x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Bied simpel meer service op uw website

Vier mogelijkheden op een rij

Service verlenen via uw website

3 november 2014 - Via de website van uw bedrijf kunt u op eenvoudige wijze veel extra service bieden aan uw bezoekers. Dit is snel door te voeren en vraagt vrijwel geen technische aanpassingen van uw website. DTG zet 4 mogelijkheden voor u op een rij.

Of u nu loodgieter bent of een beautysalon heeft, via uw website gebeuren dingen die u vroeger gewoon in de zaak of bij de klant thuis deed. Laten zien wat u allemaal in uw assortiment heeft bijvoorbeeld. Of uitleggen hoe u te werk gaat als iemand een nieuwe klus voor u heeft. Zelfs de meest simpele website zorgt op deze manier dat u in contact bent met (potentiële) klanten, terwijl u zelf op dat moment met uw 'echte' werk aan de slag bent. Maak efficiënt gebruik van de mogelijkheden van uw website door zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de vragen van uw klanten.

Wij geven u 4 mogelijkheden voor het bieden van service via de website. Laat u inspireren! 

1. Montage-instructies & handleidingen

Hoe werken die versnellingen ook al weer? Hoe moet die kast eigenlijk in elkaar gezet worden? We kennen allemaal de frustratie van de gebruiksaanwijzing die samen met de verpakking in de prullenbak is beland. Fietsenfabrikant Gazelle geeft op haar website handleidingen voor alle modellen en IKEA linkt bij ieder product naar de montage-handleiding. Ook voor de Billy-kast. De documenten op de website zijn niet alleen een relatief simpele extra service, maar zorgen ook dat bestaande klanten niet uitwijken naar algemene websites als www.gebruikershandleiding.com

2. Onderhoudstips & gebruikstips

Als u iemand een grasmaaier verkoopt, legt u waarschijnlijk kort uit waar je op moet letten als hij een winter stil staat. En als u een kraan installeert in een badkamer, roept u altijd even hoe die het beste schoongemaakt kan worden. Waarom geeft u deze onderhoudstips eigenlijk geen plek op de website, net als bijvoorbeeld Besselink rioolservices doet? Net als met de handleidingen biedt u daarmee simpel extra service en voorkomt u dat bestaande klanten ergens anders terechtkomen. Heeft u zelf geen documenten met onderhoudstips voor uw producten? Als uw leverancier ze wel heeft, kunt u ze waarschijnlijk eenvoudig kopiëren. 

Prinstscreen tips geven via website

3. Veelgestelde vragen & veelvoorkomende problemen

Bij een dienstverlenende onderneming gaan vragen van klanten meestal niet over onderhoud of montage. Van een behandelaar, makelaar, financieel adviseur of advocaat willen de meeste mensen eerder weten hoe hij te werk gaat en wat bepaalde vaktermen ook al weer betekenen. New Health Practice uit Lelystad speelt daar handig op in met een lijst met veelgebruikte termen op de website. Extra uitleg, die men thuis rustig na kan lezen. Ook kunt u als extra service een lijstje met veelgestelde vragen aan uw website toevoegen. Dierenartsencombinatie Zutphen-Laren plaatste bijvoorbeeld een overzicht van veelgestelde vragen die zij in de praktijk krijgen.

Service_leveren_met_veelgestelde_vragen

Als u merkt dat klanten vaak dezelfde problemen tegenkomen, kunt u natuurlijk ook een lijst maken met de veelvoorkomende problemen en uw oplossingen daarvoor. Nadeel is wel dat u dan bezoekers die nog geen klant zijn (of gewoon erg tevreden) ook laat zien dat er soms problemen kunnen zijn. Aangezien men tegenwoordig vaak social media gebruikt om klachten of problemen te uiten, kunt er ook voor kiezen om Twitter en Facebook goed in de gaten te houden en snel in te spelen op wat daar gebeurt. In ons artikel over webcare voor de kleine ondernemer hebben we hiervoor een aantal tips op een rij gezet.

Inspiratie

Een laatste voorbeeld: Stel uw klant wil zijn badkamer verbouwen, maar raakt door het enorme aanbod van materialen het overzicht een beetje kwijt. Een beetje inspiratie kan hier geen kwaad. Veldhovense Bouwmaterialen B.V. geeft deze inspiratie op een aparte pagina van de website. Hier krijgt de klant een selectie te zien van materialen en ideeën. Kunt u uw klanten ook inspireren met leuke voorbeelden?

inspiratie geven via website