x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Visuele content: geen woorden maar beelden

Overtuig uw website bezoekers met beeld

Visuele content: geen woorden maar beelden
2 april 2015 - Zeg eens eerlijk: wat vindt u het leukste om te zien op internet? Grote kans dat u het liefst naar plaatjes kijkt. Foto’s op Facebook en Instagram of filmpjes op YouTube. En misschien heeft u wel eens spectaculaire, beeldvullende foto's of video's op (vaak nog buitenlandse) nieuwssites gezien.

Onderzoeken wijzen uit dat dit soort ´visuele content´ hoger gewaardeerd wordt op internet dan alleen tekst. Tot wel 200% op Facebook en andere social media. Ook wordt visuele content sneller gedeeld. Video’s tot wel 12 keer meer. Het is dus interessant om te kijken hoe uw bedrijf de visuele vruchten van internet kan plukken. Wij zetten een aantal handvatten, mogelijkheden en voorbeelden voor u op een rij.

Beeldend denken

Hoe aantrekkelijk u ook schrijft, beelden vertellen uw doelgroep meer. Zo brengen bekende kranten hun nieuws bijvoorbeeld ook met beelden, waarbij 1 foto vaak genoeg is om het verhaal te vertellen. Commerciëler, maar net zo imposant is Pitchfork's coverstory over muziekduo Daft Punk. Een voorbeeld dat (technisch) misschien wat hoog gegrepen is, maar wel bewijst dat beeldend denken veel meer mogelijkheden biedt dan een aantal alinea's tekst op uw website.

Start-tip: plaats bij iedere tekst in ieder geval 1 bijpassende foto of video en wijk daarbij eens af van de standaard banner bovenin beeld. Bijvoorbeeld door een beeldvullende achtergrondVisuele content: geen woorden maar beelden te gebruiken. Wilt u complexe materie uitleggen die niet met 1 beeld te vangen is? Elektronica-specialist Coolblue legt in meer dan 2500(!) YouTube video's uit hoe haar producten werken.

Ook kunnen infographics zoals hiernaast heel handig werken om een verhaal snel duidelijk te maken. Infographics kunt u eenvoudig zelf maken op bijvoorbeeld Piktochart of easel.ly.

Kant en klaar: Pinterest, Instagram en Tumblr

Om visuele content te gebruiken, hoeft uw huidige website niet per se op de schop. Sterker nog; platformen als Pinterest, Instagram, Tumblr en Facebook zijn ingericht op visuele content en ontvangen u met open armen. U kunt deze platformen eenvoudig inzetten voor al uw visuele content. Bijkomend voordeel: bezoekers delen uw beelden met 1 druk op de knop met hun netwerk. Ook bieden de platforms widgets: mini-applicaties waarmee u foto's of video's relatief simpel op uw eigen website plaatst.

Hoe komt u aan uw beeld?

Om beeld te kunnen gebruiken, moet er natuurlijk wel beeld beschikbaar zijn. Gelukkig is iedere smartphone tegenwoordig uitgerust met een redelijke camera en worden goede digitale camera's steeds betaalbaarder. U kunt dus sowieso zelf aan de slag. Ook zijn er steeds meer handige apps waarmee u eenvoudig leuke fotocompilaties maakt (zoals MultiFrame, Moldiv of A Beautifull Mess).

Wilt u het helemaal professioneel aanpakken, maar is uw budget niet toereikend om een professionele fotograaf in te huren, dan bieden online beeldbanken als dreamstime, istockphoto of de nationale beeldbank voldoende betaalbare alternatieven. Denkt u er hierbij wel aan dat u foto's zonder watermerk aanschaft.

Tot slot

Bedenk altijd eerst welk verhaal u met de foto of video wilt vertellen en zoek pas daarna het geschikte beeld bij dat verhaal. Heeft u trouwens al eens gedacht aan de beelden die uw eigen klanten hebben gemaakt? Die zouden zomaar ook op YouTube, Instagram of Facebook kunnen staan. U kunt ze delen via uw eigen social media of uw klanten vragen of u ze (in ruil voor een leuke beloning) op uw website mag gebruiken. 

Heeft u meer tips of hulp nodig? Onze online website specialisten helpen u graag op weg.

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.