Een DTG-website voor Cor Wilkes Auto-elektriciteit

'Ik focus me op de core business. De rest laat ik over aan de experts.’

Online marketingbureau DTG bouwde voor Cor Wilkes Auto-elektriciteit een responsive website
Bedrijf
Cor Wilkes Auto-elektriciteit
Doel
Een online visitekaartje met duidelijke contactgegevens
Oplossing
Website, Vindbaar op detelefoongids.nl
Resultaat
Online goed gevonden door (potentiële) klanten

Aanjager van de buurt en de haven. Letterlijk. Dat mag u gerust zeggen van Aldert Wilkes. Zijn bedrijf is al 3 generaties gespecialiseerd in dynamo- en startmotorreparaties. In Amsterdam weten de mensen hem te vinden. Online was dat echter nog wel een uitdaging. Wilkes besloot de online marketing uit te besteden. Hij heeft het al meer dan druk genoeg met de zaak: "Ik ben eigenaar, inkoper, verkoper, administrateur, werkverdeler, PR-man, koffiejuf en fulltime praatjesmaker. Tijd voor een website? Wat denkt u zelf?"

Bakkie koffie en een koekje erbij

Cor Wilkes Auto-elektriciteit is specialist in dynamo- en startmotorreparaties. "We zijn een begrip in de buurt. Ik vergelijk onze service weleens met een kapperszaak. Klanten die bij ons binnenkomen krijgen een lekker bakkie koffie en een koekje erbij. Ze zien hun auto de hefbrug oprijden en kijken toe tijdens het werk. Maar ook als er ergens iets misgaat zijn we er snel bij. Loopt een hijskraan vast, dan leveren we binnen 2 uur een nieuwe startmotor."


Unique selling point

In de werkplaats staan rijen met startmotoren en dynamo’s van vrijwel elk merk. "Vroeger hadden we maximaal 500 ruilonderdelen op voorraad. Tegenwoordig zijn dat er ruim 7000. We leveren alle denkbare ruilunits. En als we eens misgrijpen dan reviseren we het kapotte exemplaar vaak ter plekke. Ik heb een vooropleiding chemische technologie en een goed analytisch denkvermogen. Daarmee los ik feitelijk alle problemen op." Dat het bedrijf een grote voorraad heeft, merkten we al toen we aan hun website begonnen. Over 'unique selling point' gesproken, dachten we meteen. En dus adviseerden we dat sterker neer te zetten.

Een extra pagina, zo simpel kan het zijn

Het was ook Wilkes opgevallen dat veel mensen vragen hadden over de productvoorraad van zijn garage. Of ze met hun – vaak bijzondere – automerk wel bij Cor Wilkes Auto-elektriciteit terecht zouden kunnen. De informatie op zijn website was wat dat betreft niet volledig. Aanvankelijk had hij ook niet verwacht dat de site zoveel reacties zou opleveren. Een extra pagina – speciaal over Wilkes' unieke voorraad – was de oplossing.


Contact met DTG

Wilkes gaf aan DTG zijn wensen door en wat hij graag op de pagina wilde terugzien. Op basis van zijn input gingen we aan de slag met de nieuwe pagina Producten en merken. Ook het design trokken we in lijn met de rest van de website. En omdat we toch al bezig waren: meteen ook maar een extra navigatiebutton. Omdat Wilkes het niet geheel duidelijk vond dat er onder de afbeelding ook nog tekst stond.

Alleen bezig met core business

Het bedrijf van Wilkes is al jaren klant bij ons. Al ver voor 'online' bestond. "Destijds namen we advertentieruimte af. En zolang alles goed gaat ben ik honkvast en trouw. Ik wil me ongestoord bezighouden met mijn core business. De rest laat ik graag aan de experts over. Als DTG het goed doet, hoef ik ook niet om te kijken naar een andere leverancier. Met alle online en offline oplossingen zit ik goed zo."

 

Snel en adequaat

Iemand die zo lang klant is, heeft uiteraard heel wat gezichten zien komen en gaan. Wilkes is blij met de samenwerking: "Ik heb goed persoonlijk contact en werk prettig samen met DTG. Over de telefonische helpdesk ben ik ook heel tevreden. De mensen reageren snel en adequaat. Zo werk ik zelf ook. Dat is dus precies wat ik in een leverancier waardeer. Als DTG me iets belooft, komen ze hun afspraken altijd na."

  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
Geplaatst in:
  • Website en Webshops