Sanature laat vrouwen online kennismaken met hun producten

“De uitleg van de SEO-specialist is altijd heel duidelijk”

Bedrijf
Sanature
Doel
Meer aandacht voor de nieuwe website
Oplossing
SEO
Resultaat
Sanature staat nu met meerdere zoekwoorden op de eerste pagina in Google

Via online kanalen naamsbekendheid genereren voor een product dat bij de drogist of in de supermarkt gekocht wordt. Klinkt als een lastige uitdaging, maar Sanature ging hem aan. En met succes. De 100% katoenen dameshygiëneproducten van het bedrijf liggen in de schappen van verschillende bekende winkels in Nederland en België. Online brengen zij hun producten onder de aandacht van vrouwen. Via de website en social media, bijvoorbeeld. De vindbaarheid van de website, daar helpt DTG een handje bij.

‘Bijna de helft van de vrouwen heeft weleens last van huidirritatie in de intieme zone. Dat 100% katoenen dameshygiëneproducten kunnen helpen om dat te voorkomen, weten veel vrouwen niet.’ Erik van den Boogaard, eigenaar van Sanature, vertelt waarom hij het zo belangrijk vindt om natuurlijke 100% katoenen producten aan te bieden. ‘We helpen vrouwen op een hele eenvoudige manier van bepaalde klachten af. We bieden een medisch hulpmiddel, dat bij de meeste grote drogisterijen gewoon in de schappen ligt.’ 

Meer aandacht voor de nieuwe website
In 2016 begon Amber Schröder, Business Development Manager bij Sanature, met het verbeteren van de website. ‘We wilden een website die veel beter de sfeer van het bedrijf en merk liet zien. Niet zo stijf of corporate.’ Om de nieuwe website bij de doelgroep onder de aandacht te brengen, besloten ze te kiezen voor SEO-optimalisatie door DTG. ‘Eerst dacht ik: zo’n grote partij, kan die wel iets voor ons kleine bedrijf betekenen? Maar de persoonlijke benadering vanuit DTG bevalt erg goed.’

Succesvolle campagne en fijn contact met de campagnemanager
‘De uitleg van de SEO-specialist is altijd heel duidelijk. Ik heb zelf niet alle kennis van online vindbaarheid. Daarom vindt ze het belangrijk dat we werken met een partij die mij aan de hand meeneemt. Die partij hebben we gevonden in DTG. Marek, onze huidige SEO-specialist, vertelt steeds wat we kunnen verwachten. We wisten bijvoorbeeld van tevoren dat de campagne een aanlooptijd zou hebben en dat de resultaten niet vanaf de eerste dag zichtbaar zouden zijn. Binnen een paar maanden zagen we echter al goede resultaten; met zowel geoptimaliseerde zoekwoorden als gerelateerde zoektermen staat Sanature nu op de eerste pagina in Google.’

Altijd op de hoogte door regelmatig contact te houden
Maandelijks belt DTG met Amber, om de resultaten van de SEO-campagne te bespreken. Marek, legt dan uit hoe het met de campagne gaat. Als er actiepunten zijn voor de website, legt hij die aan Amber voor. Zij verwerkt ze vervolgens in de website. Daarbij heeft ze altijd de mogelijkheid om meer uitleg te vragen aan Marek. Die samenwerking bevalt; Amber staat er nooit alleen voor. ‘Echt technische dingen laat ik door webdevelopers uitvoeren. Maar als ik even niet meer weet hoe het nu zit met metatags, h-titels of links, vraag ik dat aan Marek. Zo weet ik tenminste zeker dat de aanpassingen goed worden doorgevoerd.’

Online resultaten door verschillende kanalen te combineren
Naast de geoptimaliseerde website gebruikt Sanature meer kanalen om de producten te promoten. Zo startten ze in 2016 met een campagne via bloggers en vloggers. En met succes: sindsdien zijn er meer dan 15.000 samples aangevraagd via de website. ‘De combinatie van verschillende kanalen werkt fantastisch. Ons belangrijkste doel is om zoveel mogelijk vrouwen te laten kennismaken met 100% katoenen dameshygiëneproducten. Dankzij dit soort campagnes en de goede online vindbaarheid met hulp van DTG, gaat dat zeker lukken.
 

  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
Geplaatst in:
  • Online Vindbaarheid