x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Top 5 meest vergeten onderdelen van een website

19 september 2014 - Als ondernemer houdt u alle hoeken en gaten van uw bedrijf natuurlijk scherp in de gaten. Toch zijn er altijd plekken waar u minder vaak komt zoals die ene hoek achterin het magazijn. Soms is dat onhandig en inefficiënt, maar zo lang uw klanten er niets van merken, hoeft u zich niet direct zorgen te maken. Bij een website ligt dat anders. Daar zijn 'vergeten hoekjes' wel zichtbaar voor bezoekers.  In dit artikel leest u over de 5 vaak vergeten onderdelen van websites. Heeft u deze al op orde? 

  1. Oud nieuws
    Het klinkt zo vanzelfsprekend, maar toch wordt het nog regelmatig vergeten: haal achterhaalde informatie van uw website. Een aanbieding die tot 1 juni geldt, kan op 2 juni worden verwijderd. Zet desnoods bij het plaatsen van informatie direct in uw agenda wanneer u het weer kunt verwijderen. Sommige systemen bieden de mogelijkheid een bericht al bij het plaatsen een einddatum mee te geven, waardoor het automatisch wordt weggehaald. Handig!
     

    Tip: Door de publicatiedatum bij een bericht te laten zien, bent u zich nog beter bewust van de houdbaarheidsdatum van sommige informatie. Blijft er toch oud nieuws op de website achter? Dan maakt die datum meteen duidelijk hoe recent de informatie is. Concreet: wanneer u in een bericht uit 2009 schrijft dat u 'begin dit jaar' een 'gloednieuwe machine' in gebruik heeft genomen, dan begrijpt een bezoeker van vandaag dat uw werkplaats misschien toch niet zo hypermodern meer is. Het beste kunt u het bericht dus updaten of verwijderen.

  2. ‘Dode links’
    Op de meeste websites staan links. Naar andere pagina's van dezelfde website, naar interessante weblogs of naar websites van fabrikanten van de getoonde producten. Links vertellen meer over uw bedrijf en zijn ook nog eens goed voor de zoekmachines. Tenzij het 'dode links' zijn en naar pagina's verwijzen die niet (meer) bestaan. Dan is een link vooral een bron van ergernis. Controleer daarom regelmatig of alle links in uw website nog steeds uitkomen waar u wilt. Dat kunt u doen door zelf alle links na te lopen (sommige systemen tonen ook alle dode links in een lijst), of met de handige online link-checker www.brokenlinkcheck.com.

  3. Foutmeldingspagina's
    Zelfs wanneer alle links op uw website in orde zijn, kan het gebeuren dat bezoekers terugkomen op een pagina die niet bestaat. Bijvoorbeeld omdat andere websites hen met een verkeerde link naar uw website sturen. Bezoekers belanden in dat geval op uw foutmeldingspagina ofwel 404-pagina. Een pagina die nog wel eens vergeten wordt en dus simpelweg meldt dat er iets niet gevonden kan worden. In het Engels en zonder vormgeving. Gemiste kans!

    De 404-pagina is juist een kans om bezoekers met een paar handige links snel weer op weg te helpen en/of met humor te laten zien dat u ook maar mens bent, zoals Deloitte dat met een grappige afbeelding van een tomaat bijvoorbeeld doet (zie printscreen). U kunt er ook voor kiezen om mensen direct door te sturen naar uw homepage, alleen zien zij dan niet letterlijk dat de door hen gezochte pagina niet bestaat en zullen zij in veel gevallen de zoektocht naar de pagina hervatten.

    voorbeeld van 404

  4. Automatische e-mails
    Op veel websites kunnen bezoekers met contactformulieren informatie opvragen of zich bijvoorbeeld inschrijven voor een nieuwsbrief. Vaak ontvangen ze daarna een automatische bevestiging per e-mail. Deze e-mail voelt vaak als het eerste 'persoonlijke' contact met uw bedrijf. En omdat uw bedrijf niet standaard is, moet deze e-mail dat natuurlijk ook niet zijn.

    Simpele technieken maken het mogelijk de naam en andere ingevoerde gegevens in de e-mail te gebruiken waardoor deze een stuk persoonlijker wordt. En u kunt deze e-mails natuurlijk ook gebruiken door – kort – te verwijzen naar aanbiedingen, het laatste artikel van uw weblog of andere pagina's van uw website. Waarbij u er natuurlijk wel op let dat u geen oud nieuws meestuurt.

  5. Foutmeldingen in formulieren
    Andere vaak vergeten onderdelen van contactformulieren op een website zijn de foutmeldingen. Als iemand vergeet een verplicht veld in te voeren of een foutje maakt in een e-mailadres, verschijnt soms een foutmelding boven het veld waar nog iets aan moet gebeuren. Regelmatig sluiten deze meldingen totaal niet aan op de schrijfstijl op de rest van de website. Of ze zijn Engelstalig, omdat de techniek achter de formulieren dat ook is. Een slordigheid die een verzorgde en nauwkeurige indruk van uw website negatief kan beïnvloeden, maar simpel voorkomen kan worden door nét iets verder te kijken.

    U wilt de verlaten hoekjes van uw website toch ook niet vergeten? Bekijk uw website regelmatig zelf een half uurtje en vul eens een formulier of vreemd internetadres in om te kijken wat er gebeurt. Zorg dat iedereen die met uw website werkt - van de bouwer tot iemand die weleens een stukje schrijft - dat ook doet. Samenwerking, nauwkeurigheid en discipline zorgen er samen voor dat er minder onderdelen vergeten worden. Succes!

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.