x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Zo optimaliseert u uw webteksten voor Google

22 september 2014 - Als ondernemer kent u het belang van een goede positie in de resultaten bij Google waarschijnlijk maar al te goed. De zoekmachine is voor bijna al uw potentiële klanten hét startpunt. Om klanten naar uw website te krijgen, kunt u natuurlijk advertenties kopen bij Google. Maar het kan ook gratis. Namelijk door de teksten op uw website zoekmachine vriendelijk te maken en goed te optimaliseren. Dit proces heet zoekmachine optimalisatie, of in goed Engels Search Engine Optimization (SEO). Of u de teksten nu zelf schrijft of uitbesteedt: met deze 3 tips maakt u een goede start.

Tip 1. Doelgroep zonder geheimen
De vindbaarheid van uw website verbeteren voor een zoekmachine heet ‘zoekmachine marketing’. Net zoals bij alle vormen van marketing begint ook zoekmachine marketing bij het kennen van uw doelgroep:

  • Wie zijn deze mensen? Denk aan geslacht, leeftijd, woonplaats, interesses, beroep of gezinssamenstelling.
  • Hoe willen ze aangesproken worden?
  • Zijn ze gevoelig voor aanbiedingen?

Antwoorden op dit soort vragen helpen u bij het bepalen van de ‘tone of voice’ van uw teksten en de manier waarop u uw diensten en producten verkoopt.

Tip: bel eens een vijftal klanten op en vraag ze hoe ze naar uw diensten zouden zoeken en wat voor website ze dan willen zien.

Tip 2. Achter elk zoekwoord schuilt een vraag
Mensen gebruiken Google door zoekwoorden in te tikken. Achter deze zoekwoorden zit altijd een vraag. Iemand die ‘ooglidcorrectie vergoeding’ intikt, wil waarschijnlijk weten of de behandeling vergoed wordt door zijn of haar verzekeraar. De vraag is dus eigenlijk ‘Vergoedt mijn verzekeraar een ooglidcorrectie behandeling?’. Wanneer u die vraag als titel gebruikt voor een tekst op uw website, verschijnt die titel als resultaat in Google en is de kans heel groot dat men naar uw website doorklikt. U geeft tenslotte echt antwoord op hun vraag!

Tip: verdiep u eens in het zoekgedrag rondom uw dienstverlening. Tik een belangrijk zoekwoord in en kijk bij Google naar de suggesties in de zoekbalk. Dit zijn zoekwoorden die vaak ingetikt worden door uw doelgroep en dus belangrijke inspiratie voor de teksten op uw website.

Printscreen zoekresultaten Google

Tip 3. Spreek dezelfde taal
Het is belangrijk dat u dezelfde taal spreekt als uw doelgroep en klanten. Als specialist denkt en schrijft u al snel in vaktermen, maar uw klant is een leek en zoekt met eenvoudige woorden. Ook Google denkt simpel: als deze woorden niet op uw website voorkomen, wordt u daar niet op gevonden.

We blijven met ons voorbeeld nog even in de medische branche: ’Lipofilling’ is een methode om wallen onder de ogen te verminderen. Geïnteresseerden zoeken echter in eerste instantie naar ‘wallen verwijderen’ of ‘ogen wallen verminderen’. Gebruik dus ook deze woorden om uw behandeling te beschrijven.

Ook de tone of voice moet aansluiten bij uw doelgroep. Als u jongeren benadert voor uw camping spreekt u een andere taal dan wanneer u ouderen adviseert over hun pensioen. De juiste tone of voice zorgt ervoor dat mensen doorlezen en niet afhaken.

Tip: bekijk de websites van uw concurrenten om uw tone of voice te bepalen.

Tot slot: actie!
Door zoekwoorden in uw teksten te verwerken wordt u beter gevonden in Google en krijgt u meer bezoekers naar uw website. Maar ze moeten natuurlijk wel kopen of contact opnemen. Sluit uw teksten daarom af met een duidelijke ‘call to action’. Betere website teksten resulteren dan niet alleen in meer bezoekers, maar ook in meer klanten en dus meer omzet.

Zo kan de matrassenverkoper zijn teksten afsluiten met een activerende zin. Bijvoorbeeld: “Voor persoonlijk advies, bel 020-800 4000”.

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.