x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


To blog or not to blog: voordelen en voorbeelden

To blog or not to blog: voordelen en voorbeelden

28 augustus 2013 - 'Jij praat zo enthousiast over je bedrijf, waarom houd je geen weblog bij?' U heeft deze opmerking vast al eens voorbij horen komen wanneer u zich hardop afvroeg of uw website wel genoeg aandacht en/of omzet genereert. Maar wat kan een weblog - simpel gezegd: een 'dagboek' op uw website waar u nieuwtjes, meningen, belevenissen of andere verhalen plaatst - dan opleveren voor uw bedrijf? En hoe schrijft u goede berichten voor een weblog? In dit artikel gaan we in op enkele voordelen van een weblog en geven we u enkele tips.

Betere waardering
Een website waar vaak wat nieuws gebeurt, is interessanter dan een website waar al maanden hetzelfde te lezen is. Een weblog met regelmatig nieuwe berichten zorgt steeds voor iets nieuws en geeft bezoekers dus een reden om terug te komen. Nog interessanter: ook zoekmachines waarderen websites waar vaak wat nieuws te vinden is beter en geven juist die websites vaak een hogere notering. Een mooi voorbeeld is Wieringa Advocaten uit Amsterdam. Terwijl de teksten over het kantoor en de praktijkgebieden het afgelopen half jaar nauwelijks veranderd zijn, zorgen de berichten van hun weblog voor een goede notering bij Google én voor een website die iedere week opnieuw interessant is voor de doelgroep.

Word expert
Wieringa Advocaten laat met ieder bericht op het weblog overigens ook zien dat er veel kennis over het vakgebied in huis is en dat ze ontwikkelingen op de voet volgt. De schrijvers van de blogposts worden als vanzelf experts in hun vakgebied. Een voordeel dat internetbureau Rhinofly al jaren geleden ontdekte met haar weblog frank-ly. Voor veel mensen is dit weblog dé manier om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van internet en nieuwe media. Initiatiefnemer Frank Meeuwen van het bedrijfsblog heeft inmiddels een boek en verschillende lezingen over bloggen op zijn naam staan.

Het verhaal achter het bedrijf
Ook 'fair fashion' modewinkel Nukuhiva gebruikt een weblog om te laten zien dat ze ontwikkelingen binnen hun branche actief volgen. Nukuhiva kijkt op het weblog zelfs buiten de eigen branche. Het bericht over Jamie Olivers strijd tegen een fastfood keten lijkt in eerste instantie misschien branchevreemd voor een modewinkel, maar sluit naadloos aan op de eerlijke producten waar Nukuhiva voor staat. Kortom: een weblog geeft niet alleen mogelijkheden om producten meer aandacht te geven, maar juist ook om de gedachte of het verhaal achter de producten (of uw gehele bedrijf) duidelijk te maken.

Vijf tips voor goede weblogberichten
De voordelen van een weblog zijn duidelijk, maar hoe schrijft u een goed artikel? Vijf tips op een rij:

  • Lijstjes scoren. Of het nu de 5 populairste stappen zijn of 5 tips voor het schrijven van een goed weblog artikel:, lijstjes maken nieuwsgierig.
  • Stel een vraag. Als u de titel van een weblog als vraag formuleert (dat kan echt zo simpel zijn als 'Hoe kun je tegenwoordig gezond eten'), is de lezer vanzelf benieuwd naar het antwoord.
  • Houd het onderwerp klein en herkenbaar. Een bezoeker van een weblog verwacht geen lange verhalen met vergezochte theorieën. Een titel als 'Geen gesjouw met zware flessen water' zorgt dat u zichzelf direct ziet zeulen met plastic tassen en maken u benieuwd naar de oplossing. Die ongetwijfeld vrij simpel is.
  • Haak in op actualiteit.In de standaardtekst op uw homepage heeft u het als het goed is niet over jaargetijden of gebeurtenissen die op een bepaald moment niet meer actueel zijn. In een weblog kan dit juist wel. Maak gerust gebruik van mooi weer of oranjekoorts. Zodra het voorbij is, heeft u als het goed is alweer een volgend bericht geplaatst (zie punt 5).
  • Discipline en regelmaat. De belangrijkste eigenschap is tegelijkertijd de grootste valkuil van een weblog: de bezoeker verwacht regelmatig nieuwe artikelen. Een weblog met een meest recent bericht van 3 maanden geleden toont een zwakte en heeft geen van de bovenstaande voordelen meer in huis. Stel dus voor het starten van een weblog uzelf de vraag of u daadwerkelijk regelmatig geschikte inhoud voor een artikel heeft en vooral of u (of een collega) de tijd heeft voor het bijhouden van het weblog. Heeft u dat voor elkaar en heeft u zin om te beginnen? Dan heeft u met uw weblog een nuttige toevoeging aan uw website, die bovendien erg leuk is om mee bezig te zijn. Veel plezier!

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.