Atrium Makelaardij verovert lokale huizenmarkt met slimme online advertenties

“De online campagne werkt, we worden vaker gebeld”

Atrium Makelaardij SEA
Bedrijf
Atrium Makelaardij
Doel
Huizenzoekers en verkopers online bereiken
Oplossing
Adverteren op zoekmachines
Resultaat
Meer likes, en aanvragen van huizenverkopers

Zoek je een woning in de omgeving van Ridderkerk, dan ga je naar Atrium Makelaardij. Voor de klanten van het kantoor is dat de gewoonste zaak van de wereld. Het bedrijf geniet lokaal veel bekendheid, maar het kan altijd nóg beter. Om nog meer huiseigenaren en huizenzoekers te bereiken, startte Atrium Makelaardij online campagnes. Op verschillende platforms. Zo werken ze aan hun naamsbekendheid in de regio.

Veranderingen in de huizenmarkt
Al 32 jaar werkt Joke als makelaar. Ze kent de huizenmarkt van Ridderkerk dan ook op haar duimpje. Hoe je een woning koopt of verkoopt, daaraan is niet eens zoveel veranderd. Aan de manier waarop mensen zoeken wel. Ooit begon Joke met advertenties in de Gouden Gids. Maar het merendeel van de mensen zoekt huizen tegenwoordig via het internet. Dus ook daar wilde zij goed gevonden worden.
 
Fijne samenwerking
Met Lieke, haar accountmanager bij DTG, werkte ze aan een plan voor haar online strategie. ‘Lieke begrijpt de producten veel beter dan ik. Haar advies volg ik vaak op. Online verandert er zoveel, en zo snel. Dan is het fijn als iemand je in normale taal kan uitleggen wat je eraan hebt.’
 
Online strategie
‘In 1999 was ik een van de eerste makelaars met een website. Dat leek allemaal nog heel innovatief. Toen in 2000 Funda erbij kwam, ben ik aandeelhouder geworden. Omdat ik zag hoe belangrijk het internet is voor ons als makelaars. Naast de website doen we nog veel meer online. We werken met advertenties op zoekmachines. Ook hebben we een Online Profiel, zodat we op allerlei websites vermeld worden.’

In contact met de doelgroep
Met de verschillende campagnes vergroot Atrium Makelaardij haar naamsbekendheid. De advertenties richten zich voornamelijk op de verkopers van huizen. Zij moeten Atrium leren kennen als de betrokken partij die hen helpt de maximale waarde uit hun huis te halen. Joke merkt dat ze door de campagnes meer klanten bereikt die online zoeken. Zo zijn we nu ook zichtbaar voor mensen die onderweg zoeken naar een makelaar. Heel handig, en we merken het verschil. Meer mensen nemen contact met ons op.’
 
Doelgroepgerichte campagnes
SEA-specialist Richal en copywriter Lotte hebben diverse advertenties gemaakt, om zo de verschillende doelgroepen aan te spreken. ‘Door voor elke advertentie andere teksten kan je gerichter adverteren. Zo voelt de bezoeker zich echt aangesproken en is de kans dat hij reageert veel groter’, vertelt Lotte.
 
Meten en optimaliseren
Atrium Makelaardij wil nu een stapje verder gaan. De verschillende campagnes lopen goed, maar Joke hoopt nog meer inzicht te krijgen in de resultaten. Lieke stelt daarom voor om ook Analytics te koppelen aan de campagnes. ‘We zien nu wel wat een klik heeft gekost. Leuk, maar dat is niet het doel. We willen zien wat een klik oplevert. Daarvoor hebben we inzicht nodig. Met Analytics leren we meer over de resultaten van de campagnes. Dan zien we gelijk waar we meer kunnen bereiken.’ Samen blijven Lieke en Joke zoeken naar nieuwe oplossingen om Atrium Makelaardij te laten opvallen. Want de samenwerking tussen DTG en Atrium, die staat als een huis.
 

  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
Geplaatst in:
  • Online Adverteren