x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Waarom uw website nu echt mobielvriendelijk moet zijn

Uw bezoeker verleiden om langer te blijven

Afbeelding kennisartikel responsive design22 juni 2015 - Stel: een klant is onderweg naar u en zoekt uw adres op met zijn smartphone. Ergens anders zit een klant achter zijn laptop en vraagt een offerte bij u aan en weer een andere bekijkt nog even de voorwaarden op uw website voordat hij een aankoop doet op zijn tablet. De klant bekijkt uw website op verschillende apparaten. Sommige websites zijn op uw smartphone goed leesbaar en overzichtelijk, andere totaal niet. Dat zit ‘m in het ontwerp. Heeft u al een website die de bezoeker op elk apparaat de juiste informatie laat zien?

‘Uw website moet een responsive design hebben.’ Die uitspraak heeft u vast eerder gehoord. Maar waarom is een responsive design nu eigenlijk zo belangrijk? Van de 8,6 miljoen smartphone-gebruikers in Nederland bezoekt 55% regelmatig de website van een bedrijf. Wanneer bezoekers uw website bereiken, wilt u natuurlijk dat uw pagina’s gebruiksvriendelijk zijn. Daar is responsive design een essentieel onderdeel van.

Wat is responsive design?
Een website met een responsive design ziet er op uw laptop anders uit dan op uw mobiele telefoon. Dat komt doordat de indeling van de website zich aanpast aan het beeldscherm. Afbeeldingen worden automatisch verkleind, terwijl de teksten goed leesbaar blijven. Knoppen zijn op kleine schermen juist wat groter, zodat ze makkelijker aan te raken zijn. Een responsive design zorgt ervoor dat uw website op elk apparaat gemakkelijk te gebruiken is.

Hoe werkt responsive design?
Stelt u zich de indeling van uw website voor als verschillende rijen met een aantal kolommen. Een responsive website weet hoeveel kolommen er naast elkaar passen op ieder scherm en past zich daaraan automatisch aan. Waar de website dus misschien 3 kolommen naast elkaar kan tonen op uw laptop, zal hij diezelfde kolommen onder elkaar plaatsen op een smartphone. Zo is alle inhoud zichtbaar, zonder dat de bezoeker de website van links naar rechts moet schuiven of moet inzoomen op de pagina.

Waarom is responsive design handig?
Een website die zich aanpast aan de verschillende wensen van uw gebruikers is handig, ook omdat het u de kans biedt na te denken over de prioriteiten van de bezoekers van uw website. Wanneer bezoekers de website op hun smartphone openen, zien ze bijvoorbeeld een knop waarmee ze u direct kunnen bellen. Op de computer is die knop niet direct zichtbaar.

Heeft u een webshop? Ook dan is een responsive design onmisbaar. Alleen in 2014 al werden er in Nederland 23 miljoen online aankopen via een smartphone of tablet gedaan*! Om het bezoekers makkelijk te maken, is het belangrijk dat de informatie voor deze apparaten beknopt is. Ook moeten buttons en selectievelden gemakkelijk aan te raken zijn.

Uw website aanpassen is nog gemakkelijker
Voordat websites met een responsive design gebouwd werden, hadden veel bedrijven een aparte website voor de computer en voor de smartphone. Wanneer iets aangepast moest worden, gebeurde dat dus 2 keer. Met een responsive design is dat niet meer nodig. Wijzigt u iets op uw website? Dan doet u dat 1 keer. Op computer, tablet en smartphone is de verandering gelijk zichtbaar. 

Responsive design: belangrijker dan ooit
Dat responsive design belangrijk is, blijkt niet alleen uit het feit dat er veel over geschreven wordt. Ook Google hecht waarde aan websites die zich aanpassen aan het apparaat van de gebruiker. Dat zit ongeveer zo: Google wil zoekers graag de beste resultaten bieden. Daarom beoordelen ze websites op verschillende punten, zoals relevantie van de tekst, voldoende informatie op de website, gebruik van de juiste zoekwoorden en gebruiksgemak van de website. Een onderdeel daarvan is de weergave van de website op verschillende apparaten. Sinds 21 april 2015 geeft Google dan ook voorrang aan websites met een responsive design dan aan sites die dat niet hebben. 

Beter gevonden met een goede website
Uiteindelijk zorgt een responsive website dus voor een betere positie binnen zoekmachines. Daarnaast zullen gebruikers langer op uw website blijven als deze snel laadt, de teksten goed leesbaar zijn en de knoppen makkelijk aangeklikt kunnen worden. Het is zelfs zo dat 61% van de smartphonegebruikers die een niet-geoptimaliseerde website voorgeschoteld krijgen, weg klikken. Wilt u weten of uw website aan de laatste standaarden voldoet? Check het nu eenvoudig met deze tool

Met een website van DTG zit u altijd goed
Wanneer u een website laat maken door DTG, dan weet u zeker dat de hele website geoptimaliseerd is op zoekwoorden die passen bij uw bedrijf en die relevant zijn voor bezoekers. Daarnaast worden alle websites ontwikkeld met een responsive design, afgestemd op uw voorkeuren. Dus wilt u uw klanten een website bieden die persoonlijk en gebruiksvriendelijk is? Kies dan voor een website van DTG.

* Alle cijfers in dit artikel zijn afkomstig uit onderzoeken van de Consumer Barometer.

Ik wil graag meer weten over WordPress websites

Laat je telefoonnummer achter en wij bellen je direct terug.