marketing aan voor uw doelgroep aansprekende onderwerpen. Top 5-lijstjes doen het altijd prima. Stel u bent cateraar dan zou u bijvoorbeeld een blog kunnen schrijven over ‘de 5 meest populaire gerechten’. Zogenaamde ‘how-to artikelen’ die uitleg geven over hoe je een bepaald probleem oplost, werken ook goed. Bijvoorbeeld ‘Hoe vind ik de WOZ-waarde van mijn huis?’. Als makelaar heeft u het antwoord.

Een goed voorbeeld hoe content marketing op een succesvolle manier wordt toegepast, is de nieuwspagina van advocatenkantoor Kennedy van der Laan. Volgens Marketing Directeur Albert Jan Huisman heeft het ze geholpen aan maandelijks 12.000 bezoekers op de website en belangrijker: een toename in het aantal aanmeldingen voor nieuwsbrieven en events. Het heeft de bekendheid van het advocatenkantoor – dat toonaangevend wil zijn in hun branche – verhoogd.

Deloitte: schoolvoorbeeld voor accountants
In dezelfde lijn heeft Deloitte het voorbeeld gegeven voor ondernemers in accountancy. Deloitte heeft in NuBijlage - een uitgave van nu.nl met 2 miljoen bezoekers per dag - ruimte gekocht waar het bedrijf blogt over data. Hiermee speelt Deloitte in op een onderwerp dat leeft onder hun doelgroep en laten ze zien dat ze meer zijn dan alleen een accountantskantoor. Ze delen relevante kennis op een plek waar de doelgroep zich veel begeeft.

Tot slot
Met de komst van het internet is het goedkoper en eenvoudiger geworden om uw vakkennis te delen met uw doelgroep en ze te adviseren. Daarom kunt u eigenlijk niet meer om content marketing heen. Want als u het antwoord niet geeft, dan doet uw concurrent het.

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.