x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


‘De Facebookcampagne werkt, we worden vaker gebeld’

Atrium Makelaardij verovert lokale huizenmarkt met slimme online advertenties

Atrium Makelaardij

Zoek je een woning in de omgeving van Ridderkerk, dan ga je naar Atrium Makelaardij. Voor de klanten van het kantoor is dat de gewoonste zaak van de wereld. Het bedrijf geniet lokaal veel bekendheid, maar het kan altijd nóg beter. Om nog meer huiseigenaren en huizenzoekers te bereiken, startte Atrium Makelaardij online campagnes. Op verschillende platforms. Zo werken ze aan hun naamsbekendheid in de regio.

Veranderingen in de huizenmarkt
Al 32 jaar werkt Joke als makelaar. Ze kent de huizenmarkt van Ridderkerk dan ook op haar duimpje. Hoe je een woning koopt of verkoopt, daaraan is niet eens zoveel veranderd. Aan de manier waarop mensen zoeken wel. Ooit begon Joke met advertenties in de Gouden Gids. Maar het merendeel van de mensen zoekt huizen tegenwoordig via het internet. Dus ook daar wilde zij goed gevonden worden.

Fijne samenwerking
Met Lieke, haar accountmanager bij DTG, werkte ze aan een plan voor haar online strategie. ‘Lieke begrijpt de producten veel beter dan ik. Haar advies volg ik vaak op. Online verandert er zoveel, en zo snel. Dan is het fijn als iemand je in normale taal kan uitleggen wat je eraan hebt.’

Online strategie
‘In 1999 was ik een van de eerste makelaars met een website. Dat leek allemaal nog heel innovatief. Toen in 2000 Funda erbij kwam, ben ik aandeelhouder geworden. Omdat ik zag hoe belangrijk het internet is voor ons als makelaars. Naast de website doen we nog veel meer online. We werken met advertenties op Facebook en zoekmachines. Ook hebben we een Online Profiel, zodat we op allerlei websites vermeld worden.’

Via Facebook in gesprek met de doelgroep
Met de verschillende campagnes vergroot Atrium Makelaardij haar naamsbekendheid. De advertenties richten zich voornamelijk op de verkopers van huizen. Zij moeten Atrium leren kennen als de betrokken partij die hen helpt de maximale waarde uit hun huis te halen. ‘We kregen al snel reacties op de Facebookadvertenties. Zoveel zelfs, dat we ook met onze Facebookpagina aan de slag gingen. Je zag gelijk hoe belangrijk dat kanaal is. Mensen gebruiken Facebook om meer over je te weten te komen, maar ook om in contact te komen. Daar gaan we het gesprek aan met de doelgroep.’

Groter online bereik
Joke merkt dat ze door de campagnes meer klanten bereikt die online zoeken. ‘Een Facebookadvertentie zie je ook op je telefoon of tablet. Net als de AdWords-campagne. Zo zijn we nu ook zichtbaar voor mensen die onderweg zoeken naar een makelaar. Heel handig, en we merken het verschil. Meer mensen nemen contact met ons op.’

Doelgroepgerichte campagnes
SEA-specialist Richal en Facebookspecialist Lotte hebben diverse advertenties gemaakt, om zo de verschillende doelgroepen aan te spreken. ‘Door voor elke advertentie andere teksten en foto’s te kiezen, kan je gerichter adverteren. Zo voelt de bezoeker zich echt aangesproken en is de kans dat hij reageert veel groter’, vertelt Lotte.

Meten en optimaliseren
Atrium Makelaardij wil nu een stapje verder gaan. De verschillende campagnes lopen goed, maar Joke hoopt nog meer inzicht te krijgen in de resultaten. Lieke stelt daarom voor om ook Analytics te koppelen aan de campagnes. ‘We zien nu wel wat een klik heeft gekost. Leuk, maar dat is niet het doel. We willen zien wat een klik oplevert. Daarvoor hebben we inzicht nodig. Met Analytics leren we meer over de resultaten van de campagnes. Dan zien we gelijk waar we meer kunnen bereiken.’ Samen blijven Lieke en Joke zoeken naar nieuwe oplossingen om Atrium Makelaardij te laten opvallen. Want de samenwerking tussen DTG en Atrium, die staat als een huis.

Bedrijf 
Atrium Makelaardij

Doel
Huizenzoekers en verkopers online bereiken

Oplossing
Adverteren op Facebook 
Adverteren op zoekmachines

Resultaat
Meer likes, en aanvragen van huizenverkopers

DTG-team

SEA-specialist Richal, Facebookspecialist Lotte en accountmanager Lieke


Hoor het ook eens van een ander

Lees alles over de ervaringen van onze klanten

  • Website voorbeeld De Locatiemanager DEEN Supermarkten
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Schepenkring Jachtmakelaars
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Diks Autoverhuur
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Taxicentrale West-Friesland