x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Wat wilt u bereiken met uw website?

Succesvoller door het bepalen van doelen

Afbeelding kennisartikel21/12/15 - Zonder doel, geen goede website. Om ervoor te zorgen dat uw website uw bedrijf verder helpt, moet u eerst doelen opstellen. Wat wilt u bereiken en hoe gaat u dit meten?

Zonder vooraf goed het doel van de website te bepalen, kunt u nooit spreken van een succesvolle website. U weet immers niet wat u precies wilt bereiken met de website en hoe u daar de website het beste op aanpast. Het doel kan namelijk per website verschillen. Wilt u meer online producten verkopen, moet de websitebezoeker contact met u opnemen of moet hij zich abonneren op uw nieuwsbrief? Stel duidelijke doelstellingen op bij het maken van uw website. Ook als u al een website hebt, maar nog geen doelen, is het raadzaam dit alsnog te doen.

Doel bepalen
Voor alle doelstellingen die u opstelt is het handig om het SMART-principe aan te houden. Dit zijn voorwaarden waaraan uw doel moet voldoen. Controleer of uw doelstelling de volgende eigenschappen heeft.
  • Specifiek; zorg ervoor dat de doelstelling eenduidig is. Zeg niet alleen dat u wilt dat mensen na een bezoek op uw website contact met u opnemen, maar geef aan hoeveel procent van de websitebezoekers dat moeten zijn. Het moet duidelijk zijn wanneer het doel bereikt is.
  • Meetbaar; u moet de doelstellingen kunnen controleren door ze te meten. Dus stel de voorwaarden die dat mogelijk maken. Als u wilt dat websitebezoekers zich op uw nieuwsbrief abonneren, moet u gegevens verzamelen. Denk aan hoeveel mensen zich inschrijven, hoeveel websitebezoekers er zijn en op welke pagina ze zich inschrijven.
  • Acceptabel; het moet een redelijk doel zijn, waar alle betrokkenen zich in kunnen vinden.
  • Realistisch; het doel moet haalbaar zijn. Het is niet realistisch dat iedereen die op uw website komt, zich ook inschrijft voor uw nieuwsbrief.
  • Tijdsgebonden; bepaal een duidelijke periode waarbinnen de doelen gehaald moeten worden. Bepaal voor welke datum u een bepaalde stijging wilt zien in de online verkoop.
Meten is weten
Het vaststellen van de doelstellingen is de eerste stap. Net zo belangrijk is vervolgens het meten van deze doelstellingen. Denk bij het opstellen van de doelen er dus ook gelijk aan hoe u gaat controleren of u uw doelstellingen haalt. Websitestatistieken zijn daarbij een goed hulpmiddel. Deze gegevens geven u inzicht in het gedrag van uw bezoekers. Denk daarbij aan hoeveel bezoekers uw website heeft, waar ze naar doorklikken, hoe lang ze op uw website blijven of welke pagina’s populair zijn. Een bekend programma voor het bijhouden van deze gegevens is Google Analytics. Om hier gebruik van te kunnen maken, moet er een code geplaatst worden in de broncode van uw website. Deze code meet alle activiteiten op uw website. Een juiste installatie is essentieel. DTG kan u daarbij verder helpen en biedt verschillende mogelijkheden

Verbeteren
Met behulp van de doelstellingen en websitestatistieken kunt u bepalen op welke punten u uw website kunt verbeteren. U ziet nu namelijk goed in hoeverre u uw doel bereikt. En de websitestatistieken kunnen vaak ook inzicht geven in waarom u uw doel nog niet voldoende bereikt. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat veel bezoekers op dezelfde pagina in het bestelproces van uw webwinkel afhaken. Dan is deze pagina misschien niet duidelijk. Vervolgens kunt u de pagina en het bestelproces aanpassen en weer zien of er verandering plaatsvindt in uw bestellingen en statistieken. Op deze manier blijft u uw website ontwikkelen en zult u telkens dichter bij een doel komen.