Een online metamorfose voor Uithoff

“De website is nu professioneel, overzichtelijk en simpel”

Magno van Spuiterij Hoffmann is buitengewoon tevreden met de nieuwe, professionele en overzichtelijke website die online marketingbureau DTG voor hem bouwde
Bedrijf
Uithoff Meubelspuiterij
Doel
Een overzichtelijke en geoptimaliseerde website die leesbaar is op desktops, tablets en telefoons
Oplossing
Website, Adverteren op zoekmachines, Vindbaar op detelefoongids.nl
Resultaat
Een moderne, responsive website die vindbaar is in Google voor de Nederlandse en Duitse markt

Een oude piano, keuken of tweedehands kastje omtoveren tot een nieuwe eyecatcher. Magno Hoffmann – eigenaar van Uithoff Meubelspuiterij – weet precies hoe hij dit moet aanpakken. Ook werken met computers is hem niet vreemd. Daarom bouwde en onderhield Magno de website van zijn familiebedrijf altijd zelf.

“De website was in het begin best goed vindbaar in Google. Toch nam de goede ranking met de jaren beetje bij beetje af.” Na 10 jaar was de website van Uithoff toe aan een metamorfose. Magno gaf DTG de opdracht om een nieuwe site te bouwen.

Zelf bouwen kost meer
“Ik was heel sceptisch,” bekent Magno. “Ik deed alles al zelf. Waarom zou ik dat veranderen en de website uit handen geven? Ik was best een moeilijke klant. Maar mijn accountmanager Chris heeft mij heel duidelijk ingelicht over de mogelijkheden. Hij benadrukte het belang van een responsive website, zodat de site ook op een tablet en telefoon goed leesbaar is. Ik zag ook in dat het zelf bouwen mij meer geld zou kosten. Want mijn eigen uren moet ik natuurlijk ook meerekenen. Chris liet mij voorbeelden van DTG-websites zien. Dat maakte indruk. Ik was meteen helemaal om.”

Blij met de website
Voorafgaand aan de bouw van de nieuwe website besprak online specialist Bart de inhoud van de webpagina’s. “Ik kon al mijn ideeën bij hem kwijt. Waaronder de wens om op de homepagina 4 tekstblokken te plaatsen.” Met alle verzamelde informatie maakte copywriter Leonie een wervend verhaal dat ze optimaliseerde op ‘meubelspuiterij’ en ‘interieurspuiterij’. Ze hield voor de homepagina rekening met de gewenste tekstblokken. Vervolgens goot designer Marc de tekst in een strakke vormgeving. Hij plaatste buttons op de webpagina’s die websitebezoeker aansporen om verder te lezen en contact op te nemen. Magno is blij met het resultaat: “De website van Uithoff is nu erg professioneel, overzichtelijk en simpel.”

Tijd om te groeien
“Hoewel ik meteen heel tevreden was over de website, werd deze de eerste weken nog niet zo goed gevonden door Google. Gelukkig stelde Bart mij gerust. Hij vertelde mij dat de ranking van een nieuwe site moet groeien. Dit kon een paar maanden duren. En inderdaad: de website klom in de zoekresultaten steeds een beetje omhoog.”

Uitbreiden en vertalen
Een jaar later besloot Magno de website uit te breiden met een ‘metamorfosepagina’. Het website-team van DTG ging weer voor Uithoff aan de slag. Bezoekers krijgen nu een nog beter beeld van het werk van Uithoff Meubelspuiterij. Zo zijn er bijvoorbeeld voor-en-na-foto’s te zien van een bruine piano die in prachtige zwarte lak is gezet. Naast het uitbreiden van het aantal webpagina’s, adviseerde Chris ook om de webteksten te vertalen naar het Duits. Omdat de meubelspuiterij ook veel opdrachten uitvoert voor de Duitse markt. Met 1 klik switchen bezoekers tussen de Nederlandse en Duitse versie van uithoff.nl.

Kennispartner met service
“De medewerkers van DTG weten waar ze het over hebben,” vertelt Magno. “Chris overtuigde mij dat mijn online strategie niet meer van deze tijd was. Door zijn enthousiasme en expertise wist hij mijn online marketing te optimaliseren waardoor mijn bedrijf is gaan groeien! Mijn website wordt succesvol ondersteund met een Google AdWords-campagne. Chris deed altijd net een beetje meer dan ik verwachtte. Fijne service. En een fantastische samenwerking.”
 

  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
  • Naam
    Functie
Geplaatst in:
  • Websites