Met uw website bovenaan in Google

Datum
23 april 2019

Uw website ziet er netjes uit. Informatie over uw bedrijf staat er duidelijk op vermeld. Toch blijft het bezoekersaantal op uw site tegenvallen. Om dit te verhogen, kunt u de vindbaarheid in Google verbeteren. Het liefst staat u natuurlijk bovenaan in Google.

Uw website kan hoger in Google komen met onze tips en tricks. SEO is hierbij het sleutelwoord. In eerdere artikelen beschreven we hoe u uw site optimaliseert voor zoekmachines met off-page SEO en on-page SEO. Besteedt u dit liever uit aan een expert? Lees dan verder en ontdek hoe DTG u helpt om met uw website bovenaan in Google te komen.

Hoe komt u bovenaan in Google?

Een simpel antwoord op deze vraag is er niet. Google bepaalt aan de hand van verschillende factoren of een website een hoge positie in de zoekresultaten krijgt. De belangrijkste zijn relevantie, kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Vindt uw potentiële klant op uw site wat hij zoekt, dan is er sprake van relevantie. Door relevante zoekwoorden op uw website te gebruiken, vergroot u de kans om bovenaan in Google te komen.

De tijd die een bezoeker op uw site spendeert, is voor Google een indicator voor de kwaliteit. Een kwalitatieve webpagina wordt langer bekeken, vaker gedeeld en genoemd op andere sites. En er wordt eerder doorgeklikt naar andere pagina’s van de website.

Ook de gebruiksvriendelijkheid is een onmisbaar onderdeel van SEO. Om bovenaan in Google te komen is het belangrijk dat een website gebruiksvriendelijk is voor uw bezoekers. Denk hierbij onder meer aan goed leesbare tekst, scherpe afbeeldingen en duidelijke navigatie. Ook op mobiele apparaten!

Uw vindbaarheid in Google verbeteren met DTG

Laat het web voor u werken. Met een uitgebreide SEO-campagne verbeteren we de positie van uw site in de organische zoekresultaten van Google. Rekening houdend met de eerder genoemde factoren. Voordat we aan de slag gaan, bepaalt u of de campagne lokaal, in uw regio of in heel Nederland wordt ingezet. De keuze hangt af van uw bedrijfsdoelen en investeringsruimte. Uiteraard helpen onze experts u graag bij het maken van de meest rendabele keuze voor uw bedrijf.

De SEO-specialist zorgt voor meer bezoekers op uw website

U heeft een keuze gemaakt voor een lokale, regionale of landelijke SEO-campagne. Aan onze SEO-specialist de taak om uw site op inhoudelijk en technisch vlak te optimaliseren. Zodat er uiteindelijk meer bezoekers op uw website komen. Uw SEO-campagne doorloopt 4 fases die we hier voor u toelichten.

De 4 fases van een SEO-campagne bij DTG

  • Fase 1 - Analyse & intake: 
    • uitgebreide analyse van uw website
    • zoekwoordenonderzoek naar relevante zoektermen voor uw bedrijf
    • plan van aanpak toegespitst op uw bedrijf en doelstellingen
    • telefonische intake met de SEO-specialist
  • Fase 2 - On-site optimalisatie:
    • de meetbaarheid en de registratie van uw webpagina's in Google verbeteren
    • voorstel voor doorvoeren van technische aanpassingen, zodat zoekmachines uw site goed begrijpen 
    • de specialist schrijft SEO-geoptimaliseerde content over uw belangrijkste diensten of producten
  • Fase 3 - Off-site optimalisatie:
    • de specialist verbetert de autoriteit van uw site met linkbuilding (verwijzingen naar uw site van relevante websites)
  • Fase 4 - Evaluatie & optimalisatie
    • de SEO-specialist bewaakt uw campagne en stuurt deze bij waar nodig
    • u heeft toegang tot uw persoonlijke SEO-dashboard
    • u ontvangt een rapportage over de voortgang en resultaten

Investeer in SEO voor een duurzame positie in Google

SEO is een lange termijnaanpak. Het kan een paar maanden duren voordat uw website hoger in de zoekresultaten van Google staat. Het is voor ondernemers daardoor verleidelijk om enkel te investeren in SEA. Door te adverteren in Google is uw website onmiddellijk zichtbaar in de betaalde zoekresultaten. Ideaal als u bijvoorbeeld snel bepaalde acties onder de aandacht wilt brengen bij uw potentiële klanten. Maar stopt u met adverteren, dan verdwijnt u ook weer direct uit het overzicht.

Op korte termijn levert SEA wel meer bezoekers op uw site, maar dit is in verhouding duurder doordat u per klik betaalt. Uiteindelijk levert SEO meer bezoekers op uw website door de verbeterde ranking in Google. Het is daarmee een duurzame investering voor uw bedrijf.

 

Meer informatie over een SEO-campagne bij DTG

Wilt u meer weten over wat een SEO-campagne van DTG uw bedrijf kan bieden? Onze specialisten vertellen u hier graag over. Vraag vrijblijvend advies aan via het contactformulier. Liever direct contact met een van onze experts? Dan verwijzen we u door naar onze klantenservice.

 
Geplaatst in:
  • Website en Webshops
  • Online Vindbaarheid