x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Aan de slag met uw contentkalender

Wij geven u 3 tips!


28/01/16 - Het is een valkuil voor veel ondernemers: met veel passie plaatsen zij hun website online, maar eenmaal in de lucht gaan de zaken weer door en wordt de website 'vergeten'. Met als gevolg vaak een pagina 'nieuws' waar het laatst geplaatste item van een jaar terug is. Een gemiste kans! In dit artikel vertellen wij u hoe u daar door middel van een contentkalender voorgoed een einde aan kunt maken.

Wat is een contentkalender precies?
'Een contentkalender vergroot helderheid en doelgerichtheid bij het creƫren van content. Het biedt een (jaar)overzicht van wanneer, wat, voor wie, in welke vorm wordt gepubliceerd en wie hiervoor verantwoordelijk is. Daarnaast ondersteunt de contentkalender het creatieve proces. Wat speelt het komende jaar bij de doelgroep, en hoe kun je daar op inspelen?'
Bron: www.dekrachtvancontent.nl

Tip 1: download een jaarkalender
Wat u goed kan helpen bij het opstellen van een contentkalender is het downloaden van een jaarkalender. Kijk welke dagen goed aansluiten bij uw onderneming en waarbij u een leuk haakje kunt verzinnen. Pas wel op dat u niet te enthousiast raakt! Consistentie is alles. Het is beter om een jaar lang 2x per maand iets te publiceren, dan 2 weken lang 6x per week en daarna niets meer. 

Tip 2: maak gebruik van een tabel
Een contentkalender kunt u op veel manieren maken. Wij raden u echter aan om in ieder geval gebruik te maken van een tabel. Hiermee kunt u namelijk gemakkelijk filteren. Bijvoorbeeld op 'redacteur' of 'type content'. Een van de bekendste programma's hiervoor is Excel. Maar heeft u ook weleens van Google Docs gehoord? Zodra u een account op Google aanmaakt, kunt u gratis van deze spreadsheets gebruik maken. Zo heeft u altijd toegang tot uw kalender en kunt u met meerdere mensen tegelijk in het document werken. 

Tip 3: onthoud 'alles is content'
Vergeet niet verder te denken dat de geijkte paden door alleen nieuwsberichten te plaatsen. Vandaag de dag is er zoveel mogelijk op gebied van content. Denk aan video's, whitepapers, infographics, blogs... Op dtg.nl publiceren wij regelmatig tips & trics voor het maken van goede content. 

Aan de slag!
Wat u ook in uw contentkalender zet: u kunt het heel simpel houden of heel uitgebreid maken. De basis bestaat in ieder geval altijd uit het volgende:

  1. Datum
  2. Onderwerp 
  3. Type content 
  4. Redacteur
  5. Kanaal* 

*Met kanaal bedoelen we: waar wordt de content allemaal geplaatst (bv. social media, nieuwsbrief enz).