Inzicht in de resultaten van je SEA-campagne

How to over de rapportage omgeving

Datum
15 mei 2015

Je hebt een SEA-campagne. Natuurlijk wil je weten wat de effectiviteit van je campagne is. Hoe vaak worden advertenties vertoond? Hoeveel bezoekers leid je naar je site? En wat betaal je nu gemiddeld voor een klik op je advertentie(s)? Dit inzicht krijg je heel eenvoudig zelf. Namelijk via je persoonlijke rapportage omgeving. In deze how to lees je wat je precies in de rapportage omgeving kunt terugvinden.

Google AdWords dashboard 

Stap 1: Inloggen
Ga naar www.rapportage.dtg.nl om in te loggen in je rapportage omgeving. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Deze inloggegevens heb je ontvangen vanuit DTG, op het moment dat je campagne is gepubliceerd. Na het inloggen verschijnt je persoonlijke omgeving waarin je jouw SEA-campagneresultaten kunt bekijken. Je herkent je pagina aan je bedrijfsnaam rechtsboven in het scherm.

Stap 2: Je rapportage omgeving
In je rapportage omgeving ziet je rechtsboven een menu met zes hoofdcategorieën, namelijk Samenvatting, Analytics, Advertenties, Zoekwoorden, Richten Op en Rapportage. Heb je een Proxypagina? Dan ziet je een extra tab 'Gesprekslog'. We starten met een uitleg over de mogelijkheden in het tabblad Samenvatting.

 

Download how to

Geplaatst in:
  • Online Adverteren