Gratis promotieruimte van Google

Nieuwe optie voor uw Google MijnBedrijf profiel - maak er gebruik van!

Datum
12 juni 2018

De eerste pagina van Google is goud waard. Hoe hoger, hoe beter. Dat kost vast ook wat, horen wij u denken. Wat nou als we vertellen dat u nu van Google extra advertentieruimte cadeau krijgt? En dat u hier helemaal niets voor hoeft te betalen?

Google Posts
Het bericht dat u hierboven ziet, heet een Google Post. Dit zijn een soort nieuws- of actieberichten die u in uw profiel zelf kunt beheren. Deze berichten verschijnen bij de overige bedrijfsgegevens in het kader aan de rechterkant van de zoekresultaten. U kunt dit gedeelte gebruiken om iets extra onder de aandacht te brengen. Een actie, een aankomend evenement of een interessant artikel - u kiest wat hier verschijnt.

Wat zijn de mogelijkheden?
U kunt een bericht van 300 woorden instellen met bijbehorende foto. Optioneel toe te voegen: een call-to-action-knop, waarmee u de klant doorstuurt naar een specifieke pagina op uw website. En hier kunt u heel veel leuke dingen voor bedenken. Als retailwinkel kunt u een bepaalde actie tonen, bijvoorbeeld tijdelijk korting op een productcategorie. Restaurants kunnen een speciaal menu of nieuw gerecht uitlichten. Maar het hoeft niet per se een commercieel bericht te zijn, u kunt hier bijvoorbeeld ook onder de aandacht brengen dat uw zaak deze zomer langer open is.

Er kleeft wel een nadeel aan de Google Posts: na 7 dagen worden deze automatisch weer verwijderd. De enige uitzondering daarop zijn de evenementen, die verdwijnen nadat de datum van het evenement voorbij is.

Waarom moet ik gebruik maken van Google Posts?
Het kader met uw bedrijfsgegevens (én uw Google Post) wordt getoond bij lokale zoekopdrachten met uw merknaam. Maar ook als men op een iets algemenere term zoekt in combinatie met een plaatsnaam, bijvoorbeeld 'bootverhuur Soest'. Deze doelgroep is zeer gericht op zoek naar uw product of dienst. Volgens onderzoek leidt bijna 80% procent van de lokale zoekopdrachten tot verkoop in een winkel, dus de mogelijkheid om die koopintentie te richten op een aanbieding of nieuwtje is een uitkomst voor ondernemers. En het kost niets, behalve een paar minuten per week om in te stellen.

Vooral op mobiel heeft een Google Post een zeer prominente plek, boven uw bedrijfsgegevens. Het springt direct in het oog. Ideaal voor promoties dus. Wat dat betreft: waarom zou u dit níet willen gebruiken?

 

Hoe stel ik dit in?

U kunt heel snel een Google Post toevoegen. Log in op uw Netwerkprofiel en ga naar het tabblad Social

Kies voor het Google logo om een bericht aan te maken. U kunt een foto toevoegen, een korte tekst en de Call-to-action link instellen.

De omschrijving van de Call-to-Action staat vooraf ingesteld maar u kunt kiezen uit een aantal opties, waaronder: lees verder, reserveren of boeken.

Tips voor jouw Google Posts
Bent u helemaal enthousiast? Voordat u van start gaat, geven we graag een paar gebruikstips:

  • Gebruik voor de foto een formaat van 750 x 750, dan is deze in zijn geheel zichtbaar.
  • De eerste 100 tekens van de Google Posts worden getoond in de preview. Bij te lange zinnen kan de tekst op een ongelukkige manier onderbroken worden.
  • U kunt maximaal 10 berichten tegelijk instellen, waarvan alleen de eerste 2 zichtbaar zijn zonder te scrollen.

Wil je hier ook van profiteren, neem dan contact met ons op. Dan zorgen we direct dat we je Google vermelding in orde maken.

  • Rick van der Niet

  • LinkedIn
  • Rick is Product Manager Netwerkprofiel bij DTG. Hij houdt ontwikkelingen op het gebied van lokale SEO in de gaten om het Netwerkprofiel constant te verbeteren.

Rick van der Niet
Geplaatst in:
  • Online Vindbaarheid