x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


'Ik focus me op de core business. De rest laat ik over aan de experts.’

Een honkvaste, trouwe klant sinds 1945

Aanjager van de buurt en de haven. Letterlijk. Dat mag je gerust zeggen van Aldert Wilkes. Zijn bedrijf is al 3 generaties gespecialiseerd in dynamo- en startmotorreparaties. In Rotterdam weten de mensen hem te vinden. Maar hoe zorg je ervoor dat je ook op internet meetelt? Aldert besloot de online marketing uit te besteden. Hij heeft al meer dan druk genoeg met de zaak: ‘Ik ben eigenaar, inkoper, verkoper, administrateur, werkverdeler, PR-man, koffiejuf en fulltime praatjesmaker.’ Tijd voor een website? Wat denk je zelf?

Bakkie koffie en een koekje erbij
Cor Wilkes Auto-elektriciteit is specialist in dynamo- en startmotorreparties. ‘We zijn een begrip in de buurt. Ik vergelijk onze service weleens met een kapperszaak. Klanten die bij ons binnenkomen met hun auto krijgen een lekker bakkie koffie, koekje erbij. Ze zien hun auto de hefbrug oprijden gaan en kijken toe tijdens het werk. Maar ook als er iets misgaat in de haven van Rotterdam zijn we er snel bij. Loopt een hijskraan vast, dan leveren we binnen 2 uur een nieuwe startmotor. ‘

Unique selling point
In de werkplaats vind je rijen met startmotoren en dynamo’s van vrijwel elk merk. ‘Vroeger hadden we maximaal 500 ruilonderdelen op voorraad. Tegenwoordig zijn dat er ruim 7000. We leveren alle denkbare ruilunits. En als we eens misgrijpen dan reviseren we het kapotte exemplaar vaak ter plekke. Ik heb een vooropleiding chemische technologie en een goed analytisch denkvermogen. Daarmee los ik feitelijk alle problemen op.’ Dat het bedrijf een grote voorraad heeft, merketen we al toen we aan hun website begonnen. Over unique selling point gesproken, dachten we meteen. En dus adviseerden dat sterker neer te zetten.

Een extra pagina, zo simpel kan het zijn

Het was ook Aldert opgevallen dat veel mensen vragen hadden over de productvoorraad van zijn garage. Of ze met hun – vaak bijzondere – automerk wel bij Cor Wilkes Auto-elektriciteit terecht zouden kunnen. De informatie op zijn website was wat dat betreft niet volledig. Aanvankelijk had hij ook niet verwacht dat de site zoveel reacties zou opleveren. Een extra pagina – speciaal over Wilkes unieke voorraad – was de oplossing.

Contact met DTG

Samen met Aldert noteerde onlinemarketeer Shany zijn wensen en vooral wat er op de pagina moest komen. ‘Aldert vroeg of dezelfde copywriter de nieuwe teksten kon oppakken. Hij was namelijk erg te spreken over het werk dat ze eerder al had opgeleverd.’ En zo ging Simone aan de slag met de nieuwe pagina Producten en merken. Bram zorgde voor een design in lijn met de rest van de website. En omdat hij toch bezig was: meteen ook maar een extra navigatiebutton. Omdat Aldert het niet geheel duidelijk vond dat er onder de afbeelding nog tekst stond.

Alleen bezig met core business

Het bedrijf van Aldert is al jaren klant bij ons. Al ver voor online bestond. ‘Destijds namen we advertentieruimte af. En zolang alles goed gaat ben ik honkvast en trouw. Ik wil me ongestoord bezighouden met mijn core business. De rest laat ik graag aan de experts over. Al DTG het goed doet, hoef ik ook niet om te kijken naar een andere leverancier. Met alle online en offlineoplossingen zit ik goed zo.’

Snel en adequaat
Als je al zolang klant bent, heb je uiteraard wat gezichten zien komen en gaan. Momenteel is Marvin Bleij accountmanager voor Cor Wilkes Auto-elektriciteit. Aldert: ‘Ik heb goed persoonlijk contact en werk prettig samen met DTG. Over de telefonische helpdesk ben ik ook heel tevreden. De mensen reageren snel en adequaat. Zo werk ik zelf ook. Dat is dus precies wat ik in een leverancier waardeer. Als DTG me iets belooft, komen ze hun afspraken altijd na.’



Bedrijf
Cor Wilkes Auto-elektriciteit

Doel
Een online visitekaartje met duidelijke contactgegevens

Product
Website
Vindbaar op detelefoongids.nl

Resultaat
Online goed gevonden door (potentiële) klanten

Team
Accountmanager Marvin, Onlinemarketeer Shany, Copywriter Simone en designer Bram


Hoor het ook eens van een ander

  • Website voorbeeld Multi-location marketing DEEN Supermarkten
  • Website voorbeeld Google Adwords-campagne Diks Autoverhuur
  • Website voorbeeld Google Adwords Campagne Schepenkring Jachtmakelaars