Adwords: uitbesteden of kunt u het beter zelf doen?

Datum
04 oktober 2018

Adwords: uitbesteden of kunt u het beter zelf doen? In dit artikel vertellen wij hoe u het beste adverteert op zoekmachines. Lees verder.

Adwords uitbesteden? Dat kan bij DTG. Wij zorgen voor een gerichte campagne met meetbaar resultaat. Klik om meer te lezen over hoe wij voor u adverteren op zoekmachines. Is uitbesteden wel iets voor u of kunt u het beter zelf doen? Kom erachter op deze pagina.

Wat is Adwords?

Adwords is een advertentieprogramma van Google. U kunt ermee adverteren op zoekwoorden die mensen in Google intoetsen. AdWords heet inmiddels Google Ads. Omdat Google Adwords een meer geaccepteerde term is, gebruiken wij in de rest van dit artikel de term Adwords.

Uw advertentie komt bovenaan de zoekresultaten in Google, boven de niet-betaalde advertenties. U betaalt per klik op uw advertentie.

U bepaalt wat u maximaal wil betalen. Of uw advertentie wordt getoond, hangt af van de concurrentie en de kwaliteit van uw webpagina.

DTG kan helpen met Google Adwords

U kunt een Adwords-campagne zelf beheren, of Adwords uitbesteden. Waar u ook voor kiest, er zijn 3 belangrijke factoren voor het succes van een AdWords-campagne:

  • De juiste zoekwoorden: u kiest idealiter zoekwoorden die relevant zijn voor wat u aanbiedt en waar voldoende op gezocht wordt. Kies voor zoekwoorden zonder grote concurrentie, anders kost de campagne meer dan het oplevert.
  • Een goede biedstrategie: als de biedingen te laag staan ingesteld, wordt uw advertentie niet getoond. Het is belangrijk om dit dus goed in te stellen, omdat u niet te veel wil betalen.
  • Goede advertentieteksten: schrijf uw advertenties zo, dat zoveel mogelijk zoekers erop klikken. Hoe meer kliks, des te meer u van uw diensten of producten verkoopt.

Adwords uitbesteden of zelf aan de slag

U kunt zelf met Adwords aan de slag! Verdiep u daarvoor in zoekwoordenonderzoek, biedingsmanagement en het schrijven van goede advertentieteksten.

Een Adwords-campagne vereist continue monitoring. Biedingen worden steeds aangepast om zichtbaar te zijn voor de juiste prijs. Advertenties worden getest en verbeterd op basis van de hoeveelheid kliks die ze opleveren.

Als u AdWords uitbesteedt, weet u zeker dat dit alles goed verloopt. Onze expert weet hoe hij de juiste zoekwoorden kiezen om op te adverteren.

Bij het schrijven van een tekst is het ook belangrijk dat u zich onderscheidt van de rest. Een echte SEA-expert weet wat uw advertentie nodig heeft om op te vallen. Hij test bovendien verschillende variaties om te achterhalen welke het effectiefst is.

De expert blijft daarbij op de hoogte van de recentste ontwikkelingen in Google AdWords. Uw advertenties zijn daarom altijd opgesteld naar alle laatste mogelijkheden. Daardoor blijft u zich onderscheiden van de concurrentie.

Adwords uitbesteden aan DTG

DTG staat klaar om uw advertenties succesvol te maken. Met ons SEA-team (Search Engine Advertising) helpen wij u met één budget voor Google Adwords, Bing Adwords en Google Display-netwerk. Uw persoonlijke campagnemanager monitort uw gehele campagne en is speciaal gericht op uw doelstellingen en doelgroep.

Met DTG heeft u op ieder moment inzicht in de rapportages en heeft u regelmatig telefonisch contact over de voortgang. U besteedt uw Adwords dus uit, maar blijft wel op de hoogte.

Geplaats in:
  • Website en Webshops