x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Een nieuwe website: wat doet u met de bestaande teksten?

22 januari 2014 - U heeft het  besluit genomen: er komt een nieuwe website. De oude gaat al wat jaartjes mee en aangezien er de laatste jaren zoveel  is veranderd (smartphones, tablets, veranderende eisen van zoekmachines, etc.), wordt het hoog tijd voor verandering. U heeft belangrijke keuzes gemaakt, uw  websitebouwer is aan de slag gegaan. Maar wat doet u nu met de inhoud van uw oude website? Weggooien en met een schone lei beginnen voelt zonde, maar klakkeloos alles overzetten is ook een gemiste kans. Hieronder 4 tips hoe u oude content kunt gebruiken en tegelijkertijd uw nieuwe website opfrist.

Tip 1: Check: eigendomsrechten van tekst en beeld  
Eerlijk: het verhuizen en aanpassen van de inhoud van een bestaande naar een nieuwe website is best een klus. Veel ondernemers kijken uit naar de oplevering van de nieuwe site: eindelijk de vormgeving en structuur eens flink op de schop kunnen nemen! Het echte werk begint echter pas na oplevering, wanneer de site met content gevuld moet worden. Voordat u hiermee aan de slag gaat, is het goed om na te gaan of u de oude content op uw nieuwe website mag plaatsen. Liggen de eigendomsrechten van tekst en beeld van uw website bij u of uw (vorige) websitebouwer? De afspraken hierover staan vast in uw contract. Dus ons advies is om dit eerst even na te vragen voordat u enthousiast aan de slag gaat.

Tip 2: Selectie: doelstelling en bezoekersaantallen
Hoe blij u ook bent met alle inhoud van uw oude website, de overgang naar een nieuwe website is hét moment om streng te selecteren. Vergelijk het met de stapel dozen in de kelder die u alleen bij een verhuizing tegenkomt. Veel spullen kunt u eigenlijk beter weggooien, ondanks de sentimentele waarde.

Als het goed is, heeft u in de plannen voor de nieuwe website een duidelijke doelstelling en doelgroep bepaald. Neem de tijd om alle berichten en pagina's naast uw nieuwe plan te leggen. Wilt u met de nieuwe website vooral uw assortiment alle aandacht geven? Dan sneuvelt het bericht over uw gezellige personeelsuitje. Door via Google Analytics te kijken welke pagina’s de meeste bezoekers trekken, maakt u de selectie nog scherper.

Tip 3: Updaten: verwerk reacties en voeg nieuwe ontwikkelingen toe
Zodra u weet welke onderdelen meeverhuizen naar de nieuwe website, is het tijd om deze zo up-to-date mogelijk te maken. Teksten die u een tijd geleden heeft geschreven zijn waarschijnlijk niet meer helemaal actueel, of niet meer volledig. Verwerk nieuwe informatie in de tekst of voeg een alinea met updates toe. Kreeg u op de oude website vragen of opmerkingen over de inhoud? Gebruik dan de antwoorden om de tekst op de nieuwe website nog beter te maken. Staan er links naar andere websites in de tekst? Controleer dan gelijk even of deze nog werken. Misschien is er aan de andere kant net een nieuwe website in de lucht waar nog wat foutjes in zitten (zie laatste tip).

Tot slot:  Bewaar uw URL's
Pagina's in uw oude website hebben een eigen internetadres (URL). Andere websites – ook Google! – gebruiken deze om bezoekers door te sturen naar uw website. Deze bezoekers wilt u nu natuurlijk niet het bos in sturen met 'dode links' die nergens uitkomen. En u wilt uw goede positie in Google graag behouden. Dus ongeacht of u pagina's gaat kopiëren of aanpassen: verander niets aan de oude URL. Als het echt niet anders kan, kunt u bezoekers vanuit een oude URL doorsturen naar een nieuwe pagina met een zogenaamde ‘301-redirect’. Uw websitebouwer kan u hierbij ongetwijfeld helpen. Wordt een oude pagina helemaal niet meer gebruikt? Laat het oude adres dan niet uitkomen op een doodlopende foutmeldingspagina, maar op een pagina waarvandaan men verder kan.