Met goede reviews wint HottubSelect het vertrouwen van de klant

De push om nog beter te worden

Met goede reviews wint HottubSelect het vertrouwen van de klant
Bedrijf
HottubSelect
Doel
Vertrouwen wekken over de kwaliteit van de producten
Oplossing
Kiyoh
Resultaat
Meer dan 130 beoordelingen met een score van 9,6 gemiddeld

HottubSelect in Odiliapeel gebruikt het reviewsysteem van Kiyoh. De recensies van hun klanten zorgen ervoor dat mensen vertrouwen hebben in de kwaliteit van de hottubs en in de service van het bedrijf. Net dat zetje dat sommige potentiële kopers nodig hebben.

De hottub, een door een houtkachel verwarmd bad in de buitenlucht. Typisch een product voor kapitaalkrachtigen, zou je denken. Gerko Boere van HottubSelect in het Brabantse Odiliapeel schudt beslist zijn hoofd. “Door onze prijsstrategie zijn wij in staat om hottubs aan te bieden op diverse prijsniveaus. In iedere klasse krijgt de klant bij ons een topproduct.” Het vertrouwen van de consument dat ze een product van goede kwaliteit kopen, speelt een belangrijke rol in het koopproces. En de reviews van andere kopers leveren daar een flinke bijdrage aan. 

Hij beaamt dat een hottub geen ondoordachte aankoop is. “Behoorlijk wat mensen hebben de wens om eens een hottub in de tuin te hebben”, zegt hij, leunend op één van de modellen in zijn showroom. “Ik inspireer mensen online onder andere via Facebook. En ik zorg ervoor dat de website van HottubSelect goed vindbaar is. De reviews van mijn kopers wekken vertrouwen over de kwaliteit van ons product en onze service.”

HottubSelect kiest voor Kiyoh


Boere spreekt uit ervaring. Sinds 2006 zit hij in deze branche. In de afgelopen jaren is HottubSelect uitgegroeid tot een succesvolle onderneming met een aantal verkooppunten in het land. Daar doen de meeste mensen hun daadwerkelijke aankoop. Maar het koopproces dat bij een hottub hoort, begint al veel eerder. Ver voordat een koper een verkooppunt binnenstapt. 

Het gaat om de optimale beleving van het proces. Die begint op het moment dat klanten het brede assortiment van HottubSelect ontdekken. Ze gaan op zoek naar meer informatie over de kwaliteit van die producten. Het vertrouwen groeit door de verhalen van kopers. En dan maken ze uiteindelijk de stap. Ze ervaren nu zelf de snelle levertijd en hoe bekwaam het personeel is. Dat enthousiasmeert. In een review vertalen ze dat gevoel in hun eigen woorden. Daarmee wakkeren zij nu zelf het vuur aan bij potentiële kopers. 

Reviews houden je team scherp


In 2016 ziet Boere de toegevoegde waarde van klantenrecensies. Hij kiest voor Kiyoh. “We hebben een marktonderzoek naar reviewsystemen gedaan”, vertelt Gerko. “Kiyoh is een Google-partner, de tarieven zijn scherp en de functionaliteit optimaal.” Door de feilloze koppeling met zijn webshop heeft hij er geen omkijken naar. Nadat een hottub is geleverd en de order is afgerond, worden de klantgegevens automatisch in Kiyoh ingevoerd. Het systeem stuurt de klant korte tijd na zijn aankoop een uitnodiging om een recensie te schrijven. HottubSelect ontving ondertussen meer dan 130 beoordelingen met gemiddeld een 9,6. Een resultaat om trots op te zijn. 

“Het gebeurt gelukkig zelden”, glimlacht Gerko. “Maar als er dan eens een beroerde tussen zit, dan drukt dat een stempel op mijn dag. Over het algemeen nemen klanten bij vragen of klachten direct contact met ons op.” Wat hij daarmee doet? Reageren natuurlijk. Onderzoeken wat er fout is gegaan en het vertrouwen herstellen. Het reviewsysteem is voor Boere en zijn team een push. “ Om nóg beter te worden. Je blijft altijd streven naar een hoger servicelevel.” 

  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
Geplaats in:
  • Online Klantinteractie