x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Tips voor fotogebruik op uw website

Haal het maximale effect uit uw afbeelding

Tips fotogebruik

11 mei 2015 - Beelden zeggen meer dan woorden. Toch merkt u vast wel eens dat het ene beeld meer zegt dan het andere beeld. Sommige foto's blijven beter hangen of zijn 'gewoon' mooier. Met deze tips en trucs ontdekt u waardoor dat komt en haalt u het maximale effect uit de foto's op uw website.

Focus
Juist omdat beelden meer zeggen dan woorden is het belangrijk dat een foto op uw website niet te véél  zegt. Hoe zorgt u voor focus zonder afleiding?

Niets aan de rand
Is er aan de randen van de foto een voorbijganger of bijvoorbeeld een rood koffiekopje te zien? Kies dan het kader net iets anders waardoor de afleiding buiten beeld valt. Of snij achteraf het storende stukje weg in een fotobewerkingsprogramma.

Neutrale achtergrond
Staat het onderwerp van de foto voor een drukke achtergrond? Probeer de achtergrond dan onscherp te maken door een kleine scherptediepte te gebruiken. Of plaats het onderwerp voor een witte of andere neutrale achtergrond. Bijvoorbeeld in een fotostudio of – goedkoper –  in een leeggeruimd hoekje van uw kantoor waar u een fotoachtergrond ophangt. Krijgt u foto's kant en klaar aangeleverd op een drukke achtergrond? Dan kunt u het onderwerp eventueel los (laten) halen van de achtergrond (vrijstaand maken). Verschillende websites in binnen- en buitenland doen dit voor een kleine vergoeding.

Compositie
Onze ogen en hersenen reageren onbewust op lijnen en vlakken in een foto. Door creatief om te gaan met de volgende regels kunt u die reacties gebruiken om uw foto's net iets extra's te geven en de aandacht van de kijker zelfs enigszins te sturen.

Van links naar rechts

De meeste bezoekers van een Nederlandse website lezen van links naar rechts. Ook foto's bekijken we in deze richting, waardoor bijvoorbeeld een auto die van links naar rechts rijdt onbewust vertrouwder voelt dan een model dat de andere kant op rijdt. U kunt natuurlijk ook juist gebruik maken van het 'andere' of tegendraadse gevoel van een kijkrichting van rechts naar links.

Kunstenaars plaatsen belangrijke elementen meestal niet in het midden, ze gebruiken de 'regel van derden'. Met deze regel kunt u ook uw foto's spannender maken. Verdeel denkbeeldig de hoogte en breedte van uw foto in 3 gelijke delen, zodat er een raster met 9 vlakken ontstaat. Belangrijke onderdelen (het hoofd van het model, uw product op een tafel) van de foto plaatst u op de kruispunten van de denkbeeldige lijnen.

Aanwijzen
Hoewel in foto's vrijwel nooit echte pijlen worden gebruikt, kunt u belangrijke onderdelen in uw foto's (of op de rest van uw website) onbewust wel aanwijzen. Door de lijnen van het perspectief van een tafelblad naar uw product te laten wijzen bijvoorbeeld. Of door de persoon op de foto in de richting van een belangrijke knop of tekst te laten kijken. Zorg dat personen op foto's in ieder geval de website 'in' kijken. Zo blijft ook onbewust de aandacht op het scherm – en dus uw website – gevestigd.

Productfotografie
Toont u ook een assortiment producten op uw website? Productfotografie is een vak apart, met eigen regels. Een aantal basisprincipes en tips zorgen dat u ook zelf aantrekkelijke productfoto's kunt maken.

Reflectie en schaduwen
Bij het fotograferen van een collectie glimmende koffers zorgt u er natuurlijk voor dat uw spiegelbeeld niet op de koffers te zien is. Maar ook een plant buiten beeld of een verschil in daglicht kan zorgen voor vreemde schaduwen of storende reflecties. Kritisch kijken loont. Daarnaast zorgen foto's van vergelijkbare producten maar met verschillende schaduwen of reflecties voor een rommelige en onprofessionele uitstraling. Probeer dus altijd onder dezelfde omstandigheden te werken, ook als u niet het hele assortiment in één fotosessie kunt fotograferen. 

Plat vs 3D
Met een simpele ingreep maakt u productfoto's spannender: fotografeer uw producten eens onder een hoek in plaats van frontaal vanaf de voorkant of zijkant en ze zien er een stuk aantrekkelijker uit dan een 'platte' weergave. Deze illusie van 3D zorgt er ook nog eens voor dat uw bezoeker een beter idee heeft van de verhoudingen.

Menselijke afmetingen
De kleinste batterijoplader of een knuffelbeest op ware grootte. Sommige producten zijn uniek vanwege hun afmetingen. Om die in een oogopslag te laten zien, is het handig om een bekende referentie op de foto te laten zien. Veelgebruikte referenties voor afmetingen zijn een hand, een balpen of een creditcard.

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.