x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Schrijven voor uw klanten

6 tips en tricks voor uw websiteteksten


20 april 2015 - Het lijkt zo simpel: u verkoopt een product of dienst en daar communiceert u met uw klant over. Dat hier nogal wat haken en ogen aan zitten, blijkt wel uit de miscommunicaties die vaak tussen bedrijven en klanten bestaan. In dit artikel ontvangt u 6 tips en tricks om de klanten op uw website echt aan te spreken.

De 6 tips op een rij:

1) Wees origineel
2) Schrijf kort en simpel
3) Geef uw lezer overzicht
4) Zorg dat de tekst om uw lezer gaat
5) Schrijf actieve zinnen
6) Schrijf ritmisch

1) Wees origineel

Vermijd clichés. Het is verleidelijk om te zeggen dat u kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan, want dat heeft u toch immers ook? Maar uw concurrenten zeggen dit ook. Dit soort uitspraken gaan bij uw klanten het ene oor in en het andere oor uit. Benoem daarom datgene wat uw bedrijf uniek maakt: ‘wij gebruiken alleen biologisch geteelde druiven voor onze wijnen, en dat proeft u.’

2) Schrijf kort en houd het simpel

Er is niets mis met zakelijk taalgebruik. Houd het wel kort en simpel en schrijf niet te oubollig. Voorbeelden van oubollige woorden ziet u hieronder. Met daarbij direct een meer eenvoudige variant erachter.

  • Ongaarne      --> Liever niet
  • Abusievelijk   --> Per ongeluk/onjuist
  • Gaandeweg   --> Geleidelijk
  • Hernemen     --> Herhalen
  • Middels         --> Door middel van
  • Navrant         --> Schrijnend/hartverscheurend
  • Permitteren   --> Toestaan
  • Danig            --> Enorm 
  • Alleszins        --> Geheel/volledig

Schrap alle informatie die niets toevoegt aan uw boodschap. Dit is vaak meer dan u denkt. Check uw tekst op herhalingen en verwijder deze. Zakelijk betekent niet onvriendelijk, dus vergeet daarbij niet uw klanten vriendelijk te blijven aanspreken.

3) Geef uw lezer overzicht 

Een flinke lap tekst zonder witregels of tussenkopjes is voor niemand fijn om te lezen. Zet ieder nieuw onderwerp daarom in een aparte alinea, gescheiden door een witregel. Gebruik koppen in dezelfde lettergrootte en maak deze dikgedrukt.

4) Zorg dat de tekst om uw lezer gaat

Zet uw klanten in het middelpunt door meer ‘u’ of ‘je’ te gebruiken dan ‘ik’ of ‘wij’. Uw klanten krijgen dan het gevoel dat ze erg belangrijk voor u zijn en dat is natuurlijk ook zo! Dus niet: ‘wij rekenen geen voorrijkosten’ maar: ‘u hoeft ons geen voorrijkosten te betalen’.

5) Schrijf actieve zinnen

Door gebruik van werkwoorden als 'worden' en 'zijn' maakt u zinnen vaak passief. Passieve zinnen maken uw tekst(en) afstandelijk en langdradig. Zorg ervoor dat het belangrijkste werkwoord het enige werkwoord in de zin is. Niet: 'wij zullen het voor u gaan oplossen', maar: 'wij lossen het voor u op!'. Vermijd ook twijfelwoorden zoals:

  • Waarschijnlijk
  • Eventueel
  • Mogelijk
  • Misschien
  • Wellicht

6) Schrijf ritmisch

Geef ritme en een prettige leesbaarheid aan uw tekst door korte en lange zinnen af te wisselen. Korte zinnen grijpen de aandacht van de bezoeker. Lange zinnen brengen een lezer in een cadans. Gebruik bijvoorbeeld opsommingen zodat uw tekst beter blijft hangen.

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.