Hairmasters heeft het online tot in de puntjes geregeld

"Als ik ergens in investeer, wil ik ook graag weten wat het me oplevert"

Haarwerkspeciaalzaak Hairmasters maakt al meer dan 6 jaar gebruik van de producten van online marketingbureau DTG
Bedrijf
Hairmasters
Doel
Meer verkeer naar de website, inzicht in bezoekersgedrag en op de website
Oplossing
Adverteren op zoekmachines, Website, Vindbaar op detelefoongids.nl
Resultaat
Meer contact met potentiële klanten via de website

Hairmasters is een haarwerkspeciaalzaak met 8 vestigingen in heel Nederland. Mensen met tijdelijke of blijvende kaalheid laten door één van de specialisten een haarwerk op maat maken. Eigenaar Marco Finkers: “Het mooiste compliment dat wij kunnen krijgen is dat niemand ziet wat wij hebben gedaan.” Achter de schermen werken aan een mooi resultaat voor de klant. Wat dat betreft verschillen Hairmasters en DTG niet zo veel van elkaar.

“We werken al heel lang samen met DTG. We begonnen met de gidsvermelding. De afgelopen jaren hebben we steeds meer geïnvesteerd in online. Ook op advies van Michiel de Groot, onze DTG-accountmanager met wie we al 6 jaar goed contact hebben.”

Workshopuitnodiging
In juni 2016 was Marco te gast bij een DTG-workshop in Zwolle over SEA, SEO en Google Analytics. Zijn accountmanager Michiel was hier ook bij aanwezig. Na afloop bespraken Marco en Michiel hoe deze online marketingproducten konden bijdragen aan het succes van Hairmasters.

Individueel advies geven en krijgen
“De haarwerken die wij aanmeten zijn volledig afgestemd op de wensen en verwachtingen van de klant. Tijdens een intakegesprek bespreken we wat er allemaal mogelijk is. We praten bijvoorbeeld over de verschillende modellen, materialen, haarsoorten en bevestigingsmethoden. Individueel advies is gewoon heel belangrijk.” En daar is DTG het helemaal mee eens. Michiel is met Marco om tafel gaan zitten om te bespreken wat de doelen van Hairmasters zijn. “Ik wilde meer bezoekers op de website en meer naamsbekendheid voor Hairmasters. Daarom zijn we met een Google Adwordscampagne gestart.”

Campagnes tot in de puntjes geregeld
Marco gaf aan dat hij eigenlijk altijd spreekt over ‘haarwerk’ in plaats van ‘pruik’. “Het woord pruik heeft helaas een wat negatieve associatie.” Toch adviseerde SEA-specialist Timo om dit zoekwoord in de campagne te verwerken. Veel mensen zoeken op deze term. Door het woord ‘pruik’ uit de campagne te houden loop je die potentiële klanten dus mis. Zonde natuurlijk. “Al onze medewerkers zijn in beginsel kapper of kapster. Maar wij zijn een haarwerkspeciaalzaak, geen kapsalon.” Ook hier heeft de SEA-specialist rekening mee gehouden door de woorden ‘kapper’ en ‘kapsalon’ uit te sluiten in de campagne. Termen als ‘haarstuk’, ‘haarwerken’ en ‘toupets’ kwamen juist wel terug.

Wat heeft het opgeleverd?

De SEA-specialist implementeerde Google Analytics waardoor het bezoekersgedrag op de website van Hairmasters inzichtelijk werd. Zo laten de resultaten zien dat er in een maand 75 potentiële klanten contact zochten via de Google Adwords-campagne. Voor Marco is dit belangrijke informatie. “Als ik ergens in investeer, wil ik ook graag weten wat het me oplevert. Het rendement van Google Adwords was me bijvoorbeeld eerst niet duidelijk. SEA-specialist Timo heeft met mij de doelen bepaald en stap voor stap de campagne met mij doorlopen. Hierdoor werd het voor mij allemaal een stuk duidelijker.”

  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
Geplaatst in:
  • Websites