Google Alerts instellen

How to over Google Alerts

Datum
16 juni 2017

Automatisch meldingen ontvangen over interessante onderwerpen? Met Google Alerts bent u altijd op de hoogte van de nieuwste zoekresultaten in Google op basis van de door u ingestelde zoektermen. Zo weet u precies waar en wanneer bijvoorbeeld uw bedrijf online genoemd wordt. In deze how to leggen we u uit hoe u zulke meldingen kunt instellen.

Wat heeft u nodig?
  • Een Google account om u aan te melden voor Google Alerts.
  • Maak er één aan via google.com. Bijvoorbeeld uwbedrijfsnaam@gmail.com.

Stap 1: Ga naar google.com/alerts

Stap 2: Vul de gewenste zoekopdracht in

Wat kunt u ermee?

Wat heeft u precies aan de Google Alerts meldingen? U kunt bijvoorbeeld:

  • Volg de bedrijfsnamen van uw concurrenten: zo blijft u op de hoogte van hun online- en mediastrategie.
  • Houd in de gaten of uw merk negatief besproken wordt, zodat u snel kunt reageren.
  • Vind nieuwe blogs en sites waar uw doelgroep zich bevindt.
  • Houd belangrijke zoektermen in de markt in de gaten om de trends te kunnen identificeren.

Heel handig dus! Vergeet niet om de zoekwoorden af en toe bij te werken aan de hand van nieuwe ontwikkelingen en inzichten. Gaat u uw bedrijfsnaam veranderen? Pas dan ook uw Google Alerts aan!

Stap 3: Controleer de alerts

  • Kijk na of u de juiste zoektermen heeft gebruikt.
  • Na het intypen van de zoekopdracht verschijnen rechts voorbeelden van resultaten naar aanleiding van uw zoekopdracht.
     

Download how to

Geplaatst in:
  • Online Vindbaarheid
  • Online Klantinteractie
  • Website en Webshops