x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Maak uw website functioneler en aantrekkelijker

Plug-ins en embedded content

Ondernemer met planten

24 oktober 2014 - Een video bekijken op uw website, inschrijven voor de nieuwsbrief, uw Facebook-berichten bekijken of een routebeschrijving opvragen. Dit is allemaal mogelijk dankzij plug-ins en embedded content. Omdat er op dit gebied heel veel mogelijk is, zet DTG de meest nuttige toepassingen voor u op een rijtje.

Plug-ins zijn software die extra functionaliteiten aan uw website toevoegt. Denk bijvoorbeeld aan een kalender, de mogelijkheid voor bezoekers om een bericht achter te laten of een offerte aan te vragen. Embedded content is content die vanuit een externe bron op uw website wordt getoond, zoals onder andere een Youtube filmpje of uw Twitterfeed. Plug-ins en embedded content zorgen voor meer uitstraling en bieden net dat beetje extra voor de bezoeker.

1. Productinformatie

Steeds meer potentiële klanten willen zich online oriënteren vóór ze tot een aankoop overgaan. Door duidelijkheid te geven over uw assortiment/ aanbod verlaagt u voor hen de drempel om bij u te kopen. Ook als u geen webshop heeft kan het handig zijn om uw assortiment op uw website te plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan auto’s of, zoals bij StamCampers, campers. 

Productinformatie op uw website 

2. Offerteformulier

Het is natuurlijk heel handig wanneer een potentiële klant via uw pagina’s met productinformatie direct een offerte kan aanvragen.Via deze module maakt u het opvragen van een prijsopgave voor de klant heel laagdrempelig. Moleman Verhuur biedt deze mogelijkheid tot het aanvragen van een offerte. 

mogelijkheid offerte opvragen via website

3. Social media: Facebook, Twitter, Instagram

Als u actief bent op Twitter of Facebook hebben deze social media waarschijnlijk al een plek op uw website. U kunt uw social media op twee manieren koppelen aan uw website. De eerste is in de vorm van buttons. Bezoekers kunnen op deze manier uw website ‘ liken’ of delen. U kunt nog een stap verder gaan en net als bijvoorbeeld Meubelspuiterij Uithoff de social mediaberichten zelf een plek geven op uw website. Zowel Twitter als Facebook maken het mogelijk om berichten heel eenvoudig op uw website te plaatsen. De berichten moeten dan vanzelfsprekend wel openbaar zijn. 

op uw website een Facebookfeed bieden

4. Google Calendar

Organiseert u evenementen of cursussen? Met Google Calendar kunt u de data van deze evenementen gemakkelijk weergeven op uw site. Op het moment dat u iets aan de kalender verandert, wordt dit automatisch aangepast op de site.

5. Video: YouTube, Vimeo

Onder andere omdat onze internetverbindingen – zelfs op smartphones – steeds sneller worden, wordt er op websites steeds meer met bewegend beeld gedaan. Gaat u voor een sfeervolle achtergrondvideo of wilt u net als De Kookstudio van Capelle in een filmpje van 1 minuut een verhaal vertellen waar u anders minstens 1000 woorden voor nodig heeft? Wanneer u een video van YouTube of Vimeo op uw website wilt tonen, heeft u zelf geen grote serverruimte nodig om de videobestanden op te slaan. 

bedrijfsvideo bieden op uw website

6. Kaart en routebeschrijvingen: Google Maps

Met Google Maps zet u gemakkelijk een plattegrond in uw eigen website. U kunt bezoekers op uw website zelfs net als Eddy’s Bikeshop een persoonlijke routebeschrijving laten maken. Past de vormgeving van Google Maps niet helemaal bij de kleuren van uw website? De kaarten van Google Maps kunnen relatief gemakkelijk aangepast worden aan de kleuren die het beste bij u passen.

routebeschrijving op website

7. Nieuwsbrief module

Met behulp van de nieuwsbriefmodule kunnen bezoekers van uw website zich inschrijven voor uw digitale nieuwsbrief. Deze e-mailadressen kunt u op een overzichtelijke manier opslaan en bijhouden in bijvoorbeeld een Excel-bestand. 

8. Module voor klantenervaringen/ gastenboek

Via een module voor klantervaringen geeft u uw klanten de mogelijkheid om te reageren op uw website, producten of dienstverlening. Iedere bezoeker van uw website kan een reactie plaatsen. Wanneer u een reactie wilt verwijderen is dit uiteraard mogelijk.

9. Beveiligde inlogomgeving

Soms wilt u dat bepaalde informatie op uw website alleen toegankelijk is voor bijvoorbeeld uw klanten. Of alleen voor de klanten van een bepaald product. In dat geval kunt u ervoor kiezen om een gedeelte van uw website te beveiligen. Alleen personen met een inlognaam en wachtwoord hebben dan toegang tot deze informatie. Zie voor een voorbeeld de website van Elmy interiors.

beveiligde omgeving bieden op website