x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


'Een mening is krachtiger dan een reclamecampagne'

Klantreviews zijn onmisbaar voor restaurantketen De Smaak van Croy

'Waar zullen we vanavond eten? Weet jij nog een leuk tentje?' Klinkt bekend? Aan eetgelegenheden geen gebrek in Nederland. Dat maakt het soms haast onmogelijk om te kiezen waar je uit eten gaat. 

Tegenwoordig oriënteren steeds meer mensen zich daarom online. En de keuze is niet alleen afhankelijk van de locatie en menukaart, weet ook De Smaak van Croy. 'Klantbeoordelingen zijn onmisbaar voor de online reputatie van de restaurantketen', zo vertelt Terry McSweeney.

Brabantse gezelligheid
De Smaak van Croy heeft 7 eetgelegenheden tussen Leusden en Roggel. Het restaurant dankt zijn naam aan het landgoed en kasteel Croy in Noord-Brabant waar het allemaal begon. De Noord-Brabantse gezelligheid is kenmerkend voor alle vestigingen. Ook eigengebrouwen bier en het gebruik van zoveel mogelijk lokale producten, zorgt voor een grote groep vaste gasten. Terry: 'Ons concept is dat we iedere gast een gezellige avond willen bezorgen. Daar steken we al onze tijd en energie in. Van veel van onze klanten weten we wie het zijn. Sommigen prikken wel 7 tot 8 keer per jaar een vorkje mee.'

Alle reviews op 1 plek
Online reviews worden steeds belangrijker. Bij 80% van de mensen die online zoekt naar een dienst of product, hebben klantbeoordelingen invloed op de uiteindelijk keuze. Iets waar Terry zich maar al te goed bewust van is. 'De mening van een kennis is krachtiger dan een reclamecampagne. Hetzelfde geldt voor online beoordelingen.' Voordeel van Klantenvertellen is dat het restaurant alle reviews op 1 plek verzamelt. Zo ziet Terry snel wat bij bepaalde vestigingen goed gaat en waar er een tandje mag worden bijgezet.

Het verhaal van Croy
'Wat mensen willen is vriendelijkheid en eerlijkheid over onze producten.' In alle Croy-restaurants wordt zoveel mogelijk gebruikgemaakt van diervriendelijke producten en producten die afkomstig zijn van het Landgoed Croy (gelegen rondom het kasteel Croy). De bediening wordt daarom niet alleen opgeleid in het vak, maar ook in de herkomst van alle producten. Terry: 'Iedereen kan het verhaal vertellen van De Smaak van Croy.' Om de ervaring van gasten te meten wordt zodoende ook gevraagd naar het personeel.

Oog voor de gast én de zaak
Terry houdt de beoordelingen die via Klantenvertellen binnenkomen nauwlettend in de gaten. Gemiddeld scoort De Smaak van Croy een 8,5. Uit de bijna 1.200 beoordelingen beveelt 91% de restaurants aan. Hoge scores zijn vooral voor de prijs-kwaliteitverhouding en de gastvrijheid. Belangrijk voor een goede beoordeling is oog voor de klant hebben. Eventuele klachten lost Terry het liefst op voordat zijn gasten het restaurant verlaten. Dat klanten daardoor uiteindelijk een positievere online beoordeling achterlaten op Klantenvertellen is bijzaak. 'Belangrijker is dat gasten een leuke avond hebben. Dat betekent iedere klacht serieus nemen, luisteren en ter plekke een passende oplossing bedenken.'

Niet bang voor online beoordelingen
'Hoe vriendelijk onze bediening ook is, soms willen mensen per se de managers spreken als ze ergens niet tevreden over zijn. Dat kan. De manager komt dan aan tafel, luistert en handelt het direct af.' Op Klantenvertellen komen zo af en toe wat mindere rapportcijfers binnen voor De Smaak van Croy. In dat geval neemt het restaurant contact op met de klant. In de meeste gevallen is Terry degene die mailt of belt. 'Het kan soms gebeuren dat iemand niet tevreden is. Dat mensen in de auto nog napraten over de avond. Dan wordt een detail opeens belangrijker dan de overall ervaring en de basis van een negatieve review. Ik ben niet bang voor online beoordelingen. Dankzij Klantenvertellen kan ik contact maken en ze weer tevreden stellen. Dat is ons sterke punt. In alles wat we doen. Het gaat erom dat we iedereen een fijne avond bezorgen.'


Hoor het ook eens van een ander

Lees alles over de ervaringen van onze klanten

  • Website voorbeeld De Locatiemanager DEEN Supermarkten
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Schepenkring Jachtmakelaars
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Ricken Naaimode Centra
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Diks Autoverhuur
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Taxicentrale West-Friesland

Bedrijf 
De Smaak van Croy  

Doel
Inzicht in de mening van klanten

Oplossing
Klantbeoordelingen

Resultaat
Meer contact met klanten 

DTG-team
Review Advisor van Klantenvertellen.nl Sjors