x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Neuromarketing: het brein bepaalt

6 tips voor uw website en Facebookcampagne

Afbeelding kennisartikel neuromarketing8 december 2015 - 'Consumenten doen niet wat ze zeggen en zeggen niet wat ze doen.' Een uitspraak van reclameman David Ogilvy uit 1954. Kort gezegd is dat waar neuromarketing op neerkomt. We denken rationeel weloverwogen keuzes te maken, maar ondertussen heeft ons brein allang besloten. In dit artikel legt DTG uit wat neuromarketing is en geeft u 6 tips hoe u dit zelf op uw website kunt toepassen.

Slechts 5% van de keuzes die we maken is bewust genomen; de overige 95% van ons gedrag is gebaseerd op onderbewuste processen. Ons brein werkt volgens een aantal vaste patronen waar ook u met uw online activiteiten op in kunt spelen.

Een beetje theorie
Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied waarbij medische technieken en inzichten uit de wetenschap worden toegepast op het terrein van marketing. Doel ervan is producten en diensten beter te laten aansluiten bij behoeftes van consumenten en om marketingactiviteiten effectiever te maken. In deze video van 5 minuten legt de Consumentenbond u uit wat neuromarketing is. Het onderbewustzijn is een machtig onderdeel van ons wezen; het neemt vrijwel alle beslissingen. Maar hoe spreekt u als ondernemer dat brein nu aan

Neuromarketing in de praktijk: speel in op emoties
Mensen zeggen wat ze denken, maar doen wat ze voelen. Zorg dus dat u met uw website emoties aanspreekt. De 2 belangrijkste emoties die een rol spelen bij het aankoopproces zijn plezier en pijn. Consumenten reageren daarbij veel sterker op het vermijden van pijn dan het verkrijgen van plezier.

6 tips om uw website te optimaliseren op basis van neuromarketing

1.   Toon mensen
Eén van de absolute wetten binnen neuromarketing is dat er altijd mensen te zien moeten zijn. Mensen willen zich met anderen kunnen identificeren en mensen vertrouwen nu eenmaal mensen.

2.   Gebruik afbeeldingen
Onze hersenen nemen een afbeelding 60.000 keer sneller op dan tekst. Tekst met afbeeldingen samen onthouden we beter dan alleen tekst; deze moeten uiteraard wel een relatie hebben met elkaar.

3.   Zet urgentie in
Maak gebruik van de drang van mensen om iets af te ronden. Laat bijvoorbeeld zien hoeveel producten er nog op voorraad zijn, doe een tijdelijke aanbieding of geef een tijdelijke kortingscode.

4.   Speel met prijzen
Een hoge prijs betalen doet pijn, speel daarom met uw prijzen: 42 euro per maand klinkt goedkoper dan 500 euro per jaar.

5.   Geef vertrouwen
Een voorbeeld hiervan is het tonen van reviews door consumenten. Uit onderzoek is gebleken dat ook het lezen van echte reviews vertrouwen schept. Ook als deze niet allemaal positief zijn.

6.   Speel met kleuren
Ons gevoel wordt beïnvloed door kleuren. Zo activeert geel het nadenken en zorgt blauw voor vertrouwen.

Experimenteer
Iedere doelgroep reageert weer anders. Experimenteer dan ook met deze tips. Welke emoties, welke afbeeldingen werken het best bij uw doelgroep? Als ondernemer zet u daarvoor geen MRI scans in, maar u heeft wel alle ruimte om te testen met uw website met hogere conversies als belofte. 

Kunt u wel wat hulp gebruiken bij het uploaden van afbeeldingen op uw site? Of wilt u ook ruimte maken op uw site voor klantbeoordelingen? Onze online specialisten staan graag voor u klaar. Neem gerust contact op via (020) 408 64 00.