x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


Wat is zoekmachineoptimalisatie: 5 lastige termen uitgelegd

Beter vindbaar door SEO


30 november 2015 - De wereld van SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, is een bolwerk van lastige vaktermen. Vaktermen die online marketeers begrijpen, maar waar u mogelijk nog niet het fijne van afweet. Als ondernemer wilt ook u begrijpen hoe u met bepaalde tools uw online zichtbaarheid verbetert. Daarom leggen we u 5 veelgebruikte termen binnen de SEO-wereld uit.

Vakterm 1: Googlebot (webcrawler)
De Googlebot is een programma dat namens Google alle webpagina's doorloopt na een zoekopdracht. Deze robot scant de pagina's, neemt hyperlinks mee en indexeert deze. Wanneer u een zoekterm invult bij Google, komt u op de zoekresultatenpagina terecht. Hier vindt u dus de pagina's die de robot heeft gevonden. Googlebot wordt ook wel 'webcrawler' en 'spider' genoemd, omdat het op methodische wijze langs webpagina's kruipt.

Vakterm 2: HTML-titel
De HTML-titel is de eerste regel die u ziet bij een zoekresultaat in Google. Het is de titel van de pagina die door Google wordt gevonden bij een zoekopdracht. De titel is erg belangrijk; het is dé regel die klikbaar is. Het is daarom van belang dat deze titel een goed antwoord geeft op de zoekvraag. Zorg ervoor dat alle pagina's van uw website voorzien zijn van pakkende en concrete titels die goed weergeven waar de pagina's over gaan. Het beste resultaat bereikt u met maximaal 65 karakters. Wees dus kort en krachtig.

Vakterm 3: Meta description
Dit is de tekst die onder de HTML-titel staat en onlosmakelijk met de titel is verbonden. In ongeveer 160 karakters beschrijft de meta description welke informatie de webpagina bevat. Gebruik voor een optimaal zoekresultaat relevante trefwoorden zodat de pagina daadwerkelijk bezocht wordt. Google highlight deze trefwoorden. Verwerk trefwoorden in ieder geval in de eerste 20 karakters. Potentiële websitebezoekers willen direct door het lezen van de meta description weten of de website aansluit op de zoekterm die ze hebben ingevuld. Wees er tot slot zeker van dat u de trefwoorden ook daadwerkelijk regelmatig gebruikt op de webpagina.

Vakterm 4: Pagerank
Om te bepalen hoe relevant webpagina's zijn, gebruikt Google een bepaald algoritme. Hiermee zoekt de zoekmachine onder andere uit hoeveel pagina's op het internet verwijzen naar een website. Hoe meer waardevolle vermeldingen op andere pagina's, hoe meer waardering uw website krijgt. Dit zorgt voor een hogere pagerank, waardoor uw site hoger in de zoekresultaten verschijnt. U kunt uw positie verbeteren door middel van linkbuilding (zie punt 5).

Vakterm 5: Linkbuilding
Met linkbuilding genereert u links vanaf externe pagina's die verwijzen naar uw website. Deze links worden binnen SEO ‘backlinks’ of ‘inlinks' genoemd. Aangezien uw pagerank medebepalend is voor uw positie in Google is het belangrijk om linkbuilding te verankeren in uw werkzaamheden.

U werkt aan linkbuilding op verschillende manieren:

  • uw klanten of leveranciers verwijzen door naar uw website;
  • u schrijft bruikbare content waar andere websites naar willen verwijzen;
  • u draagt actief bij aan discussies op fora;
  • u schrijft artikelen voor andere websites waarin wordt doorgelinkt naar uw website;
  • u uploadt bestanden naar andere relevante websites;
  • uw site is aangemeld bij webgidsen.

Wees creatief en besteed er aandacht aan. Zorg altijd dat een link waarde heeft voor zowel de linkende website als diens bezoekers.