Brillenspeciaalzaak zet zichzelf online in de regio in de schijnwerpers

“Je wil overal zichtbaar zijn, maar je blijft een lokale held”

dummy
Bedrijf
Kijk op Ogen
Doel
Online zichtbaar zijn voor klanten
Oplossing
Lokale online vindbaarheid, Adverteren op zoekmachines
Resultaat
Online beter zichtbaar en makkelijker te vinden voor klanten

De winkel van Kijk op Ogen is niet te missen in het centrum van Moordrecht. Een grote, lichte etalage biedt een kijkje in een modern ingerichte optiek. In die winkel staat Edwin Raghunath en zijn team klaar om je te helpen aan een bril, contactlenzen of een gehoorapparaat. ‘Vroeger leek de optometrie vooral een medisch beroep. Ik vind het veel leuker om me te richten op de mensen en hoe ik hen het beste kan helpen. Die service merk je in de winkel. DTG helpt me om datzelfde gevoel online uit te stralen,’ aldus Edwin.

Je online etalage beheren vanuit 1 plek
De website heeft Edwin al helemaal op orde. Maar ja, wat doe je met bezoekers die je website nog niet gevonden hebben? ‘Het is soms best lastig om keuzes te maken over je online vindbaarheid. Je wil overal zichtbaar zijn, maar je bent toch een lokale held. Met een winkel in Moordrecht heeft het geen zin om geld te steken in het bereiken van bezoekers in Groningen. Ook online willen we ons dus vooral op de regio richten.’

Met het Online Profiel van DTG zorgt Edwin ervoor dat hij op diverse websites zichtbaar is. Kijk op Ogen is een winkel met een sfeervolle uitstraling. Door de foto’s en informatie op zijn profiel te plaatsen, vergroot hij de kans dat Kijk op Ogen opvalt bij online zoekers. Daarnaast komen zijn adresgegevens vaker voor in lokale zoekopdrachten. Handig, want juist die mensen wil hij bereiken.

Detelefoongids.nl, Google en social media, daar komen bezoekers vandaan

Natuurlijk is Google een belangrijke bron van nieuwe bezoekers, maar er zijn meer kanalen. Dankzij Google Analytics ziet Edwin dat er ook veel verkeer vanaf zijn vermelding op detelefoongids.nl komt. ‘Op deze manier weet je gewoon dat je meer mensen bereikt. Net als met Facebook. We houden daar ook nog eens bij welke posts goed werken. Een persoonlijk bericht werkt bijvoorbeeld beter dan wanneer het net een advertentie lijkt.’

Sinds kort heeft Kijk op Ogen ook een Google AdWords-campagne. Daarmee bereiken ze nog meer bezoekers, via uiteenlopende zoektermen. Edwin: ‘de samenwerking met DTG bevalt goed. Ze denken mee over welke producten voor ons geschikt zijn, en welke niet. Zo halen wij het meeste resultaat uit onze onlinemarketingstrategie.’

Online uitstralen wat je winkel te bieden heeft
‘Wanneer iemand ons gevonden heeft, proberen we een voorproefje van de winkel te geven. Zo hebben we op de website de optie om brillen te passen. Upload je foto en bekijk alvast wat monturen. Een leuke functie, maar ook een manier om te laten zien wat Kijk op Ogen te bieden heeft,’ aldus Edwin.

Zorgen dat de gegevens kloppen, is heel belangrijk. Bezoekers die voor een dichte deur staan omdat de openingstijden online anders vermeld worden, komen misschien niet meer terug. ‘Je wilt een goede indruk achterlaten bij je bezoekers. Hoe meer ik online doe, hoe bewuster ik ervan word. Ook voor de toekomst. We denken echt na over onze online uitstraling. Hoe we die kunnen verbeteren, en hoe die ons helpt om meer bezoekers in de winkel te ontvangen. Want daar doen we het natuurlijk voor. Een bril of gehoorapparaat zoek je uiteindelijk toch in de winkel uit. Maar dan wel graag in mijn winkel!’

 

  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
Geplaats in:
  • Online Vindbaarheid
  • Online Adverteren