First Fysio werkt met DTG actief aan haar online vindbaarheid

dummy
Bedrijf
First Fysio
Doel
Hoger komen in Google
Oplossing
Website, Klantenvertellen, bedrijfsprofiel met netwerk, SEA en later SEO
Resultaat
Betere positie in Google, meer telefoontjes

Johann Wachter is de bedrijfsleider van First Fysio in Leeuwarden. Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag behandelt hij tussen 9.00 uur tot 21.00 uur zijn cliënten. Dat geeft hem de woensdag voor administratieve klussen zoals personeelszaken, verzekeringen, bankzaken en vraagstukken over marketing. Voor die laatste vertrouwt hij op de kennis en diensten van DTG. En met succes.

Met responsive design inspelen op de markt

First Fysio heeft sinds 2013 een SEO-geoptimaliseerde website bij DTG. "Ik weet wel zeker dat we door de site van DTG meer klanten hebben gekregen," zegt Wachter terwijl hij uitlegt waarom hij destijds koos voor een responsive website. "Je kijkt naar het aantal bezoeken dat de site heeft en hoort van je cliënten hoe ze onze bedrijfsgegevens vinden. Het is wel duidelijk dat de combinatie van Google, SEO en DTG daar een wezenlijke bijdrage aan levert. De telefoon ging sinds de SEO-geoptimaliseerde website veel vaker."

De keuze voor de website was tactisch. "Voor de opkomst van de smartphone hadden bedrijven wel al een website, maar die werd gebouwd voor de pc. Op een gegeven moment werd de smartphone steeds belangrijker. Mijn kinderen van 23 en 26 gebruiken praktisch alleen die nog maar. Je moet ook daar makkelijk in te vinden en te bekijken zijn. Zo kwamen we bij het responsive webdesign van DTG."

De concurrentie duurzaam aangaan in een drukke stad

In Leeuwarden is veel concurrentie. Er zijn meer dan 40 fysiotherapeutische praktijken. First Fysio staat al aardig hoog op Google: halverwege pagina 1. "In het Noorden kijken we nuchter tegen websites aan. Goed is hier goed genoeg. Maar dat schijnt op het internet niet zo te werken", legt Wachter uit. "We hebben op een gegeven moment op aanraden van onze accountmanager Lucas, AdWords aan ons pakket toegevoegd. Dat werkt wel, maar is tijdelijk. Later hebben we die investering toch overgezet naar SEO. Om het zover te krijgen dat je organisch wat extra gewicht krijgt, in plaats van alleen via advertenties. De website doet het goed en het aantal kliks is prima. Met iets meer content zou hij nog hoger moeten komen." Wachter gaat daarom op de site verder uitweiden over wat First Fysio precies doet.

Altijd inzicht in de prestatie van de producten

Een website bij DTG betekent dat u altijd kunt inzien hoe deze presteert. Wachter: "Ik kijk de rapporten wel eens door, maar de uitleg komt van DTG. Ik heb zelf te weinig tijd om me daar goed in te verdiepen. Ik kan de diagrammen en cijfers die zij presenteren zelf wel bekijken en zien dat het goed gaat. Maar als er iets verandert, kan ik dat niet altijd duiden. Daarvoor heb ik de knowhow nodig van Lucas en de mensen om hem heen. Ik ben fysiotherapeut. Ik heb daarnet een enkelblessure ingetapet, dat zou DTG dan weer niet kunnen."

Tevreden klanten overtuigen nieuwe klanten

Johann Wachter gebruikt sinds 2 jaar bovendien het reviewsysteem Klantenvertellen. Ook dat bevalt goed. "Mensen zijn bereid om daar informatie over ons op te zetten. En ze waarderen ons. Je merkt dat consumenten dat soort getallen laten meewegen. Ik weet het ook van mezelf. Als ik op vakantie ga, bijvoorbeeld. Ik zou zelf niet snel een hotel kiezen dat beneden de 8 zit. Je beoordeelt een bedrijf op een aantal zaken. Daar maken reviews onderdeel van uit. Dat betekent niet dat Klantenvertellen het belangrijkste criterium is, maar je kijkt er toch naar. Je sorteert erop voor."

Als First Fysio een positieve review krijgt, bedankt Wachter zijn cliënt. Negatieve reacties zijn zeldzaam. "Maar die bel ik meteen op. Ik vraag dan wat er precies fout is gegaan. Je moet zo’n signaal niet negeren. Je moet ervan leren. De angel eruit halen."

Online goed gevonden worden wordt steeds belangrijker

De combinatie van slimme oplossingen blijft Wachter helpen online gevonden te worden. "In het verleden deed je nog wel eens meer aan sponsoring en advertenties, maar dat is niet meer van deze tijd, vind ik. Zoals het nu gaat, ben ik tevreden. En als er veranderingen zijn, dan komt DTG daar mee. Zij kunnen beter beoordelen hoe de toekomst eruit ziet. Of wat er allemaal nodig is. Ik weet niet hoe het gedrag van consumenten zal wijzigen. Dat zijn dingen waar DTG veel meer vanaf weet. En ik ga mee in hun kennis. Als wij Noordelingen tevreden zijn, dan is het goed. Maar die tevredenheid moet wel gevoed worden. We nemen niet klakkeloos dingen aan." En daar zijn wij als DTG natuurlijk heel blij mee.

Wilt u ook online goed gevonden worden? Neem dan contact met ons op. We geven graag advies. 

  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
Geplaatst in:
  • Online Klantinteractie
  • Online Vindbaarheid
  • Online Adverteren