x

DTG cookies

Om onze website www.dtg.nl te verbeteren en verder te optimaliseren maken we gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken, waaronder Javascripts en Beacons (hierna gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’). 

Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan onze website, wordt geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. In de cookie wordt bijvoorbeeld informatie over uw bezoek en surfgedrag op onze website bijgehouden. Indien u later met hetzelfde apparaat onze website weer bezoekt wordt de informatie uit de cookie geraadpleegd. Onze website kan u op deze wijze weer herkennen en de website en informatie aanpassen aan uw voorkeuren en/of het inloggen te vergemakkelijken. 

Onze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze zijn in te delen in drie categorieën: functionele cookies, prestatie cookies en targeting cookies. Een specifieke toelichting en een exact overzicht van de verschillende cookies die wij gebruiken, vindt u in de volledige Cookieverklaring.


‘Met 79 filialen is het belangrijk om er grip op te houden’

DEEN Supermarkten heeft ook online de touwtjes in handen

Met de Locatiemanager van DTG heeft DEEN supermarkten zelf de regie over zijn online vindbaarheid.

Met bijna 80 vestigingen in Noord-Nederland werd het voor supermarktketen DEEN steeds lastiger om ook online onderscheid te maken tussen de filialen. ‘Voorheen pasten we de openingstijden voor ieder filiaal handmatig aan,’ aldus Leonie, online marketeer bij DEEN Supermarkten. ‘Met name rond de feestdagen was dat een enorme klus. Het laatste wat je wil is dat klanten voor een dichte deur staan.’ Ze besloot DTG in te schakelen.

Van kruidenierswinkel tot supermarktconcern

Een kruidenierswinkel in Hoorn en de handelsgeest van een VOC-stad. Het bleek een gouden combinatie voor de familie Deen, die in 1933 haar eerste supermarkt opende in Hoorn. Het familiebedrijf groeide snel en nieuwe vestigingen werden geopend. Nu, ruim 80 jaar later, vind je DEEN op 79 locaties in Noord-Holland, Flevoland en Gelderland. Maar hoe zorg je ervoor dat de informatie voor iedere vestiging ook in Google klopt? Met de afwijkende openingstijden rond Kerstmis en oudejaarsdag bleek weer hoe bewerkelijk het is om dit voor ieder filiaal handmatig aan te passen. Er moest een oplossing komen.

Waarom kiezen voor DTG?

‘We hadden al eens wat met een andere partij geprobeerd,’ vertelt Leonie. ‘Die konden ons maar met 3 vermeldingen in Google helpen. Lang niet zo uitgebreid als hoe het nu door DTG voor ons geregeld is.’ Leonie was direct enthousiast over de oplossing die DTG’er Bas aandroeg: ‘Het was de oplossing waar we al zo lang op wachtten.’ De Locatiemanager was dus niet de enige reden om voor DTG te kiezen. Ook de online vindbaarheid van DEEN kon op deze manier worden vergroot. Voldoende redenen voor de directie van DEEN om groen licht te geven voor het project.

Stap voor stap

Hoewel het begrip ‘Locatiemanager’ lang niet bij iedereen bekend was, zagen de collega’s van Leonie al snel de meerwaarde ervan in. Inmiddels is de lancering in volle gang. Leonie: ‘Laatst kwam er een collega naar mij toe. Dolblij, want als ze nu “DEEN Hoorn” in Google intypte, dan vond ze direct het juiste filiaal en de bijbehorende openingstijden.’ Dat klopt, want direct na de ‘go’ van de directie werd het project opgestart. Samen met accountmanager Steven zijn de belangrijkste stappen al genomen. En niet onbelangrijk: er is geen enkele vraag onbeantwoord gebleven.

In voor- en tegenspoed

‘Nu we midden in het traject van de livegang zitten, hebben we veel contact met Steven,’ vertelt Leonie. ‘In het begin hadden we nog veel vragen, maar Steven staat altijd klaar om onze vragen te beantwoorden. Een belletje is genoeg.’ Leonie is erg betrokken bij het proces. ‘Laatst belde ik Steven met de volgende vraag: “Ons filiaal in Dronten ligt volgens de kaart in Stadskanaal. Weet jij hoe dit komt?” Steven dook er direct in. Hij ontdekte dat de vermelding in de Locatiemanager klopte. Maar bij het invullen van de data op het kaartje ging iets mis. Bleek dat de straatnaam en het huisnummer van de vestiging in Dronten ook bestaan in Stadskanaal! De pointer stond daarom verkeerd op de kaart.’ Het geeft maar aan hoe betrokken beide partijen zijn om te zorgen dat het echt een succes wordt.

Social media optimaal benutten

DEEN heeft de Locatiemanager van DTG ook ingeschakeld voor de socialmediakanalen. Nu heeft iedere locatie een eigen Facebookpagina. Deze zijn allemaal gekoppeld aan de Locatiemanager, zodat ze gemakkelijk te ‘managen’ zijn. De social media van DEEN hebben nu allemaal dezelfde, professionele uitstraling. Tegelijkertijd kan ieder filiaal inspelen op lokale ontwikkelingen. Zo win je in de vestiging in Zaandam een tas vol lekkernijen en biedt DEEN Castricum een krat bier tegen een speciale ‘kermisprijs’. Want ongeacht de grootte van je keten, als supermarkt vervul je ook een buurtfunctie.   

Bedrijf
DEEN Supermarkten

Doel
Grip krijgen op alle locatie-informatie online

Oplossing
Multi-location marketing

Resultaat
Informatie over de verschillende winkels consistent en goed vindbaar online

DTG-team
Business Development Manager Bas en Account Support Grootzakelijk Steven


Hoor het ook eens van een ander

Lees alles over de ervaringen van onze klanten

  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Schepenkring Jachtmakelaars
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Ricken Naaimode Centra
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines Diks Autoverhuur
  • Website voorbeeld Adverteren op zoekmachines en op Facebook Taxicentrale West-Friesland